Hirdetés

Öt aranyszabály, amit minden LoL meccs előtt be kéne tartani!

Loemifar | 19/09/23 12:32
Cikk mentése

Nem csak a Szurdokban mutatott teljesítményünk segíthet hozzá minket a győzelmekhez, hanem a meccseket megelőző "rituálék" is.

Hirdetés

A rangsorolt mérkőzések adják a LoL valódi esszenciáját, azonban nem mindegy, hogy milyen állapotban és feltételek mellett ülünk le egy-egy ilyen meccshez. Összegyűjtöttünk öt aranyszabályt, amin kötelező végigmenni minden mérkőzés előtt, ha komolyan szeretnénk venni a League of Legendset és célunk, hogy minden egyes meccsen csak a játékbeli teljesítményünk határozza meg a végeredményt. Valószínű magától értődőek lesznek a lista pontjai, de sokszor elfeledkezünk ezekről az alapvető dolgokról!

Mosdószünet és házhoz szállított pizza esete

Egy átlagos 5v5 ranked meccs nagyjából 20-25 percig tart, de extrém esetben elhúzódhat és akár az 1 órás küszöböt is átlépheti. Minden meccs előtt érdemes meglátogatni a mosdót, vagy hanyagolni a kompetitív meccseket, ha nincs minden rendben. Ugyanez vonatkozik az étkezésekre is. Étkezni nem érdemes meccs alatt, mivel elvonja a figyelmet, összezsírozzuk a billentyűzetet és amúgy sem egészséges lóhalálában falni a brassóit. Inni azt nyugodtan lehet, mivel a kiszáradás veszélyétől meg kell óvnunk magunkat, ha esetleg maratoni meccsbe joinolunk. Még egy jó tanács ehhez a topikhoz: igyekezzünk kedvenc pizzánkat más alkalommal megrendelni, mert teamfight közepén nem túl hatékony, ha ki kell szaladnunk átvenni a ropogós ételt.

Kész a vacsora, hív a mama, köszöntsd fel az unokahúgod!

Egy online játékot nem lehet megállítani, még rövid időtartamra sem, ezért minden otthoni dolgot végezzünk el a meccs előtt, vagy halasszunk a meccs utánra. A szülők csak jót akarnak és lehet pont akkor van nekik is idejük velünk foglalkozni, amikor épp meccsben vagyunk. A félreértések és viták ebből fakadnak, de néhány időben elhangzó utasítás, vagy tájékoztatás rengeteg mindent kiküszöböl.

Ping 6000 ms

Az internetkapcsolatáért mindenki saját maga felel. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy megfelelő mértékű lesz a késleltetésünk, akkor ajánlott elindítani egy ARAM-ot, vagy normál meccset, hogy meggyőződjünk a feltételekről. Lehet felesleges időpazarlásnak tűnik, de inkább ez az út, mint az elveszített rangsorolt pontok tucatjai. Kiegészítésképp megemlíthető, hogy a kedvenc sorozatunkat se meccs alatt töltsük le, vagy fel, ha a sávszélességünk nem túl nagy.

Ez nem normál meccs? Autofill sry.

Még a legjobbakkal is megesik, hogy rossz játékmódot indítanak el, esetleg olyan szerepbe kerülnek, ami nem komfortos számukra. Kétszer is érdemes átfutni, hogy tényleg rangsorolt lobbyban vagyunk-e, illetve azt sem árt szem előtt tartani, hogy az autofill bizony megtréfálhat minket. Inkább várjunk többet, de a nekünk kedvező pozícióba dobjon be a játék.

Zavaró tényezők

Ha a fenti dolgokon végigmentünk, akkor már csak meg kell találni a tökéletes zenét és mehet is a meccs. Az egyéb tevékenységeket igyekezzünk kizárni már a pick/ban szakasztól, mivel már ott rengeteg minden eldőlhet. Ha bedob a játék, akkor minél hamarabb zárjuk rövidre a beszélgetéseket legalább a meccs idejére, és a kedvenc muzsikáinkat se meccs közben keresgéljük. A maximális hatékonyság érdekében 100 %-kal a mérkőzésre kell koncentrálnunk, ez különösen igaz akkor, ha még viszonylag újoncok vagyunk a rangsorolt meccsek világában. (Ne meccs alatt kergessük a zümmögő legyet, ami már órák óta kering a szobában!)

