Wéber Gábor újra szimulátorban, és megosztotta mi a különbség a pilóták és e-sportolók között

Wéber Gábor újra szimulátorban, és megosztotta mi a különbség a pilóták és e-sportolók között

A koronavírus miatt megszakított WTCR előszezonját virtuális versenyekkel pótolják. Az első állomás a Hungaroring, és magyar e-sportolók mellett Wéber Gábor is újra kormányt ragad.

Nem rég jelentették be az Esports WTCR sorozatot, mely négy versenyből áll, és mindegyikre külön - Time Attack - időmérőn kvalifikálhatják magukat a játékosok. A bejutott versenyzők pedig valódi pilóták ellen mérhetik össze tudásukat. A RaceRoom elnevezésű szimulátor programot használják, és az első futamot a Hungaroringen tartják, erre a kvalifikáció március 31-ig tart.

Kiderült, hogy egy korábbi WTCC-versenyző, Wéber Gábor is megtalálható a mezőnyben. Rajta kívül egyébként számtalan magyar indulót lehet még felfedezni a ranglistán, elég csak Michelisz Norbertre, vagy a M1RA e-sportolójára, Nagy Dánielre gondolni.


Wéber Gábor otthoni szimulátor szettje. A kép forrása: eurosport.hosszabbitas.hu

A Zengő Motorsport volt pilótájáról talán kevesen tudják, de szimulátorversenyzésben világbajnoki címet szerzett, tehát nem áll távol tőle ez a közeg, bár nagyon rég nem fogott már asztali kormányt a kezei között. Most is elindult a selejtezőn, és bár csak kikapcsolódás gyanánt tette mindezt, reméli, hogy nem lesz utolsó mikor lezárják a nevezési fázist. Egy dolog még megnehezítette a körözést számára, hogy itt első kerék meghajtású autókat kell kormányozni, viszont ilyen tipusú járműveket nem szokott irányítani a virtuális térben.

"Amikor megláttam, hogy lesz ez a szimulátoros bajnokság, egyből jött a gondolat, hogy ebbe be kéne szállni. Az F1-es szimulátort nem használom, mert nem is igazán jó, ez a RaceRoom viszont egy profi program. Csak az a gond, hogy egyáltalán nem szoktam elsőkerekes autóval szimulátorozni, úgyhogy még nagyon hozzá kell szoknom" - mondta Wéber Gabi az Eurosport Hungary-nek.

Emellett kitértek arra is, hogy miért kapnak ki nagyon az e-sportolóktól a valódi pályákon bizonyító pilóták.

"Ezek a specialisták egész nap a szimulátort nyüstölik, rengeteget gyakorolnak, és hihetetlen részletességig kiismerik a program működését. A RaceRoom egy nagyon jó, igazi hardcore program, de az elsőkerekes autók azért nem pontosan úgy viselkednek benne, mint a valóságban. A hátsókerekesek, a DTM vagy GT3 reálisabb. Az alap mozgás és dinamika valósághű, de van jó pár apró pici részlet, amit a játékban meg lehet csinálni, a valóságban viszont nem, vagy legalábbis nem úgy, hogy attól gyorsabb legyél. Aki naponta hosszú órákat tölt a monitor előtt, az kitapasztalja ezeket a finom részleteket."

Az e-sportolók tehát a szoftverek minden apró rezdüléséhez hozzá vannak szokva, míg a való életben a pilóták sokszor az ösztöneikre hallgatnak, ezt viszont nem árt kicsit háttérbe szorítaniuk, ha sikereket akarnak elérni.

"Annyira másként viselkedik a WTCR-autó itt a szimulátorban, hogy gyakorlatilag át kell magad verni. Én nagyrészt ilyen autókkal versenyeztem, de Norbi is, és tudjuk, hogy a valóságban bizonyos helyzetekben teljesen máshogy reagál az autó. Itt nem lehet kanyarba befele fékezni, párszor irreálisan túlreagál kormánymozdulatokat, és a gázzal is máshogy kell bánni. Vagy például a kerékvetőn kell fékezni, amit a valóságban sosem csinálsz, mert elszállsz a fenébe. De egy WTCR autót a fékkel is lehet fordítani. Kanyarba befele fékezel, és ezzel segítesz elindítani a hátulját. A programban ez nem működik. Persze ez mindenki számára egyformán adott, és ehhez kell alkalmazkodni, ha jó akarsz lenni. Ami viszont nem egy néhány órás folyamat. Meg lehet ezt tanulni, csak rengeteg időt kell rászánni."

Ettől függetlenül ezek a szimulátorok alkalmasak, hogy az ember elsajátítson valamilyen szinten egy-egy pályát, viszont ha mélyebbre ásunk, akkor már nagy különbség lesz a valós körülmények és a virtuális világ között. Ezen a versenyen minden játékos azonos beállítások mellett versenyez, mégis apró eltérések tapasztalhatóak közöttük, a legjobbak között például a legnépszerűbb az Audi RS 3 LMS.

A selejtező március 31-én zárul, és az első futamra április 6-án kerül sor.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések