Diana rework és Senna nerfek: megérkezett a 9.24-es frissítés

Diana rework és Senna nerfek: megérkezett a 9.24-es frissítés

Egytucatnyi hős kapott kisebb-nagyobb átalakításokat a 9.24-es patchben.

Éles szerverekre is kiadta a Riot Games a 2019-es év utolsó nagy frissítését, a 9.24-es patchet. Összesen 12 hőshöz nyúltak hozzá a fejlesztők, de további változtatásokra még számíthatunk idén, ugyanis Riot Meddler legutóbbi fórumbejegyzésében megerősítette, hogy még egy kisebb patch várható idén. A 9.24b frissítésben reagálnak majd a mostani módosításokra és kijavítják azokat az egyensúlybeli hibákat, amiket a mostani patch okozott. Mutatjuk az összes hősmódosítást!

Akali - nerf

  • Five Point Strike (Q) - minionoknak okozott 33 % bónusz sebzés 25 %-ra csökken

Amumu - buff

  • Bandage Toss (Q) - töltési idő 10/9,5/9/8,5/8 másodpercre csökkent 12/11/10/9/8 másodpercről

Braum - buff

  • Szintenkénti HP 87-ről 98-ra nőtt
  • HP regen 8-ről 8,5-re nőtt
  • Stand Behind Me (W)
    • Töltési idő 14/13/12/11/10 másodpercről 12/11/10/9/8 másodpercre csökkent
    • Manaköltség 50/55/60/65/70 manáról 40 manára csökkent minden szinten
    • Resistance egy szövetségesnek 10/14/18/22/26 + 10/11,5/13/14,5/16 % bónusz resistance helyett 10/14/18/22/26 + 12 % bónusz resistance-ra változott
    • Resistance Braumnak 10/14/18/22/16 + 10/11,5/13/14,5/16 % bónusz resistance-ról 10/14/18/22/26 + 36 % bónusz resistance-ra nőtt
  • Glacial Fissure (R)
    • Alapsebzés 150/250/300-ról 150/300/400-ra nőtt
    • Első eltalált célpontra a feldobás hatóideje 1-1,5 másodpercre változott minden szinten attól függően, hogy milyen messze vannak Braumtól, minden további célpontot 0,25 másodpercre lök fel az ulti

Garen - nerf

  • Judgment (E) - sebzés kiosztásának gyakorisága (7 + 1 / 20 % attack speed) helyett (7 + 1 / 25 % attack speedre) csökkent 3 másodperc alatt, továbbá a szintenkénti plusz sebzés 8,2-ről 6,6-re csökkent

Karma - buff

  • Inspire (E) - pajzs nagysága 70/95/120/140/175-ről 80/110/140/170/200-ra nőtt

Kassadin - nerf

  • Null Sphere (Q) - töltési idő 9 másodpercről 11/10,5/10/9,5/9 másodpercre nőtt
  • Nether Blade (W) - mana visszatöltése 4/5/6/7/8 % hiányzó manáról 4/4,5/5/5,5/6 % hiányzó manára csökkent

Rammus - buff

  • Szintenkénti HP 86-ről 95-re nőtt
  • Frenzying Taunt (E) - töltési idő 12 másodpercről 12/11,5/11/10,5/10 másodpercre csökkent

Ryze - nerf

  • Overload (Q) - sebzés 80/105/130/155/180-ról 65/90/115/140/165-re csökkent

Senna - nerf

  • Szintenkénti HP 85-ről 75-re csökkent
  • Absolution (passzív) - 5,55 % helyett 1,67 %-ra csökkent a minionok soul dropjának aránya, továbbá a klónok nem dobnak már lelket és a szövetséges Bardok nem tudják már Q-val elpusztítani a lelkeket
  • Piercing Darkness (Q) - bónusz AD aránya 50 %-ról 40 %-ra csökkent, összességében a sebzés 50/80/110/140/170 + 50 % bónusz AD-ről 40/70/100/130/170 + 40 % bónusz AD-ra csökkent
  • Last Embrace (W) - rootolás ideje csökkent 1,45/1,65/1,85/2/2,25 másodpercről 1,25/1,5/1,75/2/2,25 másodpercre
  • Dawning Shadow (R) - sebzés és a pajzs AP aránya is 40 %-ról 50 %-ra növekedett

