Míg sokan az igazak álmát aludták, megérkezett a várva várt 10.12-es frissítés.
A fejlesztők ezen frissítés keretein belül nem merészkedtek ismeretlen vizekre, néhány jól ismert hőst módosítottak akik kilógtak a sorból, illetve néhány olyat, akik túlzottan is gyengén teljesítettek.
Látványosabb változtatás, hogy a legkevésbé használt rúnákhoz is hozzányúltak, hogy vonzóbbak legyenek a hősök és egyben a játékosok számára is. Ne is húzzuk tovább az időt, nézzük mit tartalmaz a frissítés.
Párbajhős Senna, Párbajhős Irelia és Hextech Nocturne 2020. június 18-án válik elérhetővé.
HŐSÖK
Akali esetében növelték a Q sebzését. Ugyan szinte versenyre teremtett hősről van szó, mégis alig látni őt a profi játékokban. Q képessége az Ötpontos Csapás sebzése 25/50/75/100/125 (0,65 teljes sebzés) (+0,6 varázserő) értékről 30/55/80/105/130 (+0,65 teljes sebzés) (+0,65 varázserő) értékre nőtt.
Brand manavisszatöltését növelték, mely segítségével anélkül szeretnék erősíteni a hőst a középső ösvényen, hogy az túlzottan hatékonnyá válna támogatóként. Passzívja manavisszatöltése a lángoló ellenfelek megölésekor így 6-18 (az 1-18. szinten) érték helyett már 20-40 manát ad vissza, szintén szinttől függően.
Cassiopeia mindenhol otthonosan érzi magát, de a felső és alsó ösvényen túlzottan is, így először itt szeretnék kicsit megfogni az alapértékeinek módosításával. Életereje 575-ről 560-ra, páncélja 20-ról 18-ra csökkent, ellenben varázsellenállása 30-ról 34-re nőtt.
Fiddlesticks a kelleténél nagyobbat aratott az előző erősítését követően, így picit visszább fogják most. W képessége minion elleni sebzéscsökkentése 40%-ról 50%-ra nőtt, így még kevesebbet fog sebezni a minionokra, de ügyelnek azért közben arra is, hogy ne szorítsák ki a felső ösvényről.
Senna lövész verziója a 10.6-os frissítés óta bajban van, mint a süllyedő hajó, ezért a fejlesztők még több lehetőséget adnak neki arra, hogy jobban profitáljon a farmolásból. Passzívján a ködlidérc előfordulási esélye 1,67% a Senna által megölt minionok esetében értékről 8,33% a Senna által megölt minionok esetében értékre nőtt. Mindezen felül kijavították egy hibáját, amely miatt Senna kritikus támadásai nem csökkentették megfelelően a támadási időt.
Trundle még mindig óriási troll a versenyjátékokban. Ezért több területen is módosítják. Alapértékei közül életereje 616,28-ról 616-ra, manjába 218,6-ról 281-re, míg mana-regenje 7,508-ról 7,5-re csökkent. Ezen kívül W képessége által biztosított bónusz mozgási sebessége 30/35/40/45/50 százalékról 20/28/36/44/52 százalékra módosult.
Varus halálosságra építő összeállítása minden más alternatíváját kiszorítja a hősnek, főképp a profi játékokban, ahol valóságos métellyé vált. Alapértékek közül a sebzés növekedési értéke 3,11-ről 3-ra csökkent. Mindemellett Q képessége, az Átütő Nyílvessző sebzése aránya 1,1 sebzés (legfeljebb 1,65) értékről 1,0 sebzés (legfeljebb 1,5) értékre csökkent.
Viktor esetében a középtávú párbajok néha fejfájást okoznak, így erősítették, hogy ne kizárólag az E képességére kelljen támaszkodnia. Ennek köszönhetően Q-ja, az Erőelszívás kisülésének sebzési aránya 0,55-ről 0,6 varázserőre, míg a pajzs aránya 0,15 varázserő (0,24 varázserő felerősítve) értékről 0,2 varázserő (0,32 varázserő felerősítve) értékre nőtt.