Szerintetek mi hiányzik a listáról?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

 

Hirdetés
11 db hozzászólás
  • hi_im_lobotomy 28 napja
    Talán egy valami. A lagg-jelenség esetén nem csak a net-kapcsolat lehet a felelős. Egy olyan összetákolt spagettikódú játék esetén, mint a LoL befigyelhet az un. fps-drop jelenség is. Minden smooth, aztán elkezdődik egy intenzív 5v5 és 2-4 mp-re beáll a játék. Saját tapasztalat szerint 2 dolog idézi elő. 1.: párhuzamosan futtatott program(ok) - gondolok itt arra, h egy chrome seperc felzabál bármennyi memóriát. 2. A processzor hőmérsékletének hirtelen kritikus szintre való emelkedés, aminek következtében a gép lekorlátozza a teljesítményt míg a procit vissza nem sikerül hűteni az optimálisan elfogadható hőfokra. Az 1-es kiüthető azzal, ha csak a kliens fut rangsorolt meccs közben. A 2-est egy megfelelő processzor/laptop hűtővel lehet optimalizálni.
    0 0 Válasz
  • hi_im_lobotomy 28 napja
    Ja és net-kapcsolat. NEM a le/feltöltés sebessége játszik, hanem a ping! 20-23-as ping felett kifejezetten ellenjavallott rangsorolt játék indítása - az optimális véleményem szerint a 7-13 közötti tartomány.
    0 0 Válasz
    • paalciklohexan 28 napja hi_im_lobotomy
      HAHA XD és hol kapsz (gondolom pesten) ilyen netet? megosztanám veled, hogy két hete költözés miatt 60-80 pinggel játszok rankedet, és lehet hozni, csak stabil legyen, ne ugráljon.
      0 0 Válasz
      • hi_im_lobotomy 27 napja paalciklohexan
        Szintén net pngről beszélek hanem ingame ms-ről. Amúgy Békésen optikai kábelen DigiNet. Ha nem mobil-net, akk így is úgy is ugrál. Ezért kell az alacsony ping. EUNE-n nem, vagy csak ritkán tudsz 40ms alá menni, egyszerűen azért mert a szerver nem kínál jobbat. A Mobilnet annyiban jobb, h ott stabil a ping ezért nem kell alacsonynak lennie.
        0 0 Válasz
  • cstomi468 28 napja
    Bocsi de ezel nem tudok egyetérteni mivel szar géppel és gyengépp internettel is lehet jól játszani high eloban pl egyik ismerősöm tavaly egy majdnem 10éves géppel és átlag 41ms el lett diamond idén meglett a master is csak leesett vagy egy ismertebb példa Ak és paresz ha ránéznek a közvetítésre látod hogy jóval 20ms felett játszanak mind a 2 challanger volt idén ugye paresz most id rank 8
    0 0 Válasz
    • Krondesh 28 napja cstomi468
      Az ms az interneted sebességétől és minőségétől függ. Az FPS meg a kenyérpirítóban levő videókártya teljesítményétől. Bizonyos FPS alatt hosszú távon játszhatatlanná/élvezhetetlenné válik minden játék. Mellesleg a Win10 gamer opciója lefojthatja szándékosan a stream miatt a LOL-beli FPS-t 30 és/vagy 60 FPS-re a videó közvetítése miatt, szóval nem feltétlenül 60 FPS-sel játszanak állandóan.
      0 0 Válasz
    • hi_im_lobotomy 28 napja cstomi468
      Igazából nem a játékbeli pinget mondtam, hanem net pingjét. 7-12-es net ping mellett stabil 43-47 ms érhető el, és nagyjából ennyi elég is. Elhiszem neked, amit írtál. De a cikk nem arról szólt, h hogyan legyél challenger, hanem arról, h mit tudsz tenni (még) azért, h simább legyen a gém, és a játékkal foglalkozhass, ne a pizzával, a latency-vel meg a legyekkel a szobában.
      0 0 Válasz
  • cstomi468 28 napja
    Persze a tökéletes ugye a stabil 60 vagy felette lenne de a 60legtöbb embernek elérhetőbb és egy jó netkapcsolat de akkor is ismerni kell a játékot a belefektetett idő meghozza a sikert
    0 0 Válasz
  • Pepe51 28 napja
    a profik 60 fps el kezdik. tescos egérrel. aztán mikor vesznek egy fullos gépet elfelejtenek játszani. ez a 60 fps átka
    0 0 Válasz
    • cstomi468 28 napja Pepe51
      Igaz nagyon nagy a különbség én is kb 2hónapja vásároltam egy 144Hz es monitort amit szerencsére majdnem minden multi játékban ki tudok hajtani és valóban más érzés mi t az is amikor 40-50ms ről egy 20-30 on tud játszani az ember ezért van az hogy nem megy mivel máshogyan látod a dolgokat könnyeb reagálni meg minden de meg kell szokni a karaktered mozgását
      0 0 Válasz
  • MiszterSzandii 28 napja
    Szerintem sok embernek varolista előtt még gyorsan ki kéne lépnie a játékból. Sőt sok esetben a játék letorlese is erősen ajánlott ;)
    2 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?