Sivir  - buff

  • Alap AD 61-ről 63-ra nőtt

Diana - rework

  • Alap mana 372-ről 420-ra nőtt
  • Szintenkénti mana 20-ról 25-re nőtt
  • Alap AD 53,04-ről 57,04-re nőtt
  • Moonsilver Blade (passzív)
    • Új effekt: Diana 10/15/20/25/30/35/40 % plusz támadási sebességet kap szinttől függően. A bónusz triplázódik, minden spell elsütése után 3 másodpercre
    • Minden harmadik ütésre területre mágikusan sebzi az ellenfeleket Diana 20/25/30/35/40/55/65/75/85/95/120/135/150/165/180/210/230/250 + 40 % AP-val
  • Crescent Strike (Q) - manaköltség 55-ről 50-re csökkent
  • Pale Cascade (W)
    • Manaköltség 40/55/70/85/100-ról 40/45/50/55/60-ra csökkent
    • Pajzs értéke 40/55/70/85/100 + 30 % AP-ról 30/45/60/75/90 + 30 % AP + 10 % bónusz életerőre változott
  • Lunar Rush (E) - megcserélték a képességet a Moonfallal (R)
    • 40/45/50/55/60 manába kerül
    • 22/20/18/16/14 másodperc a töltési ideje
    • 40/60/80/100/120 + 40 % AP-t sebez Diana, ha ráugrik az ellenfelekre. Ha rajta van az ellenfélen a Moonlight hatás, akkor a Lunar Rush töltési ideje resetelődik
  • Moonfall (R) - megcserélték a képességet a Lunar Rushsal (E)
    • 100/90/80 másodperces a töltési ideje
    • 100 manába kerül minden szinten
    • Megmutat és minden ellenséget magához ránt Diana, akik 40/50/60 % lassítást kapnak 2 másodpercre
    • Ha legalább egy ellenséges hőst ránt magához Diana, akkor 1 másodperc után lecsap az égből a holdfény és 200/300/400 + 60 % AP mágikus sebzést oszt ki területre, ami 35/60/85 + 15 % AP-val megnő minden célpont után, ami nem az első hős volt

Yuumi - mini-rework

  • Bop and Block (passzív)
    • Kapott pajzs értéke megnövekedett 50-300-ról 50-390-re
    • Most már manát is kapunk a passzívból. Ennek értéke 50-160 között változik szinttől függően
  • Prowling Projectile (Q)
    • Manaköltség 75/80/85/90/95/100-ről 85/90/95/100/105/110-re növekedett
    • Alapsebzés AP aránya 45 %-ról 30 %-ra csökkent
    • Felerősített sebzés 50/85/10/155/190/225 + 65 % AP-ról 50/95/140/185/230/275 + 40 %-ra változott
    • Lövedék hatóideje 3 másodpercről 2 másodpercre csökkent
  • You and Me! (W)
    • Flat Adaptive Force 5/7/9/11/13-ról 12/14/16/18/20-ra növekedett
    • Adaptive Force százalékai 4/7/10/13/16-ról 12/14/16/18/20-ra növekedtek
    • Új szabály: Ha immobilze (például Nautilus passzív alaptámadás) hatás éri Yuumit, akkor a You and Me! 5 másodperces töltési időre kerül
    • Új szabály 2: Ha a hozzákapcsolódott hős teleportál, akkor Yuumi lecsatlakozik róla
    • Új: 0,2 másodperces channel time-ot kapott a W, amit nem lehet megszakítani
  • Zoomies (E)
    • Mostantól nem rendelkezik a képesség töltetekkel
    • Töltési idő 12/11/10/9/8 másodperc lett
    • Manaköltség 30/40/50/60/70-ról 100/115/130/145/160-ra növekedett
    • Zoomies hatóideje 2 másodpercről 3 másodpercre növekedett
    • Plusz mozgási sebesség 25 %-ról 15 %-ra csökkent
    • Gyógyítás AP aránya 10 %-ról 30 %-ra növekedett
    • Minimális gyógyítás értéke 30/40/50/60/70-ről 70/110/150/190/230-ra nőtt
    • Új: Mostantól 25/30/35/40/45 % attack speedet is ad a képesség

Végül emlékezzünk meg a Conqueror (Hódító) változtatásról, ami főleg a távolsági karaktereket érinti. Ezek a hősök 15 % helyett 8 %-ot gyógyulnak a rúna effektjéből.