Volibear. Megjelenése óta nem teljesít túl jól a felső ösvényen, különösen a magasabb szintű mérkőzések esetén, hiába kapott az elején soron kívüli frissítést is. Nézzük, mit változtatnak most a rémisztő medvén.
Általános változtatások
- Becsapódási kráter: Volibear E – Éghasadás és R – Viharhozó képességeinek becsapódási krátere gyorsabban tűnik el.
- Átláthatóbb effektusok: Átláthatóbbá tették Volibear több varázslatát (W – Őrjöngő marcangolás, E – Éghasadás és R – Viharhozó).
- A medvék imádnak énekelni: Kijavítottak egy hibát, amely miatt Volibear túlságosan sokszor dúdolgatott.
- Örökkévalók: Immár elérhetőek Volibear Örökkévalói.
Alapértékek
A mana növekedése 40-ről 50-re, az életerő növekedése 85-ről 90-re nőtt.
Képességek
Q-ja a Mennydörgő Csapás felerősített támadását mostantól nem lehet megszakítani, miután elkezdődött. A Mennydörgő csapás felerősített támadásának sebessége mostantól a támadási sebességgel együtt növekszik. Végezetül Volibear Mennydörgő csapásának visszaállítása mostantól nem hiúsul meg, amikor gyorsan újraaktiválják a képességet.
W-je az Őrjöngő Marcangolás esetében a jel vizuális effektusa nagyobb lett, és pontosabban illeszkedik a célpont életerősávjához. Mindezen kívül érkezett mgé két hibajavítás, így Volibear mostantól automatikusan megtámadja a célpontját az Őrjöngő marcangolás és az E – Éghasadás animációinak megszakítása után. Végső soron pedig Volibear mostantól folytatja a célpontja elleni támadásokat azután is, hogy elsütötte az Őrjöngő marcangolást.
Végső képessége a Viharhozó esetében azonban már több változtatás is érkezett.
- A toronybénító hatás időtartama: 2/4/6-ról 3/4/5 másodpercre változott.
- Az Epicentrum sugara 250-ről 300-ra nőtt.
- Alapsebzése: 250/475/700-ról 300/500/700-ra nőtt.
- A modell mérete valamivel kisebb lett.
- Kijavítottak egy hibát, amely miatt Volibear automatikusan alaptámadással kezdett támadni egy célpontot, miután földet ért az R – Viharhozóval.
- Végezetül az R – Viharhozó képességgel megbénított tornyok mostantól sokkal sötétebbek, hogy egyértelmű legyen az állapotuk.
Xayah esetében megnövelték a Tollvihar alapsebzését, így az mostantól 100/150/200 helyett 125/250/375-öt sebez.
Yasuo nagyon jól szerepel az alsó ösvényen, az egyéni ösvényeken viszont közel sem ennyire sikeres. A fejlesztők ezért hozzányúltak azokhoz a dolgaihoz, ami miatt ennyire sikeres a pálya alsó részén. Alapértékeiből életereje 523-ról 490-re csökkent. Passzívján a Lendületpajzs aktiválása 100-510 (az 1-18. szinten) értékről 115-525 (az 1-18. szinten) értékre nőtt. Végezetül W képessége, a Szélfal töltési ideje 26/24/22/20/18-ról 30/27/24/21/18 másodpercre nőtt.
A Megközelítési sebesség egy olyan rúna, mely nem egyértelmű funkciót lát el. A fejlesztők célja most az volt, hogy még több hős számára vonzóak legyenek, leegyszerűsítve, érthetőbbé téve azokat. Nézzük mi változott rajta.
- 15% bónusz mozgási sebességet biztosít a mozgásukban korlátozott szövetségesek vagy mozgáskorlátozottá tett ellenségek felé történő haladás esetén ⇒ 7,5% bónusz mozgási sebességet biztosít a mozgásában korlátozott ellenséges hős felé történő haladás esetén. Ez 15%-ra nő, ha te korlátoztad az ellenfél mozgását. (Eltöröltük a tömegirányító hatással eltalált hősök maximális 1000 egységnyi távolságát.)
