Miért kap Lux ennyi skint? - A Riot Games válaszolt

Miért kap Lux ennyi skint? - A Riot Games válaszolt

Ezenfelül szó esett a játék MMR rendszeréről, valamint a TFT galaxisok funkciójáról is.

A Riot Games egy-két évvel ezelőtt elkezdett egy sorozatot, ami az Ask Riot, vagyis Kérdezz a Riottól nevet kapta. Ezekben a játékosok olyan kérdéseit válaszolják meg a fejlesztők, amelyeket a leginkább aktuálisnak, fontosnak és főleg értelmesnek tartanak. Tegnap este egy újabb Ask Riot posztot tettek közzé az illetékesek, amelyben olyan kérdésekre adtak választ, minthogy miért kap Lux és Kai'sa ennyi skint, vagy hogy miért kapunk kevesebb LP-t a győzelemért, és miért von többet a vereségért a játék.

Miért kap néhány hős – pl. Lux és Kai’Sa – olyan sok hőskinézetet, míg mások – pl. Ornn és Bard – olyan keveset vagy semennyit sem?

Belecsapva a válasz közepébe, senkinek ne legyenek tévképzetei, a népszerű hősökre gyártott kinézetekkel a Riot Games több bevételt generálhat ugyanazzal a munkával, mintha egy kevésbé népszerű hős kapná a skint. DE, és ez itt tényleg egy hatalmas de, az ilyen nagy eladás számot generáló skinek jelenléte lehetővé teszi, hogy a fejlesztők más területeken is szórakoztassák a közösséget, többek között a 2020-as megjelenéssel fémjelzett Arcane animációs sorozat is azért jöhetett létre, mert a Riot Games és a játékosok stabil anyagi hátteret biztosítottak neki.

Ezenfelül a népszerű kinézetek hozzájárulnak ahhoz, hogy olyan karakterek is új kinézeteket kapjanak, akikkel egyértelműen kevesebben játszanak, 2020-ban pedig a Riot Games pontosan ezt teszi, egy rakás olyan hős kap új gúnyát, aki a népszerűségi lista hátulján szerepel, de évek óta nem kapott új hacukát. Az év elején közzétett listán a következő hősök szerepelnek: Skarner, Xerath, Mordekaiser, Kindred, Rek’Sai, Vel’Koz, Karthus, Sion, Twitch, Taric, Pantheon, Nautilus, Trundle, Bard, Ornn és Taliyah. Többen már meg is kapták a beígért skint, a fejlesztők elmondása szerint pedig ez még mindig nem a végleges lista.

Összefoglalva tehát: A népszerű hősök, mint Lux azért kapnak gyakran skint, mert jó bevételi forrásnak számítanak, ennek az összegnek egy részét viszont vissza is forgatják, és más olyan projektekbe fektetik, amelyek a játékosok további előnyére válnak.

Már több mint négy éve játszom a LoL-lal, és nagyon szeretem. De a legutóbbi szezon óta az MKP-m kész katasztrófa… Ha nyerek, 17 LP-t kapok, ha veszítek, 20 LP-m bánja. Hogyan változtathatok ezen?

Az MMR működése mindig is nagy kérdőjel volt a közösség számára, de persze szabályos játékkal igen is jól áttekinthető volt a LoL ezen része. A lényege annyi, hogy behatárolja azt a szintet, ahol a játékos képességeiből adódóan jelenleg tart. Ha sokkal több LP-t kapsz, mint amennyit veszítesz, akkor egyértelműen magasabb rangon a helyed, ha fordítva van, akkor nem vagy elég jó az adott ranghoz. RiotIamWalrus, a versenyjátékokért felelős részleg tervezője szerint a játékos akkor érte el a saját szintjét, ha ugyanannyi pontot kap a vereségért és a győzelemért is. Ahhoz, hogy ez az érték összhangba kerüljön többet kell nyernie, tehát a kérdés rövid megoldása annyi, hogy nyerjünk többet, így a rendszer ismét egyensúlyba kerül.

Fejlődni természetesen mindig lehet tovább, tehát nem mondható az, hogy egy játékos kihozta magából a maximumot, ha ugyanannyi pontot kap vereségért és győzelemért is. Itt jön képbe a személyes fejlődés, a tudatos gyakorlás fogalma.

Imádom a galaxisok funkciót. De miért nincsenek galaxisok az összes TFT-körben? Úgy tűnik, több normál játékot játszom, mint galaxisos játékot.

A TFT játékokat a Galaxisok kiegészítő során az úgy nevezett galaxisok funkcióval dobta fel a Riot Games, ami azt jelenti, hogy bizonyos mérkőzéseken más szabályok érvényesek, mint a normál TFT meccseken. Ezzel a lépéssel teszik lehetővé, hogy ne ugyanaz a 2-3 kombináció legyen mindig a garantált befutó, a mérkőzések színesebbek, élvezetesebbek legyenek. A TFT-ben jelenleg elérhető galaxisok a következők:

Riot Axes, a TFT vezető játéktervezője elmondta, hogy azért nincs minden körben galaxis, mert nem szeretnék, hogy ez a lehetőség megszokottá váljon, a fejlesztők célja, hogy a galaxisok mindig különlegességet jelentsenek. Őt idézve:

"Ahogy már korábban is mondtuk, fokozatosan növelni fogjuk a galaxisok előfordulásának az esélyét, és újabb galaxisokat is hozzáadunk majd a játékhoz. A 10.9-es frissítés esetében ez 65%-ot jelent (47,5%-ról fölemelve), és a következő néhány frissítés során tovább emeljük majd az értéket. Arra törekszünk, hogy a normál játék maradjon az egyetlen leggyakoribb változat. Olyasvalami, amivel továbbra is elég gyakran találkozhattok majd, azonban a galaxisok számának növelésével többé már nem ez fogja kitenni a játékotok nagy részét."

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések