Ebben a cikkben beszéljünk egy kicsit arról, hogy mikor érdemes keresni a kompozíciónk darabjait, illetve hogyan növelhetjük az esélyeinket.
Az egyik legáltalánosabb panasz a TFT berkein belül, hogy az egész egy RNG fieszta, hogy lehet a másik oldalon már egy három csillagos egység, miközben nálam még alig van 2. szintű. Az egyik oldalról igaz, hiszen a kipörgetett lehetőségeknél bizony van szerepe a valószínűségnek. Viszont, ha valaki azt mondja, hogy minden a szerencsén múlik, akkor azoknak azt mondom, hogy nézzenek rá a legjobb streamerekre. Nem csoda, hogy a top játékosok olyan gyorsan hasítanak felfelé a ranglétrán, mint egy elszabadult rakéta. A legtöbbször még az sem számít nagyon, hogy milyen kompozíciót raknak össze. Ez mondjuk azért van, mert tudják, hogy melyik tárgyakat érdemes összerakni, milyen figurára mit kell pakolni és azzal is tisztában vannak, hogy egy összerakott csapatban ki a carry, ki a tank és ki az akinek a képessége a fontos. A másik nagy fegyvertény a matematika és persze az esélyek ismerete. Ebben a cikkben egy picit emögé nézünk be, lássuk mit is jelentenek azok a színes számok a reroll gomb fölött.
Miből mennyi?
Ebben a pillanatban ötféle egység van a Teamf ight Tactics rendszerében, ha a gyakoriságot vesszük alapul (Tier 1 - Tier 5). Értelemszerűen egy Tier 1 egység képessége és értékei általában sokkal gyengébbek, mint egy Tier 5 egységé, akkor is ha mindkettő sima első szintű. A köztük lévő különbséget pedig a költségük egyenlíti ki (1 arany és 5 arany). Viszont egy Tier 1 egységet relatíve könnyebb három csillagosra húzni, hiszen több van belőle a tarsolyban? De mit is jelent ez pontosan? Ezt az alábbi kép magyarázza el a legjobban.
Rise of Elements alapján
Ez annyit tesz, hogy a színek alapján a közös tarsolyban, amiből mindenki veszegeti kifelé a darabokat, hány darabot találunk. Mikor egy figura 1. szintről a 2. szintre fejlődik azzal, hogy három ugyanolyan figurát megveszünk, megnövekednek az értékei és a képessége is sokkal jobb lesz. Ez már alapból egy erős ugrás, viszont mikor kettőről háromra fejlődnek (három ugyanolyan 2.szintű egység megvétele után, 9 ugyanolyan figura), az emelkedés még durvább. Teszem azt, ha valaki összerak egy 3. szintű Tier 5-ös egységet, akkor lehet kirakni a fehér zászlót, mert ott vége a meccsnek. Csak a mihez tartás végett, Lulu képessége az, hogy az ellenfél figurái közül kettő átváltoztat ugráló kis muffinokká, akik 4 másodpercig nem csinálnak szinte semmit és még 5%-kal több sebzést is beszednek. Ha Lulu második szintű, akkor 4 egységet változtat át, akik 10%-kal több sebzést kapnak. Ha sikerül felrakni harmadik szintre, akkor az elvarázsolt egységek száma 9, akik 25%-kal több sebzést szednek be. De akkor miért nem megy mindenki erre, ha ez ennyire erős? Azért mert borzasztóan kicsi az esélye, hogy megtaláljuk és összerakjuk. Tier 5 egységekből a közös tarsolyban összesen 10 darab van. Ha a legjobb esetben csak mi megyünk a kiszemeltre még akkor is szinte esélytelen megtalálni a megfelelő darabokat. A helyzet sokkal nem jobb a Tier 4 esetében sem, ahol már ugyan kicsit több darab van, de a azért még mindig kevés az esély. Amit érdemes keresni, az a Tier 2 és Tier 3, de ott is meg kell nézni, hogy mire megyünk.
A csapda
A másik legnagyobb hiba alacsonyabb szinteken a saját magunk sarokba szorítása. Van olyan, amikor egy-egy egység csak jön és jön, mi meg csak simán és egyszerűen összerakjuk a három csillagos változatát. Lehet, hogy nyerünk vele pár kört, de ha valamit túl egyszerű összerakni, akkor azt jelenti, hogy más nem keresi, mert vélhetően a 2. és 3. szint között nincs olyan durva különbség. Példának okáért ott volt Yasuo esete, aki egy teljesen oké egység volt a második szinten és még alapvetően egy jó kompozíció része is volt még a változtatások előtt. Mégsem láttuk volna, hogy mindenki azt akarja felvinni. Ez azért van mert egyszerűen nem érte meg a belefektetett pénz és persze a hely se a cserepadunkon, hiszen ha megkapja a lehetőséget, akkor sem fogja lehozni a meccset. Ezzel szemben egy arany Shaco, amire még a legjobb tárgyakat is pakoltuk, a játék utolsó köreiben is nyerő figura lehet.