Nektek hogy tetszenek a módosítások?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

 

Kövess Minket!



Partnereink ajánlata

Gamestar

  • kiskeni 4 éve
    Leakadhatnának már akali-ról... Nagyon unatkozhatnak, ha csak őt tudják csesztetni frissítésről frissítésre -.-
    0 0 Válasz
    • hi_im_lobotomy 4 éve kiskeni
      Sztem meg... ráfér. 30-40 meccs alatt 80+ IQ-val kb. main-eled is - ezen a ponton egy átlag bruisert nagyjából száz-nullázol 4 mp alatt 4-es szint felett. Ezt ezután is megteheted, csak nem fogod olyan gyorsan feltolni az ösvényt torny alá, h az a szerencsétlen bármi a kill mellé még a farmot is bukja... szerintem.
      0 0 Válasz
      • kiskeni 4 éve hi_im_lobotomy
        Mondod te, hogy ráfér, de én mint tapasztalt (alatt értsd, hogy sok meccsem van vele) akali játékos teljesen másképp látom. Nehogy már kötelezően nerfelni kelljen valamit, amit már eleve helyre raktak (nincs Q heal, W true stealth, R töltési idők növelve, kis + visszaadva E+ sebzés formájában) és amire szinte majdnem minden mage tökéletes választás... De ha nem is majdnem mind -mert azért vérizzadással és komoly odafigyeléssel még egy mage is kijátszható- de pl. egy Neeko tuti érvágás neki, de épp egy Veigar, Corki (akár), Kennen, Galio, Vlad (akár), Cassio, Malza is elég jó lehet ellene. Amik ellen nem esélytelen, azok: Anivia, Lissandra, Syndra, Viktor, Orianna, Ziggs, Heimer, Brand (bár ő határeset), Velkoz, Lux, Swain, Ryze, de még ezeken is csak a játékos hibáját kőkeményen kihasználva tudsz átgázolni. És akkor ezek csak a mage-ek, azok közül kapásból van 7db hős, akikkel totál unskilled játékosként is gyalázol egy akalit bármikor, illetve van még további 11, akikkel ha egy picit is ésszel játszol nyert ügyed van.Térjek ki netán más kategóriájú hősökre is, hogy melyek ellen lehetetlen akalinak játszani, vagy ennyi elég? Aztán akkor még szó sem volt a csapat összeállításról, ami hogyha cc-orientált, máris haszontalan akalivá válsz. Nem lehet vele egyszerűen mozogni olyankor, mert csak mozgással járó pozícióváltoztató képessége van a hősnek, nem pedig teleportálgatós, így menet közben is könnyen le lehet kapni egy skillshot cc-vel is. A W true stealth ezért volt igazságtalan, mivel ezt a lehetőséget is, tulajdonképpen az egyetlen sebezhetőségét is kiiktatta a képletből. Én ezzel egyet is értettem, én is láttam, hogy nem oké ez a W abban a formájában, illetve az ulti töltési idő növelésével is megbékéltem végülis, viszont az ulti cc elvételénél már kezdtem nyugtalankodni. Sejtettem, hogy jön még valami totál BS nerf és lám, itt tartunk most. Q hitbox variálás (aminek azért jó hasznát vettem, de most már nem fogom), illetve minion clear nerf... Már várom a dmg csökkentős frissítést, mert már csak az van vissza.
        0 0 Válasz
        • hi_im_lobotomy 4 éve kiskeni
          Nos... megértem a frusztrációdat és hazudnék, ha azt mondanám, h RITO bácsi még soha nem lőtt ki alólam olyan hőst, amit 60%WR mellett játszva tényleg értettem/main-eltem. Ráadásul tette ezt szezon közben és nézhettem más hős után a champion-pool-ba. Örülj neki, h pre-season van és van időd más hős után nézni, ami betölti azt a szerepet a játékodban, amit eddig Akali töltött be. (btw. Akali WR EUNE: 46,21%)
          0 0 Válasz
          • kiskeni 4 éve hi_im_lobotomy
            Nem feltétlen az bánt, hogy nézhetek más hős után, hanem az igazságtalan balanszolgatások, amik patch-ről patch-re érkeznek. Eközben Aphelios a map bármely pontján képes téged autoattackolni egy jól elhelyezett tornynak köszönhetően, az új champ Sett pedig W-vel Darius meg Cho'gat ultikat megszégyenítő true dmg-et oszt (konkrét példa, én 1152-t oszottam vele 1x az első és azóta utolsó meccsemen). Ez zavar de qrvára.