Az Őrző egy erős, mégis ritkán használt kiemelt rúna, pedig egyes hősök esetében még jobb lenne, mint a játékosok által most használt verzió, így a fejlesztők kicsit feldobták azt.
- A kötelék hatótávolsága 175-ről 350-re nőtt.
- Az aktiválási feltétel bármilyen sebzés helyett immár 0–250 enyhítés utáni sebzés az utolsó 2,5 másodpercben vagy halálos sebzés alapján működik.
- A pajzs ereje 70-150-ről 80-200-ra nőtt.
- Végezetül eltávolították a rúna által biztosított korábbi, 20 százalékos mozgási sebességet.
A Ragadozó ugyan tematikájának tökéletesen megfelel, mégis gyakran szem elől téveszti a célt a bonyolult és kevéssé logikus használati elv miatt. Nézzük, itt mit változtattak a fejlesztők.
- Töltési idő: 150–100 másodperc ⇒ 100–70 másodperc
- Sebzés: 60–180 (+0,4 bónusz sebzés) (+0,25 varázserő) ⇒ 30–90 (+0,2 bónusz sebzés) (+0,1 varázserő)
- Az aktív hatás mostantól kezdve nincsen letiltva a játék első 150 másodpercében.
- Új effekt - Fuss, ahogy csak bírsz: Az aktiválás befejezése után a Ragadozó mostantól 45% bónusz mozgási sebességet ad, ha egy 3000 egységen belül lévő ellenséges hős irányába mozogsz (akkor is, ha az illető nincs a látóteredben).
- Eltávolított effekt - Varázslás megszakítása: Az aktív hatás elsütése a továbbiakban nem szakad meg képességek elsütése vagy harcba lépés esetén (még mindig rendelkezik 1,5 másodperces felkészítési idővel a sebzést okozó hatás és a teljes mozgási sebesség elérése kapcsán).
- Új hatás - Charlie, ez fáj: A Ragadozó mostantól kezdve csak ellenséges hősöknek okozhat sebzést, megszakítva a vadászatot.
- Időtartam: 15 másodperc ⇒ 10 másodperc
A Vér íze esetében átláthatóbbá tették a töltési idő kijelzését, így annak ikonja mostantól a játékos felhasználói felülete felett jelenik meg, míg töltődik.
A Rendíthetetlen egy a Megközelítési sebességhez hasonlóan ritkán választott rúna, a fejlesztők így itt is módosítottak rajta egy "picikét".
- Passzív: 10% lassítási-ellenállást és 10% kitartást biztosít minden töltődő idézői varázslat után. A hatás legfeljebb 20%-ig halmozódhat. 15% lassítás-ellenállást és 15% kitartást biztosít minden idézői varázslat elsütésekor ⇒ 10% lassítás-ellenállást és 10% kitartást biztosít. A hiányzó életerőd alapján további 20% lassítás-ellenállást és kitartást biztosít.
A Gyorsítás hosszú ideje mondhatni haszontalan, az idézői varázslatok között számos hős esetében, így a fejlesztők megnövelték a relatív erejét.
Új effekt - Nulláról százra: A Gyorsítás mozgási sebessége mostantól azonnal aktiválódik.
Új hatá - Időtartam meghosszabbítása kiiktatáskor: A Gyorsítás időtartama 4–7 másodperccel (az 1–18. szinten) növekszik minden kiiktatás után.
A varázslat mozgási sebessége 28–45% (az 1–18. szinten) ⇒ 20-40% (az 1–18. szinten)-re változott.
Töltési ideje 180-ról 210 másodpercre nőtt.
Tovább növelték a fejlesztők az elemi terep játékmenetre gyakorolt hatását.
