A sárkányok változtatásai még a profikat is megzavarhatja

A sárkányok változtatásai még a profikat is megzavarhatja

Az Ősi sárkány az egyik legerősebb erősítés a League of Legendsben. Bármelyik csapat, aki legyőzi a sárkányt, annak a játékot is be kellene fejeznie, viszont ez csak következő szezontól lesz igazán lehetséges.

SoloQue-ban, illetve kompetitív játékoknál a csapatok nem tudják általában az Ősi sárkány hatásával befejezni a mérkőzést, legalábbis, amíg aktív. Talán 1-1 inhibitort, illetve nexus tornyot tudnak vele bedönteni.
Ismeretlen okokból a csapat, aki birtokolja ezt a hatást egyszerűen nem kap akkora előnyt, hogy egyértelműen lehessen véget vetni a mérkőzésnek, illetve valljuk be, könnyű ellene védekezni ahhoz képest, hogy milyen nehéz is kivárni, na meg legyőzni a sárkányt. Még az idei világbajnokságon is láthattunk olyan eseteket, ahol az Ősi sárkány erősítés ellen küzdenek, és mintha semmi sem történt volna, miközben ennek a sárkánynak egy lehetőséget kéne adnia a játék befejezésére.

A Riot Games erre reagálva a 10. évfordulós ünneplés közben bejelentette a következő változásokat, az Idézők Szurdokában. Először van ilyen a játék történetében, hogy a térkép a legyőzött sárkányokkal változik, fejlődik, rombolódik. A probléma a profi csapatok számára az, hogy sokkal nehezebb így eldönteni, hogy melyik sárkány a legjobb, hogyan priorizálják az objektíveket, szóval ez a változtatás még inkább megzavarja őket.

Ösvények

A felső, és alsó ösvényen a legkevésbé izgalmasak a térkép változásai, ezek alapvetően csak több menekülő útvonalat és harci helyszínt adnak hozzá az ösvényekhez, hogy több élményt nyújtson különösen a profibb szinteken.

A profi dzsungelesek pontosan tudják, hogy mikor és hogyan lehet egy ösvényre leülni és előnnyé forgatni. Sokszor a dzsungeles csak ül a bokorban türelmesen várva, egy megfelelő rajtaütésre. A térkép változások most több helyet adnak, annak, hogy ne kelljen kerülgetni, így akár a nem várt rajtaütések száma is nő majd.

A legfontosabb része, hogy a játékosok hogyan játszanak az ösvényfázisban. Az alsó ösvényen például a támogatónak több lehetősége van harcot kezdeményeznie, ami még érdekesebbé teszi a pozicionálást. Míg a felső ösvényen nehezebb dolgunk lesz menedzselni a minion hullámokat, illetve hogy hogyan játszunk a csapatunk körül a térképen.

Ez a két ösvény a legstabilabb a játékban 10 éve, és ebben a tíz évben nem sok változás volt ezeken a helyeken, így ezekkel a változtatásokkal kicsit jobban megbonyolítják a dolgokat az ösvényen.

Melyik sárkány is kell nekünk?

A másik hatalmas változás, hogy az elemi sárkányok most már interaktívak a térképpel. Adnak a csapatnak plusz statisztikákat, de mostantól a sárkányok akár falakat tudnak felhúzni, bokrokat tudnak teremteni, szóval számos opció nyitva áll a játékosok előtt. Elég érdekes és egyben szórakoztató változtatások ezek, de valószínűleg még kaotikusabb lesz a profi szféra, amiben az RNG nagy szerepet játszik.

Ennek az oka egyszerű: a profi csapatok nem tudták megtalálni, hogy melyik a legerősebb elemi sárkány. Amikor három éve kiadták az elemi sárkányokat, akkor a legtöbb csapat úgy gondolta, hogy a Tűz sárkány a legerősebb. Majd ez átváltozott az Óceán sárkányra, mivel az ösvényfázis alatt elég regenerációt tud nyújtani. De nem is olyan rég egy Twitter felhasználó posztolt a sárkányokról egy statisztikát, amiben látszódik, hogy a Szél sárkány a legjobb korai fázisban jelenleg.

De a nem csak azzal van probléma, hogy melyik sárkány a legjobb, illetve nehéz is eldönteni, hisz ez csapat kompozíciótól is függ, és néha nem tudják eldönteni a játékosok hogy melyik lenne a legeffektívebb számukra. A világbajnokság által tapasztalt általános hiba leginkább az volt, hogy az aktuális sárkányt leszedték, és ezzel növelték a győzelmi esélyét az ellenfelüknek.