Mikor keressem a figurákat?
Erre a válasz ismét egy kicsit szerteágazó. Alapból el kell dönteni, hogy mi a kompozíció, amit menni akarunk? Az mikor kezdd el jól működni? Illetve, hány helyre van szüksége a szinergiáknak? Példának okáért a Mech Infiltrator komp működéséhez 6 spot kell, 4 Infiltrator és 3 Mech Pilot, viszont Fizz esetében mindkettő megvan, így az egész 6 figuránál már működik. Ebben a mixben a legfontosabb egységek Shaco, Kai'sa, Annie és talán Rumble, őket kell megpróbálni három csillagra húzni és nyilván a tárgyakat rájuk érdemes pakolni(Rumble és Annie esetében választani kell, hiszen a Mech max 3 tárgyat tud használni). Ha megvan minden figura és elkezdenek működni a szinergiák, akkor más dolog nincs, mint a megfelelő tárgyakat pakolni a fontos egységekre, illetve megpróbálni felvinni őket három csillagra. Az első és legfontosabb, hogy ne fogjatok túl sokat, hiszen egy idő után nem lesz hely a cserepadon és gyakorlatilag egy katyvasz van előttetek. A másik pedig a slow-roll intézménye. A gazdasági rendszert most nem mutatom be, arra egy külön cikket is megéri felépíteni, de az előbb említett fogalom szorosan kötődik ehhez. Csak annyit tudjunk, hogy minden 10 arany után, ami a 'bankunkban' van a kör végén kapunk 1 arany kamatot. Ez a kamat max +5-re mehet fel, ezek után akkor sem lesz több, ha 60-70 vagy több aranyunk van. A slow-roll azt jelenti, hogy a körökben nem a szintlépésre fordítjuk a pénzt, hanem minden esetben pörgetünk és kivesszük az áhított figurát/figurákat. Viszont a roll addig tart, amíg 50 arany vigyorog, az alá nem szabad menni, max akkor, ha már csak egy-egy darab kell. Persze a pörgetést az is befolyásolja, hogy az egység előfordulási esélye mikor a legjobb. Például a fenti példánál a 6. és 7. kör a legjobb a rollra, hiszen a Tier 2-es és Tier 3-as figurák előfordulási esély itt a legmagasabb.
Maximalizáljuk az esélyeket
Az utolsó bekezdéssel pedig el is jutottunk a cikk elején előkerülő gondolathoz. Hiszen növelni tudjuk az esélyünket hogy egy bizonyos gyakoriságú egység nagyobb valószínűséggel jelenjen meg és könnyebben vegyük ki. De itt be kell tartani egy íratlan szabályt. Ha rajtunk kívül még legalább ketten mennek ugyanarra a mixre, akkor inkább hagyjátok, ott vélhetőleg nem terem három csillag senkinek sem. Csak a matek kedvéért, ha hárman akarnak 3 csillagos Shacot csinálni, ahhoz 27 darab figura kell. Ez azt jelenti, hogy három ember nem is tudja megcsinálni, hiszen a fenti kép alapján nincs ennyi, ilyen egység a közösben.
A másik tudnivaló pedig abban rejlik, hogy a közöst lehet 'vékonyítani'. Hogy ez mit is jelent pontosan, ahhoz már kell egy kicsit erősebb matek. Tegyük fel, hogy összesen 10 fajta Tier 3-as egység van a játékban. Ez azt jelenti, hogy a tarsolyban összesen 210 kék figura vigyorog. Amikor a játék azt mutatja, hogy 35% esélyünk van arra, hogy a roll után Tier 3 kerüljön elénk, akkor a még bennlévő darabok azon valószínűséggel jelennek meg, ahány darab van benn. Ha pedig kiveszünk pár olyan gyakoriságú egységet, amit mi keresünk, de nem az áhított az, akkor növeljük az esélyünket, hiszen a már nem kellő darabokat nem tudjuk újra kihúzni. Persze ez nem arról szól, hogy egycsapásra minden három csillagos lesz, de ezzel nyerhetünk pár százalékot, ami bizony néha létfontosságú.
Összegezve tehát, a megjelenések random faktorát nem lehet nullára csökkenteni, viszont tehetünk azért, hogy jobb esélyeink legyenek. Egyvalamit viszont érdemes észben tartani, a pár plusz százalékért a gazdaságunkat nem éri meg tönkreverni, ha kell a harc alatt adjátok el az extra egységeket, ha nincs meg az 50 arany. Ha megvan, akkor végül is ülhetnek a padon, nem okoznak gazdasági hiányt.
MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!