Pokoli terep
- Gránáttobozok jelennek meg a Gromp közelében lévő hármas bokroknál
- Gránáttobozok jelennek meg a farkastábornál
- Gránáttobozok jelennek meg minden bázis kapui előtt
- Gránáttobozok jelennek meg a beugrókban
Felhős terep
- Jósmenták jelennek meg a bázisok kapui előtt
- Jósmenták jelennek meg minden hármas bokroknál a folyóban
- A Felhős terep gyorsító zónái mostantól megnövelt, 35% mozgási sebességet biztosítanak, ha nem állsz harcban hősökkel (az állandó 20% helyett)
- A Clash-csapatnevek, -címkék és -emblémák mostantól megjelennek a töltőképernyőn és a játékbeli eredményjelzőn a Clash-versenysorozatok során.
- Kijavítottak egy hibát, amely miatt a töltőképernyők keretei nem jelentek meg pontosan a várólisták visszakapcsolása után.
- Kijavítottak egy hibát, amely miatt Kled mozgási sebessége a kelleténél gyorsabban csökkent, miután szem elől tévesztette ellenfeleit.
- Frissítették Hecarim Q – Tombolás képességének eszköztippjét a Gyűjtemények lapon, hogy az aktuális állapotot írja le.
- Frissítették Swain R – Démoni felemelkedés/Démontűz képességének eszköztippjét a Gyűjtemények lapon, hogy az aktuális állapotot írja le.
- A Felhőlélek eszköztippje már az aktuális állapotot írja le.
- Rengar Passzív – Láthatatlan ragadozó képességének neve és leírása mostantól látható lesz a Halálösszesítésben.
- A Suhanó sutyerák mostantól megfelelően használja a futási animációját, és nem csak siklik, amikor Röghöz kötés hatás alatt áll.
- Bard Passzív – Útra hívás képességének neve és leírása mostantól látható lesz a Halálösszesítésben.
- Mordekaiser mostantól nem zárolja az ellenfél Felnyitott varázskönyvből szerzett Teleport varázslatát (és az idézői varázslatot, amelyiket lecserélte) a játék végéig, amikor az R – A Halál birodalmával szakít meg egy teleportálást.
- Fiddlestick Q – Félemlítése mostantól megfelelően aktiválódik, és megfélemlíti a szörnyeket, amikor elsüti ellenük a W – Bőséges szüretet.
- Amikor Aurelion Sol a kistérképen keresztül süti el a Q – Csillagrobbanás képességet, mostantól megfelelően a térképen kijelölt helyet célozza meg, és nem a kistérkép alatti terepet (ez leggyakrabban a jobb alsó sarkot jelenti).
- Qiyana bokor által felerősített Q – Elemi harag képessége mostantól megfelelően létrehozza a láthatatlanságot biztosító nyomvonalat, miután a hőst felélesztette egy olyan hatás, mint az Őrangyal vagy Zilean R – Időhajlítása.
- Frissítettük Kog'Maw Q – Maró köpés képességének játékbeli eszköztippjét, hogy az aktuális állapotot írja le.
- Braum R – Gleccserszakadékának vizuális effektusa mostantól nem lesz hibásan tájolva, ha a képességet 0 távolságból sütik el.
- Sion Q – Megtizedelő csapásának eszköztippje mostantól helyesen feltünteti, hogy elsütéskor megnő a teljes sebzés módosítója.
- Kijavították Riven Q – Törött szárnyak képességének eszköztippjét, eltávolítva a szövegből a bónusz támadási sebességet.
- Evelynn W – Vonzalom képessége mostantól megfelelően működik Baron Nashor ellen a képesség minden szintjén, bármilyen távolságból.
- Rengar R – A vadászat izgalma képessége mostantól nem csökkenti a tornyok páncélját.
- Nidalee Q – Gerelyhajítása mostantól megfelelően aktiválja a Passzív – Portya hatást, ha bármilyen távolságból bevetik Baron Nashor ellen.
- Ornn Passzív – Lángoló kohójának hatása mostantól nem hiúsul meg, ha a fejlesztett tárgyat kapó szövetséges meghal, mielőtt elérné őt a hatás „lövedéke”.
Nektek hogy tetszik a 10.12-es frissítés? Elég átfogóra sikeredett?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!