Miért tolnak ennyi pénzt az e-sportba?

Miért tolnak ennyi pénzt az e-sportba?

Az utóbbi évek arról szólt, hogy a befektetők nyugaton vödörrel öntik a pénzt az e-sportba, de valaha megtérül ez?

Az utóbbi 10-20 évben az e-sportok olyan szintre fejlődtek, hogy a mainstream média elkezdett foglalkozni velük. Eleinte sokan a szemüket forgatták és a szokásos videojátékos sztereotípiákat mantrázták és leginkább megpróbálták az egészet a szőnyeg alá söpörni. Szinte senki nem akarta az egészet komolyan venni, de az évek szinte mindenre rácáfoltak. Az utóbbi időben folyamatosan jöttek a hírek, hogy egyre több cég fektet pénzt csapatokba, a legnagyobb márkák bekerültek a hirdetők közé és a versenyek nézettsége folyamatosan növekszik. Ezzel együtt megjelentek az ellenvélemények. Több olyan értekezést is láttunk, hogy az egész csak egy lufi, hogy egyszer majd mindenkinek az arcába robban és akkor az összes eddig beleinvesztált tőke megy majd a levesbe. A kérdés az, hogy kinek van igaza?

Az már biztos, hogy 2018-ban és 2019-ben borzalmasan sok pénzt toltak az iparágba. 

Kép forrás: Esportsobserver.com

Ezen összeg szignifikáns része, nagyjából 1,5 milliárd dollár arra ment el, hogy a Tencent felvásároljon egy másik cégcsoportot, ami az e-sportban tevékenykedik. Ezen kívül a csapatok befektetőket kerestek, hogy beülhessenek az egyik franchise ligába, legyen az OWL vagy LCS vagy LEC. A több tízmilliós összegeket szinte egyetlen nagymúltú e-sport szervezet sem tudta saját erőből kifizetni, ezért sokan részesedést adtak el a pénzért. Pont ezen okból több sport csapat jelent meg az e-sportban. 

De miért jönnek, ha kockázatos az egész ipar, ha az egész csak egy lufi? A válasz erre abban rejlik, hogy az e-sportokban ott van a lehetőség. A virtuális sportok magukban hordozzák, hogy ők lesznek az új évszázad vagy akár az új évezred legnépszerűbb szórakoztatási formái. Ez persze csak lehetőség egyelőre, de ebben a pillanatban az egyik legvalószínűbb lehetőség. A befektetőkben pedig felmerül a kérdés, “Ha tudod, hogy megveszel egy NBA franchise csapatot, akkor fizetnél érte 30 millió dollárt?", a válasz pedig erre az, hogy igen, sőt akár a tízszeresét is kifizetnék érte. Az e-sport pedig afelé halad, hogy ez legyen a következő NBA. A következő szórakoztatási forma, ami minden szempontból megmozgatja az embereket és persze, hogy kinyissa a pénztárcájukat.

De lépjünk még egyet és nézzünk meg egy másik tényezőt. Az első generáció, aki az interneten szocializálódott már felnőtt és a legtöbb kutatás azt mutatja, hogy ez a digitális nomád társadalmi csoport bizony szakított a hagyományos szórakoztatási formák egy fontos szereplőjével. Egyszerűen szólva, a fiatalabb generációk már nem igazán néznek tévét, így tévéreklámokkal se lehet elérni őket. Ez pedig nem fog változni, a kutatások szerint nem igazán van olyan tényező, amivel a fiatal generációkat vissza lehetne csábítaná a TV képernyő elé. Talán egy kivételével, ez pedig az e-sprort.

A világ már teljesen átalakult. Ami a 80-as 90-es években természetes volt, mára nem olyan biztos. Aki akkor képregényeket olvasott az sokszor megkapta a nerd sztereotípiát, ami messze nem volt pozitív. Ma a szuperhős filmek letarolják a mozikat és maguk a karakterek iszonyatosan menők. Anno, aki számítógépes játékokkal tolta az megkapta a kocka jelzőt, ami az emberek fejében egyet jelentett a kövér és pattanásos fiúkkal. Hogy ez mennyit változott erre a legjobb példa egy saját történet. Pár héttel ezelőtt találkoztam Josi barátommal a Móriczon. Amíg vártam rá, egy idő után kisebb tömeg kezdett gyülekezni a téren. Egy-két perc alatt rájöttem, hogy éppen valamilyen Pokemon Go esemény van és még dumálni is kezdtem az emberekkel, amikor betoppant Josi. Amikor kicsit zavartan körbenézett, hogy itt mi is történik, akkor elmondtam neki a felhajtás okát. Persze az első reakciója egy mosoly volt, de nem vette félvállról a dolgot, látszott az arcán, hogy nem azt nézi, hogy a sok kocka már megint játszik. Egy társadalmi csoportot látott, akik a hobbijuknak hódolnak. Akkor egy dolgot mondtam neki, ami egyébként minden kétkedőnek szól. “Üdv a világunkban!”

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - A mezőgazdasági szektorban dolgozni dicsőség!

Néhány évtizeddel ezelőtt teljesen természetes volt az, hogy rengetegen a mezőgazdaságban dolgoztak. Aztán jött a robbanásszerűen fejlődő technológia, az urbanizálódás, a fogyasztó társadalom és megannyi egyéb modern hívság, és máris eltolódott a mérleg nyelve az ipari, gyári és szellemi munkák felé. 

Üzlet - Milyen luxusmeglepetést válasszunk egy dohányos férfinak?

Sokak szerint a szivarozás egyet jelent a luxussal, általában jól öltözött, tehetős üzletemberekkel azonosítjuk, ellentétben a cigarettázással, amely a nikotinéhség gyors kielégítésére alkalmas, vagy a pipázással, ami a vén tengeri medvék sajátja.

Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Közvetítések