Ugyan talpra áll, de megváltozik a szórakoztató és médiaipar, az e-sport nyerheti a legtöbbet

A média ipar már soha nem lesz olyan, mint a vírus előtt volt, de ez nem feltétlenül rossz.

Az utóbbi hónapok az egész bolygót megrázták. A koronavírus végigszáguldott a világon és útjában az országok sorra zárkóztak be. Volt olyan nemzet, ahol a vírus készületlenül érte a lakosságot és az esetek száma nagyon gyorsan magasra szökött. Azonban az emberek fegyelmezettsége és persze az kormányok segítségével a legtöbben kisebb-nagyobb sikerrel felvették a harcot a koronavírussal és lelassították annak terjedését. Ennek persze ára volt. Arról folyamatosan jönnek a hírek, hogy a GDP adatok meredek zuhanásba kezdtek és világszerte sok millió ember vesztette el a munkáját. Ezen kívül nagyon sokan bezárkóztak az otthonaikba. A mozikra, a tömegrendezvényekre és a nagyobb sporteseményekre lakat került, ami gyakorlatilag fenekestül forgatta fel a szórakoztató ipart.

Az előrejelzések szerint, csak hazánkban 66%-kal esnek majd vissza a mozi bevételek. Ha pedig egészben nézzük az iparágat, akkor az elemzések azt mutatják, hogy 2019-hez képest 5,6%-os visszaesés várható, ami nagyjából 120 milliárd dollár kiesés jelent. Csak összehasonlításképpen, a 2009-es válság csak 3%-ot rontott a maga idejében. Azonban ez a hatás nem tűnik tartósnak, 2021-re a tanulmányok szerint 6,4%-os növekedés várható és ezek után a következő években tartós növekedési görbe a valószínű. A bevételkiesés idén persze nem oszlott el egyenletesen. Azon ágazatok, amiknél a rendezvények adják a bevételek gerincét, igencsak kellemetlen helyzetbe kerültek. A fesztiválok, a színház, a mozi egyemberként szenvedett. Viszont volt olyan is, aki profitált.

A streaming szolgáltatók olyan forgalom és bevétel növekedést realizáltak, amit a következő öt évre prognosztizáltak. Csak idén 26%-ot ugrott ez az iparág és minden jel arra mutat, hogy ez a szolgáltatás fajta nem kopik majd ki a mindennapokból, sokkal inkább átveszi a televízió szerepét. Az eddigi adatok alapján a becslések azt prognosztizálták, hogy évekbe telik, amíg a hagyományos médiatermékeket beelőzik a digitális megoldások, de a mostani állás alapján erre egy éven belül is van esély. A helyzet másik nagy nyertese pedig az e-sport volt. A digitális bajnokságok gyakorlatilag hetek alatt átálltak az online megoldásokra. A bajnokságok és ligák teljesen virtuálisba mentek át, viszont itt az élményből ez nagyon keveset vesz el. A mostani számítások alapján az elektronikus sportok iparágának bevételei 2023-ra átlépik a 3 milliárd dollárt, ami hatalmas dolog, hiszen 2020-ra lett meg az 1 milliárd. 

A COVID-19 a fenti információk alapján katalizátorként működött és gyakorlatilag évekkel meggyorsította azokat a folyamatokat, amiket eddig mindenki csak modellezni próbált. A streaming, az e-sport, a világ digitális átrendeződése az utóbbi hónapokban hatalmasat lépett előre és senki nem tudja, hogy az egésznek hol lesz a vége.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Ezért vagyunk oda még felnőttként is a kisautókért (X)

A kisautók a gyerekek kedvenc játékai közé tartoznak. Azonban sok felnőtt szívében is különleges helyet foglalnak el. Sokan közülünk emlékeznek arra, hogy milyen örömmel játszottunk ezekkel a szépen kidolgozott játékokkal, és hogy mennyire büszkék voltunk a gyűjteményükre.

Üzlet - Ismerjük meg a fő burgonyafajtákat!

Talán nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy a burgonya az egyik legfontosabb növényünk, főként azért, mert rendkívül sokféleképpen lehet felhasználni. Alkalmas emberi fogyasztásra, fontos nyersanyaga az élelmiszer- és a gyógyszeriparnak.