Nehéz döntés elé került a Riot, de a szerintük kisebbik rosszat választották.
Több játékosnak is feltűnt, hogy a tizedik szezonban sokkal lassabban gyűlnek a győzelemmel végződő rangsorolt meccsek után a ligapontszámok. Egy idéző 36-0-t repesztett, amivel simán elérte a Diamond 2 MMR-t, de a rendszerben egyelőre be kell érnie a Platina ranggal. A Riot Games válaszolt erre a különös jelenségre.
The climb takes a lot longer now. This is intentional. We really don't want players creating alt accounts just to blow through the climb. We encourage players to stay on their mains. Smurfing ruins the game experience for others. ~Yadon
— Riot Games Support (@RiotSupport) February 17, 2020
A hivatalos álláspont szerint szándékosan megnövelték a fejlesztők a létramászás idejét. Ezzel azt szerették volna kiszűrni, hogy a smurf (alt) felhasználói fiókok ne tegyék teljesen tönkre a rangsorolt mérkőzéseket. Arra bátorítják ezzel a húzással a játékosokat, hogy maradjanak a main accountjaik mellett és fejezzék be a smurfölést.
Elméletben ez nagyon jól hangzik, de azt valamiért nem vették figyelembe a Riotnál, hogy így a smurfök nem 40-50 meccs alatt jutnak fel magasabb ELO-ba, hanem 70-80 mérkőzésre is szükségük van. Vagyis sokkal több időt töltenek el a gyengébb képességű mezőnyben, ami semmiképp sem tesz jót az ellenséges csapat tagjainak. Természetesen a társak nagyon örülnek a smurföknek, mivel 1v9-ben képesek carryzni a meccseket az ilyen playerek. Ez a kettősség az, ami meghatározza a laddert az alacsonyabb szinteken, de a Riot döntése valószínűleg nem számolja fel a problémát.
Összességében az MMR-re nincs hatással a Riot beavatkozása, de a tényleges rangsorolást igenis meg kell szokni minden játékosnak.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!