            0 0 Válasz
          • kiskeni 4 éve hi_im_lobotomy
            Na és akkor várjál, itt vagyunk 1 hónappal később és mikor már azt hittem, hogy idiótább nerf nem is jöhetne a hősre, konkrétan arra készülnek, hogy kiírják Akalit a LoL történetéből... Közel felezett Ult2 haladási sebesség, pointed-click Ult1, ha eltalálnak a W-dben akkor elő is bukkansz kis időre, és akkor hogy picit se legyen logikus, már nem végig fennmaradó mozgási sebességet kapsz a W-ben, nehogy picit is logikus legyen, hogy sebezhetőbb, de cserébe ugyanúgy gyorsabban mozoghat hátha így könnyebben kikerül dolgokat. Neem, ehelyett 2mp-ig tart a movement speed, ami fokozatosan tűnik el. Most erre mit mondjak? Eközben Sett sorra fogja zúzni a koponyákat, juhéé :D
            0 0 Válasz
        • cstomi468 4 éve kiskeni
          teljesen igazad van a rework óta kb 150 játékot beletettem és egy tapasztaltabb mage ellen mid en lehetetlen nyerni meg nem véletlenül jött a fleet meg a hódító s meta én az eq s rúnát használom mindig mert azt szoktam meg nem meglepően 90% ban gyorsan megvan 6-0 is akár de eljön a 24. perc +-1-2 és észrevehetően nem tudok csinálni semmit a split en és az adc/pappír enemy folyamatos zaklatása/kiszedésén kívül mert ha egy jóképű tank vagy egy hard cc vel rendelkező akárki egy team fight alatt amikor berontana az ember minnél hátréb rossz mozdulat vagy nincs benn valami nem csak azt éred el hogy meghalsz de nagy valószínűséggel a team fight is bukó majd a baron és a game így hogy a q minionok ra és stb re nyomott kisebb sebzéssel azt érik el hogy az a bizonyos 24+- után ne maradjon energiád mert 100% ra mondom hogy +1q kell majd a minion ok gyors leszedéséhez vagyis nincs split és sebezhetőbb leszel vagyis mit akarnak kezdeni utána vele ha se splitelni tárgyakat venni se a team fight ban nincs nagy haszna anyit tennék hozzá hogy elég sok top champion játszik 9.23 óta mid en garen morde gp és társaik ami nem a legkedvezőbb ha 1 csapatban akár 2 lategame carry van aki tankos hard cc vagy szimplán egy erős lassítás pl gp w
          0 0 Válasz
  • hi_im_lobotomy 4 éve
    Hogy tetszik? A Braum buff-ra minden jólelkű Braum main felkapta a fejét... aztán... buffolják mellette a macskát, ami nagyjából vadonbeli természetes ellensége. In conclusion: Leonázhatunk tovább.
    0 1 Válasz
  • Horytnica 4 éve
    Nekem a Diana buff tetszik eddig is kb nyomtak egy kombót a dianások es valaki meghalt... ba ezután....
    0 0 Válasz
  • hi_im_lobotomy 4 éve
    Talán még annyi... hogy néhány perces néma főhajtással emlékezzünk meg Urgot-ról, aki a Conqueror rúnát mint kizárólagosat használta. Ezzel a nerffel gyakorlatilag kiírták a komplett metából mivel a rúna szempontjából ranged, tehát a heal feleződött, de range szempontjából meg gyakorlatilag meele és képtelenség lesz vele bármilyen match-up-ban tradelni. Ha Afterschock, akk meg inkább Shen, vagy a társai. forrás: reddit (Urgot-mains) - "Sadly it will still be the best. We re too reliant on the healing to remain relevant and the AD post 13 is so freaking strong. What's more sad than that is that they could nerf conqueror for ranged without destroying it for non abusers. What made it OP are the 3-4 abuse cases of aurelion, cass, ryze and maybe heimer (from biggest abuser to worst). They could make it always grant 1 stack for ranged, be it spell or AA. This wouldn't impact Urgot but would eliminate these stupid abuse cases. The funny part is that most of these champs do not even use conqueror for its healing (but Urgot does) and yet that is what they are targeting."
    0 0 Válasz
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!