Az első napot túlélték a szerverek, jöhet a második!
/A cikk a szerző egyéni, szubjektív véleményét tartalmazza!/
Szombat este, illetve ma, vasárnap este tartják a Clash mostani tesztjének két versenynapját. A korábbi tesztekkel ellentétben itt már csak 2 napos versenyhétvégéről beszélünk, de személyes véleményem szerint jobb is a kettő, mint a három.Na de térjünk is rá a lényegre, avagy a tapasztalatokra. A Clash fül alatt a csapat létrehozása, az emberek beinvitálása minden gond nélkül ment, ráadásul erre volt több napunk is, szóval aki az utolsó pillanatra akarta hagyni és valami hibába ütközött, az magára vessen. Ezzel ellentétben eljött a kezdés pillanata.
Tudni kell, hogy minden osztály más időpontban kezdett el véglegesíteni. A IV. Osztály már 19:00 órakor megkezdhette a véglegesítést, majd pár perccel később az ellenfél felderítését, és így tovább. A III. Osztály 19:30-kor, a második 20:00-kor, míg az első 20:30-kor kezdett bele a Clash bétájának legújabb tesztelésébe.
Mivel én csak azért vettem részt a Clash tesztelésén, mert érdekelt, hogy minden rendben zajlik-e majd, így pár barátomat összeverbuválva hamar össze is jött egy IV. Osztályú csapat, de ennek örültem is, hisz első kézből adhattam át a közösségnek a tapasztalataimat.
Az első kattintásra, mikor véglegesíteni szerettem volna a pozíciómat a csapatban már hibát dobott ki a gépezet. Ekkor született meg egy általam megosztott bejegyzés is a csoportokban. Tisztában voltam már akkor is vele, hogy valószínűleg ha újra próbálom menni fog, és csak túl sokan véglegesítettünk egyszerre, de a meme, hogy a Clash crashel, nem halhatott meg.
Ezt követően azonban minden hiba nélkül lezajlott a teljes csapatomnál a Clash. Nem volt bug report, nem volt hiba, kifagyás, se semmi probléma. A Clash végeztével rálestem a csoportra, ahol ugyan láttam, hogy a többségnek sikeresen lezajlott az este, azonban néhány helyen még mindig akadtak gondok.
Volt, aki a telefonszámát nem tudta hitelesíteni, volt, akinél a hitelesítés közben váratlan hibát adott ki a rendszer, néhányan pedig a bug splattel szenvedtek, de hogy ez utóbbi most kliens vagy Clash hiba lenne, azt nehéz megmondani.
Mindenesetre a fejlesztők is okosan cselekedtek, ugyanis amint elindult a IV. Osztályú Clash 19:00-kor, már ki is adtak kettő figyelmeztetést a kliensben:
Az egyik, hogy rengeteg játék van épp folyamatban, és a várakozási idő egy várólistán hosszabbra is nyúlhat az átlagosnál. Ezt pedig a szerver stabilitásának megőrzése érdekében tették. A másik, hogy az egyéni játékok csak 10 fővel hozhatóak létre.
Tehát a szerverek erőforrásait erősen korlátozták annak érdekében, hogy a Clash többet kapjon, és sikeresebben lefusson. Természetesen idővel a fő cél az lesz, hogy mindennemű korlátozás nélkül sikeresen lefusson a Clash, de az elmúlt 1,5 év eddigi próbálkozásaihoz képest ez már tényleg sikeresnek mondható teszt volt.
Összegezve: kellemeset csalódtam a Clashben, ráadásul jutalmakban sem volt szűkölködő a Riot Games. Egy nyertes csapat hozzászólását levadászva, ők 1 végleges kinézetet, 1 kinézet töredéket, 1 idézői ikont, csapatlogót és banner xp-t kaptak.
Ti mit kaptatok a Clash gömbből?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!