"A következő generációk e-sport rajongók lesznek" - interjú az e-sport fogadások szakértőjével, Rahul Sooddal

A bezárkózott világ e-sport fogadással ütötte el az időt, maradhat ez a trend?

Az utóbbi hetekben/hónapokban már többször feljött, hogy a gamer piac és az e-sportok a koronavírus alatt tovább erősödtek és az eladási számok folyamatosan rekordokat döntögettek. Több pénzt költöttünk új játékokra, több mikrotranzakciót vittünk végig és sokkal-sokkal több időt töltöttünk a képernyők előtt. Arról viszont még nem esett szó, hogy mi is történt az e-sport fogadással. Pedig érdemes vele foglalkozni, mert ez az iparág az utóbbi időszakban egy magasabb fokozatba kapcsolt. Miközben a hagyományos sportágaknak bizony be kellett rekeszteni a versenyeiket/meccseiket, az e-sport egyszerűen fogta magát és pillanatok alatt átszervezett mindent az online működésre. A bajnokságok mentek tovább, a streameket rekord mennyiségű néző követte, ez pedig hozta magával a fogadások emelkedését is. Ezzel kapcsolatban nemrég az esportsbets.com Rahul Soddal, az Unikrn vezérigazgatójával készített interjút

Ha véget ér a COVID-19 járvány, mit tartogat a jövő az e-sport fogadásoknak? Az e-sport újra egy niche iparág lesz és a hagyományos sportok mindenhonnan kiszorítják majd?

A járvány ideje alatt, nagyon sok felnőtt, aki eddig a polcra tette a videojátékokat, rákényszerült arra, hogy újra elővegye azokat és ezzel újra megtalálták azt az örömöt, amit gyerekkorukban éltek át. Az alkalmi nézők és játékosok rendszeressé váltak, akik pedig eddig is sok időt töltöttek a Twitch meg az egyéb streaming felületeken, most még több időt ölnek az e-sport versenyek követésébe. Az öregebb generáció, akikben legalább egy kicsi affinitás volt a gamer világ iránt, most fedezik fel újra ezt. Vélhetően sokan újra visszatérnek majd a kedvenc sportjukhoz, de az biztos, hogy egy részük itt is marad majd. 

Azt pedig ne feledjük el, hogy a következő generációk e-sport rajongók lesznek, ezt a trendet már évek óta látjuk. A COVID csak felgyorsította a folyamatot és egy olyan generációt is elért, ami alapból nem annyira érdeklődő. De akár így, akár úgy, a kérdés arról szól, hogy az a cég akarunk lenni, aki megfelel a különböző irányzatoknak és ha szükséges olyan szakértőket alkalmaz, akik ismerik az e-sport világát vagy bezárkózunk és nemet mondunk az innovációra.

A világ egyik legnagyobb félreértése azon alapul, hogy az e-sport rajongók nagy része kiskorú és emiatt sokan kiakadnak, amikor a fogadás szó előkerül. Pedig a legtöbb kutatás és adatelemzés azt mutatja, hogy a közönség többség 26-35 év közötti még nem is a 18-25, ami szintén legális lenne. Miért létezik még mindig ez a félreértés és mit kéne tenni, hogy megszabaduljunk ettől?

A piac legnagyobb szereplőit egy-egy középkorú ember vezeti. Olyan emberek, akik már évtizedek óta nem értik meg a fiatalok kultúráját és azt sem tudják, hogy a mostani generációknak milyen fogadási szokásai vannak. Egy ember a harmincas éveiben már online játékokon nőtt fel, egy negyvenesnek szinte biztos, hogy volt otthon valamilyen konzolja és az ötven évesek is jártak már játékteremben gyerekként. Ma a felnőtt amerikai társadalom döntő többsége rendelkezik valamilyen múlttal, mikor a videojátékok kerülnek elő. 

Öt évvel ezelőtt a gamer piac magában dupla akkora volt, mint a zene és a filmipar egyben. A fogadások az utóbbi évtizedben megduplázódtak. Ha valaki most ébred és figyelembe veszi ezt a közösséget is, akkor tartja a lépést. De, ha valaki becsukja a szemét és nem hajlandó elismerni a játékokat és az abban rejlő gazdasági erőt, akkor nagyon könnyen a Blockbuster sorsára juthat.

Mi a véleményed arról, hogy vannak feltörekvő e-sport játékok és persze olyanok is, amik a kihalás szélén állnak? Teszem azt a Valorant most nagyon pörög, de az Overwatch-ot már sokan temetik.

Az e-sportban mindig lesz olyan, ami előkerül és olyan is, ami feledésbe merül. Lesz olyan, amikor a készítőknek be kell avatkozni, hogy valami menjen. De ez a természetes életciklus ebben az iparágban. Személy szerint egy játék sem 'hal meg' addig, amíg a készítők ki nem mondják a végét. Például ott van az Artifact. Évek teltek el azóta, hogy piacra került, akkor nem igazán indult be, most viszont a Valve azon dolgozik, hogy felélessze. Lehet nem sikerül nekik, de hisznek benne és amíg egy játékban hisznek, addig nem ér véget a története.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Már a sztárok is hódolnak a szülő-gyermek szettek trendjének

Az anya-lánya és apa-fia szettek sosem látott népszerűségnek örvendenek. Ez a trend már a sztárvilágba is begyűrűzött: Beyoncé is jelent már meg kislányával közös összeállításban, de Vilmos herceg is szívesen húz a kis Györggyel összeillő ruhákat.

Üzlet - Sportszállodák állásajánlatai

Manapság egyre több sport szálloda létesül, amelyek kiváló helyszínei egy edzőtábornak, versenyre való felkészítő edzéseknek, miközben maximális pihenést is nyújtanak a wellnesslehetőségeikkel. A vendéglátóiparban sokan keresnek állást ilyen hotelekben, mert a bérezés jellemzően egész magas az iparágban megszokott bérekhez képest, és viszonylag nyugodt, csendes légkör jellemzi a hoteleket – például egy nagyüzemi konyhához képest.

Közvetítések