Ez több nehezebb döntést hoz meg, mivel a sárkányokkal már a térkép is változik és nem csak plusz statokat adnak. Ez azonban oda vezethet, hogy véletlenszerű eredmények is kialakulhatnak még a legmagasabb szintű játékoknál is.

Van egy jó hír ezek mellett: Az új Ősi sárkányt 100%-ban megéri majd megszerezni, hisz nagyon erős lett. Szóval ha meglátunk egy csapatot akin ez az erősítés van, akkor félnünk kell még akár a saját tornyaink alatt is, hisz one-shotolnak nagy hatótávból. A játék 2020-ban még inkább véletlenszerű lesz, és előbb tudunk majd befejezni játékokat az újításoknak köszönhetően.

Ti mit szóltok a változtatásokhoz?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

 

Kövess Minket!



Partnereink ajánlata

Gamestar

  • marmarosi 4 éve
    Nem értem hova gyorsítják mégjobban a játékot, mikor elkezdtem játszani legalább 40-45 per volt egy soloq most ha 30 felett van az már valami csoda. Nagyon unalmas, ha az ember nincs elfedelve és nincs bőven 100 felett a farmja 10 perc alatt a játék végére még egy fél buildet is nehéz összehozni drágább itemek-ből, nem beszélve egy Kogmaw-ról akit manapság meg se éri pickelni mert mire jó lenne már rég vége a match-nek és hány ilyen tök jó skill igényes late game champ van amit low eloban lehetetlen használni manapság, pedig azért nem vagyok egy borzalmas játékos, jelnleg épp goldban, de szerintem régen sokkal élvezhetőbb és menedzselhetőbb volt a játék idő, volt rendes early game, pre sixben lehetett taktikázni most meg semmi early és late game. Farmolni se éri meg annyira, régen ha volt 200 felett farm meg pár kill az már egy csomó dologra jó volt low eloban most egy 200 körüli farm 5 killel szart se ér nagyjából, akkor élvezetes a játék ha van vagy 15 kill legalább, régen 10 killnél már szétverte egy adc az ellenfelet. Értem én hogy sűrűbb lett a játék, több akció, de szerintem pont az volt jó benne régen, hogy rengeteget kellett taktikázni, menedzselni az időt. Erre mégjobbam felgyorsítják, kb telefonra elntudnám ezt fogadni de a pc verzióban szerinte egyoldalú lesz az egész. A véletlen szerűség és lane módosítások átalakítása szerintem jó ötlet lehet majd vele taktikázni.
    0 0 Válasz
    • Huzsi 4 éve marmarosi
      Majd kiderül, hogy ez mennyire borítja meg a dolgokat :)
      0 0 Válasz
    • cstomi468 4 éve marmarosi
      Igaz és nem is kell olyan messzire visszamenni az időben. Én például lassan 2.éve játszok a játékkal és persze szar a rangom (de ezt betudhato annak hogy 20ranked mecset mentem a szezonban) és emiatt a ranked és a normál us ugyan azt nyujtja én pedig arrankoncentrálom az időmet hogy meg próbálok minnél több karakternek a mehanicájára rájönni ezért nem is baszom el más játékát rankeden. És olyankor látom, hogy nincs értelme a késöbbi játékszakaszra koncentrálni mert egy meccs mint említetted is ha 30p az sok már és a meta is azt mutatja hogy gyorsan told be és legyen vége példának okáért renekton erős 15 percen percenként 8farm ami nem a legjobb eltéved az ösvényéről rossz pocícióban találod magad mert nincs az az isten hogy leverd meg a jg is ezt mutatja profi szinten is nem arra mennek minnél nagyobb legyen a saját erejük hanem arra minnél nagyobb előnyt biztosítsanak saját csapatuknak pl a lee vagy reksai jg akik lvl2őn erősen tudják zaklatni az ösvényeket. Ha egy meccs tovább tart a 21-25perces résznél az azért van mivel az a csapat nem akar mwnni a játékra aki dominál húzzák és 30+ ha nem adja fel az ellenfél de az is eldőlt 21-25perc között a maradék már csak a fun-olás
      0 0 Válasz
      • cstomi468 4 éve cstomi468
        Nem akar meni a következő mecsre pontosabban mert az úgy jó ami ott van
        0 0 Válasz
  • IsQb 4 éve
    Nem tudom mennyire tesz jót a játéknak ez a frissítés
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!