Miért is az egyik legjobb és legnépszerűbb Idézői Képesség a Heal?
A Summoner Heal egy olyan képesség, ami az évek és szezonok során látott szebb és persze csúnyább napokat is. Anno volt, hogy senki nem használta, mivel olyan gyenge volt. Aztán egy buff után a Lövészeknek gyakorlatilag kötelező volt ezt hozni. Most pedig eljutottunk oda, hogy ugyan még mindig erős és sokan ezzel játszanak, de már messze nem egyeduralkodó, ha a botról van szó. De lássuk mit is csinál:
- Egyből gyógyít az elmondón és a célponton 90 - 345 életerőt (szinttől függően)
- 1 másodpercre 30% extra mozgási sebességet ad
Ezek az alapvető dolgok, amiket tudunk, viszont vannak olyanok, amik már nem olyan egyértelműek:
- A Heal nagyságát befolyásolják a módosítók, ami lehet pozitív és persze negatív is. Ha Heal célpontján ott van a Griveous Wounds debuff, akkor az effektív életerő, amit visszaadna a gyógyítás, feleződik. Persze ez pozitív irányban is megvan, egy Spirit Visage passzív vagy a Trundle, Frozen Domain képesség miatt a kapott életerő nagyobb lesz.
- Ami miatt pedig a duó ösvényen nem látunk két Healt, az a képesség debuffja. Ha valaki ebből kapott gyógyítást, akkor a következő 35 másodpercre kap egy debuffot, ami miatt a következő Heal hatásfoka már sokkal gyengébb lesz. Ez persze nem vonatkozik a Soraka, Sona vagy akármilyen más gyógyító képességekre.
Népszerűség
Ahogy már korábban szó volt róla, a Heal még mindig az egyik legnépszerűbb választás, persze a Flash mellett. Leginkább a Lövész az, aki el szokta hozni, de nem mondható extrém ritkának egy mides játékosnál sem. Persze a dominanciájának vége egy ideje, hiszen már profi és magasabb elo szinteken is többször láttuk, hogy az ADC inkább Teleportot hoz.
Miért hozzák?
A képesség több szempontból érdekes és hasznos. A bot esetében ad egy lélegzetvételnyi időt, ami alatt bevihetünk még két automatikus támadást és a mozgási sebesség szteroid miatt utolérhetjük az ellenfelet, ha félholtan próbálna elosonni. Ezen kívül nagyszerű eszköz baitelni is. Ki ne került volna már olyan helyzetbe, hogy tudta, hogy a következő sebzés a végső lesz, de egy jól időzített Heal megmentette az életét. Ezalatt az ellenfél sikeresen túlvállalta magát és a Support vagy a Jungler már le is tudta vadászni.
Miért nem Barrier?
Ugyan a Pajzs egy kicsit több sebzést fogna fel, viszont ez nem permanens. Ha letelik az idő, akkor leesik és ugyan ott vagyunk mint előtte, emiatt egész könnyen körbe lehet játszani a történetet. Illetve a Barrier nem ad Mozgási Sebességet, ami bizony nagy hátrány.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!