Egy veterán DotA 2 játékos vallomása 300 LoL meccs után

Egy veterán DotA 2 játékos vallomása 300 LoL meccs után

Egy veterán DotA 2 játékos átmerészkedett a LoL világába és egész jól érezte magát ott.

Valahogy mindig is volt egy kibékíthetetlen ellentét a DotA meg a LoL játékosok között. Valakinek nem elég komoly a játék, túlságosan rajzfilmszerű a grafika, túl merev a játékmenet és még napestig sorolhatnánk, hogy mit vágott a két tábor egymás fejéhez az utóbbi tíz évben. Viszont nemrég egy veterán DotA 2 játékos úgy döntött, hogy tesz egy kitérőt és megnézi, mi a helyzet a League of Legends háza táján.

Az eredeti gondolatait angolul itt olvashatjátok, ebben a cikkben kiragadjuk a legfontosabbakat és ez alapján próbálunk képet alkotni. Hayden egyébként nagyjából 4000 órát ölt a Dotába és nagyjából 2017 óta játszik vele nap mint nap. Anno azért váltott a Riot játékára, mert a haverjaival együtt folyamatosan csalódnia kellett a Valve módszereiben. Ezek után a teljes haveri körével váltottak és egyelőre úgy tűnik, hogy nem bánták meg a döntésüket. De miért is jött be nekik az új MOBA, erre öt érve van.

Scaling

"A képességek scalelnek. Imádom, hogy a képességek értékei már a játék elejétől függenek attól, hogy mekkora AD/AP értékünk van, ahelyett, hogy lenne egy szám + egy spell amp százalék. A játék kései szakaszában szinte minden karakter lehet erős és nem arról szól az egész, hogy egy hard carry szörnyeteggé változik 30 perc farmolás után. Ezen kívül az olyan tárgyak, mint mondjuk a Deahtcap iszonyatosan poén, egy-egy ilyennek sokkal nagyobb hatása van itt, mint a dotában."

Célpontok

"Alapból a Summoners Rift tele van célpontokkal, a Sárkányok meg a Hírnökök a játékot igazán dinamikussá teszik már a meccs elejétől. A DotA meccsekben nincsenek ilyenek és mégis egy-egy összecsapás általában hosszabb, pedig ott inkább foglalkozunk általános dolgokkal, míg a LoL esetében sokkal több dolgot lehet csinálni a térképen."

A Dzsungel

"Azzal, hogy van egy dedikált ember, akinek az a feladata, hogy a dzsungelben farmoljon sokkal érdekesebb. Az egészet az olyan dolgok teszik érdekessé mint a piros/kék buff, a robbanó virágok és a folyóban lévő gyümölcs. Az egész nem csak arról szól, hogy a carry néha bemegy lekapni onnan pár creepet vagy egy hős behúz egy pár szörnyet az irányítása alá."

Karakterek és Lore

"Az egész történet sokkal szerteágazóbb, sokkal élettel telibb. Teszem azt ott van Bilgewater, simán el tudom képzelni, hogy elugrok oda egy nap, annyira részletes az egész leírás. Sokkal másabb, mint amikor azt mondod, hogy 'Egy medve meg egy armadilló egyszer verekedtek egy kocsmába és azóta riválisok', pedig én imádom Tuskot. Ez egyébként igaz a játékra is magára. Vannak olyan karakterek, mint Lulu, akinél a point and click stílus a fő, mint a Dotában. De mondjuk ott van Yasuo, akinél egy Dota játékos azt se tudja, hogy mi a fene történik éppen. Ott nem igazán vannak célzott képességek."

Animációs kisfilmek

"Ez nekem szinte hihetetlen, de sok animáció van a játékhoz és mindegyik iszonyatosan jó. Még csak 20 játék volt mögöttem, de emlékszem, hogy az Awaken meg a Warriors videó milyen durva hatással volt rám, pedig akkor még a karaktereket se ismertem. Minél több videót néztem és minél jobban megismertem a világot, annál inkább kezdtem megszeretni az egész hajcihőt."

Ezek szerint Hayden most már a LoL mellett teszi le a voksát. Ettől függetlenül a két játék rajongói vélhetően soha nem fognak teljesen kibékülni. Pedig mindkét játékban vannak olyan dolgok, amik miatt lehet szeretni vagy éppen utálni. Nem felejthetjük el, hogy Dota nélkül ma ilyen formában nem létezhetne a LoL. Ezzel együtt azt is látnunk kell, hogy a LoL fejlesztői gyakorlatilag ugyanazok, akik a Dotát is megalkották. Szóval a két játék között több a hasonlóság, mint azt gondolnánk és lehet a két tábor jobban hasonlít egymásra, mint azt be merik vallani maguknak.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!