Az Ősi sárkány az egyik legerősebb erősítés a League of Legendsben. Bármelyik csapat, aki legyőzi a sárkányt, annak a játékot is be kellene fejeznie, viszont ez csak következő szezontól lesz igazán lehetséges.
SoloQue-ban, illetve kompetitív játékoknál a csapatok nem tudják általában az Ősi sárkány hatásával befejezni a mérkőzést, legalábbis, amíg aktív. Talán 1-1 inhibitort, illetve nexus tornyot tudnak vele bedönteni.Ismeretlen okokból a csapat, aki birtokolja ezt a hatást egyszerűen nem kap akkora előnyt, hogy egyértelműen lehessen véget vetni a mérkőzésnek, illetve valljuk be, könnyű ellene védekezni ahhoz képest, hogy milyen nehéz is kivárni, na meg legyőzni a sárkányt. Még az idei világbajnokságon is láthattunk olyan eseteket, ahol az Ősi sárkány erősítés ellen küzdenek, és mintha semmi sem történt volna, miközben ennek a sárkánynak egy lehetőséget kéne adnia a játék befejezésére.
A Riot Games erre reagálva a 10. évfordulós ünneplés közben bejelentette a következő változásokat, az Idézők Szurdokában. Először van ilyen a játék történetében, hogy a térkép a legyőzött sárkányokkal változik, fejlődik, rombolódik. A probléma a profi csapatok számára az, hogy sokkal nehezebb így eldönteni, hogy melyik sárkány a legjobb, hogyan priorizálják az objektíveket, szóval ez a változtatás még inkább megzavarja őket.
Ösvények
A felső, és alsó ösvényen a legkevésbé izgalmasak a térkép változásai, ezek alapvetően csak több menekülő útvonalat és harci helyszínt adnak hozzá az ösvényekhez, hogy több élményt nyújtson különösen a profibb szinteken.
A profi dzsungelesek pontosan tudják, hogy mikor és hogyan lehet egy ösvényre leülni és előnnyé forgatni. Sokszor a dzsungeles csak ül a bokorban türelmesen várva, egy megfelelő rajtaütésre. A térkép változások most több helyet adnak, annak, hogy ne kelljen kerülgetni, így akár a nem várt rajtaütések száma is nő majd.
A legfontosabb része, hogy a játékosok hogyan játszanak az ösvényfázisban. Az alsó ösvényen például a támogatónak több lehetősége van harcot kezdeményeznie, ami még érdekesebbé teszi a pozicionálást. Míg a felső ösvényen nehezebb dolgunk lesz menedzselni a minion hullámokat, illetve hogy hogyan játszunk a csapatunk körül a térképen.
Ez a két ösvény a legstabilabb a játékban 10 éve, és ebben a tíz évben nem sok változás volt ezeken a helyeken, így ezekkel a változtatásokkal kicsit jobban megbonyolítják a dolgokat az ösvényen.
Melyik sárkány is kell nekünk?
A másik hatalmas változás, hogy az elemi sárkányok most már interaktívak a térképpel. Adnak a csapatnak plusz statisztikákat, de mostantól a sárkányok akár falakat tudnak felhúzni, bokrokat tudnak teremteni, szóval számos opció nyitva áll a játékosok előtt. Elég érdekes és egyben szórakoztató változtatások ezek, de valószínűleg még kaotikusabb lesz a profi szféra, amiben az RNG nagy szerepet játszik.
Ennek az oka egyszerű: a profi csapatok nem tudták megtalálni, hogy melyik a legerősebb elemi sárkány. Amikor három éve kiadták az elemi sárkányokat, akkor a legtöbb csapat úgy gondolta, hogy a Tűz sárkány a legerősebb. Majd ez átváltozott az Óceán sárkányra, mivel az ösvényfázis alatt elég regenerációt tud nyújtani. De nem is olyan rég egy Twitter felhasználó posztolt a sárkányokról egy statisztikát, amiben látszódik, hogy a Szél sárkány a legjobb korai fázisban jelenleg.
Are cloud drakes secretly OP? Yes and no.
— Tim Sevenhuysen (@TimSevenhuysen) October 24, 2019
Pulling apart the machine learning models we're constructing for in-game win probabilities at @EsportsOneInc allows us to compare the value of each drake type.
Full discussion article on OE: https://t.co/div5uoAlhZ pic.twitter.com/Iy8FyOlFVh
De a nem csak azzal van probléma, hogy melyik sárkány a legjobb, illetve nehéz is eldönteni, hisz ez csapat kompozíciótól is függ, és néha nem tudják eldönteni a játékosok hogy melyik lenne a legeffektívebb számukra. A világbajnokság által tapasztalt általános hiba leginkább az volt, hogy az aktuális sárkányt leszedték, és ezzel növelték a győzelmi esélyét az ellenfelüknek.
Ez több nehezebb döntést hoz meg, mivel a sárkányokkal már a térkép is változik és nem csak plusz statokat adnak. Ez azonban oda vezethet, hogy véletlenszerű eredmények is kialakulhatnak még a legmagasabb szintű játékoknál is.
Van egy jó hír ezek mellett: Az új Ősi sárkányt 100%-ban megéri majd megszerezni, hisz nagyon erős lett. Szóval ha meglátunk egy csapatot akin ez az erősítés van, akkor félnünk kell még akár a saját tornyaink alatt is, hisz one-shotolnak nagy hatótávból. A játék 2020-ban még inkább véletlenszerű lesz, és előbb tudunk majd befejezni játékokat az újításoknak köszönhetően.
Ti mit szóltok a változtatásokhoz?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!