A túlélő játékok szerelmeseit rendesen felizgatták a fejlesztők, a közösség egyből rákattant a bejelentésre.
A túlélő játékok piaca sosem lesz telített. Egy olyan műfajról van szó, ami a megjelenésétől kezdve megmozgatta a játékosok fantáziáját. A valódi életben komoly tétje van tetteinknek, és bizonyos játékok nagyon jól vissza tudják adni, viszont az életünkkel szerencsére ilyenkor nem kell játszani. A virtuális környezetben persze megeshet, hogy otthagyjuk a fogunkat, de komoly büntetések után mégis folytatni lehet a kalandozást. Ez az izgalmi faktor az, ami újra és újra arra készteti a rajongókat, hogy alámerüljenek a különböző címek világába. Elég, ha szétnéz az ember a jelenlegi legismertebbek között, gyorsan rátalálhat a Raft, Ark, Conan Exiles, Escape from Tarkom, PUBG, H1Z1 játékokra. A sort még lehetne folytatni, hiszen számtalan alkotás készült már el ebben a műfajban. Ennek a műfajnak az egyik megteremtője egyébként a DayZ volt.
"A szovjet-éra utáni Chernarus-t egy ismeretlen vírus sújtotta, amely hatására a lakosság többsége őrült fertőzötté változott. Az erőforrásokért való küzdelem ellenséges mentalitást váltott ki a túlélők körében, és ez összeomláshoz vezetett az társadalomban. A játékos egy karakter szerepébe bújva, az egyikévé válik azon keveseknek, akik immunisak a fertőzésre. De vajon meddig lehet túlélni A DayZ egy könyörtelen, hiteles, és nyitott világú online játék, ahol egy szerveren akár 60 játékos is megfordulhat, és mindegyiküknek egyetlen célja van csupán: mindaddig fennmaradni, ameddig csak lehetséges, minden szükséges eszközzel."
Már a bevezető szöveggel sokakat megnyertek maguknak 2013-ban, mikor elkészült a DayZ. Igazából egy modként indult, mivel voltak páran, akik az Arma 2-ben további potenciált láttak, és nem sajnálták az időt, hogy létrehozzák a zombis túlélő játékot. Azóta minden évben folyamatosan bepróbálkozik valaki, valami nagy ötlettel ezen a téren. Persze nem mindig a zombik kerülnek előtérbe. Az évek elteltével talán a H1Z1, PUBG, majd az Escape from Tarkov mondható igazán sikeresnek.
A DayZ atyja Dean Hall volt. A neve azért fontos, mert most újra visszatért, méghozzá az akkori egyik kollégájávál, Brian Hicksszel. Utóbbi úriember a különálló játék kreatív igazgatója volt. Most újra összeálltak, és már be is jelentettek egy titokzatos hírt. Twitteren közölték a rajongókkal, hogy Hicks csatlakozott a Rocketwerkz csapatához és egy új masszív túlélő játék ötletén dolgoznak.
Mivel 2014-ben elképesztő sikere volt a DayZ-nek, Dean Hall összeállt a Bohemia Interactive-val, hogy egy különálló verziót is elkészítsenek belőle, végül aztán ezt tető alá hozták, viszont Dean lelépett. Ezután alapította meg a fentebb megemlített Rocketwerkz stúdiót. Azóta már piacra dobták a Stationeers-t, valamint egy VR stratégiai játékot, az Out of Ammo-t is.
Super excited to announce today is the FIRST DAY that I am back working with the amazing @Hicks_206. He has joined @rocketwerkz as our Executive Producer on our massive (unannounced) survival game. We are about to start a play test! Incredible to be back working with you again!
— Dean Hall (@rocket2guns) April 6, 2020
A hivatalos weboldal szerint a fejlesztőcsapat egy új AAA studiót keres magának, ahol van olyan személy, aki vágja az Unreal motort, valamint 3D-ben is képes programozni.
Brian Hicks 2018-ban dobbantott a Bohemia Interactive-tól, röviddel azután, hogy kiadták a DayZ 1.0-át. Megerősítette ő is a hírt, miszerint átköltözik Új-Zélandra, a Rocketwerkz főhadiszállására és belekezdenek a munkálatokba.
MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!