A Riot Games továbbküzd az afk játékosok ellen, kiadták az első tesztek eredményeit

A Riot Games továbbküzd az afk játékosok ellen, kiadták az első tesztek eredményeit

Az eddigi eredmények pedig biztatóak, de arról is adtak egy sor visszajelzést, hogy mi jön ezután.

Mivel a League of Legends egy csapatjáték, ezért nagyon megöli az élményt, ha valamelyik résztvevő a csapatban nem csapattárs módjára viselkedik. Noha nem lehetetlen megnyerni egy 4v5 meccset, sőt van, amikor még jobban is halad a csapat, ha csak négyen vannak, hiszen legalább nem feedel az ötödik, viszont ez akkor sem egy tolerálható viselkedés. Az afk, valamint szándékos öngyilkosságot elkövető játékosok szűrése már régóta zajlik, a Riot a közel múltban viszont egy magasabb fokozatra kapcsolt, és hatékonyabb rendszereket kezdett el bevezetni a nem megfelelő magatartást folytatók kiszűrésére. Legutóbbi bejegyzésükben arról számoltak be, hogy hogyan teljesítenek a már említett fejlesztések, valamint mi jön még.

Vesztési szándék és inaktivitás észlelése és büntetése

Az afk játékosoknak nincs kegyelem, szigorították a büntetés és észlelés paramétereit, ezáltal egyes tesztrégiókban hirtelen megnövekedett a kiszabott büntetések száma, valamint ezek között is különösen szigorúan vették azokat az eseteket, ahol egy bejelentkezés alkalmával többször is inaktív lett egy játékos.

Az említett régiókban volt, ahol hamarabb elérték a játékosok a szankcionálási küszöböt, ezáltal rengeteg büntetést osztottak ki, összességében viszont gyorsan elkezdett csökkenni is azok száma, tehát a játékosok viselkedése általánosságban javult. Ezt a funkciót más régiókban is behozzák, és elvégeznek még néhány tesztet, mielőtt világszerte kiadják.

Sikereket ért el a vesztési szándék kiszűrése is, az új rendszerrel 500%-kal nőtt az észlelések és büntetések száma, azonban ide sok téves eset is bekerült, ami természetesen nem jó dolog. Az illetékesek előálltak egy második rendszerrel, mely reményeik szerint kevesebb hibát fog véteni.

Korai feladás

A Riot a csapat többi részére is gondolt, ha a rendszer inaktív játékost érzékel, akkor a feladás lehetőségének ideje azonnal visszaáll, a játékosok pedig értesítést kapnak a lehetőségről. Ezt a funkciót a tervek szerint a 10.22-ben élesítik.

Az LP vesztés enyhítése

Végül pedig a masina harmadik részlete. Ha egy ranked meccs véget ér, LP-t kapunk, vagy bukunk az eredménytől függően. Sokáig a LoL nem vette figyelembe, hogy egy afk miatt buktunk, most már viszont ezt is számítja, így az áldozat csapat kisebb veszteségre számíthat. Azonban nem minden esetben, ugyanis a rendszer több mindent ellenőriz. A Riot szeretné elkerülni, hogy a játékosok ügyeskedjenek, még pedig úgy, hogy kilép valaki, ha rosszul áll a széna, így mentve meg a többiek pontjait. Az új rendszer a csökkentett pontok osztásakor figyelembe veszi, hogy kifejezetten azért lett-e vesztes a meccs, mert az a játékos elment, vagy amúgy is vesztésre álltak.

A következő havi jelentésben beszámolnak majd a további fejlesztések eredményeiről, és beszélnek a viselkedési szabályzat átalakításáról is.

Az új LoL hőst láttad már?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések