Eddig max 45%-ot tudtunk behúzni, de ez nemsokára már a múlt. Nagyot változik a rendszer.
A Riot évek óta az ősz elején kezdi el bemutatni a következő szezon újdonságait, majd a tél előtt lelövi a ranked meccseket és egy preseason során még élesben is tesztelik az implementálni kívánt dolgokat. Ebben az évben a fókusz a tárgyakra esik leginkább, ami azt jelenti, hogy sok megszokott dolog megy a kukába, lesznek olyanok, amik egy picit változnak és persze olyan mechanikákat is találunk majd, amiket lehet újratanulni. Az egyik ilyen a CDR vagy a Töltési Idő Csökkentésének fogalma lesz, ami ebben a formában megszűnik. Helyette jön az Ability Haste.
Az első és legfontosabb, amit le kell szögezni, hogy a kettő nem működik majd együtt. A CDR teljes egészében eltűnik és a Haste marad. A másik legfontosabb pedig az, hogy nincs maximum. Eddig 40 % (vagy 45%) után megvolt a plafon, ami fölé nem lehetett menni, még akkor se, ha mondjuk 6 olyan cuccot vett valaki, amin ott figyelt a CDR. Ez lehetne egyébként iszonyatosan durva is, de azért, hogy ne legyen az egész teljesen beteg változik a rendszer. Eddig, ahogy egyre több Töltési Idő csökkentő cucc volt rajtunk, a képességeink CD-je exponenciálisan ment lefelé. Viszont az új Haste úgy változik, hogy sima értéket kap, nem százalékot. Gyakorlatilag olyan lesz, mint az MR vagy az Armor. Tehát, ha 1 pont van ezen a mutatón, az azt jelenti, hogy 1%-kal gyorsabban lehet tolni a képességeket. Ha 2, akkor 2% és így tovább szépen. Persze a nullás CD-t így sem lehet elérni, sőt a 100% CDR érték sem lehetséges matematikailag, de lesznek olyan kombinációk, amiben akár 60-70% is simán beröppen.
A változás után a fejlesztők azt mondják, hogy sokkal több tárgyon találunk majd ilyen értéket, amivel azt akarják elérni, hogy valamilyen szinten minden karakter kapjon ebből. Szerintük ezzel sokkal rugalmasabbak lesznek majd a különböző tárgykombinációk és remélhetőleg nem az lesz, hogy minden meccsen ugyanazt kell építeni a különböző karaktereknek.
Our goal when tuning the move from CDR to Ability Haste is that there is on average the same amount of Cooldown Reduction on champs.
— Mark Yetter (@MarkYetter) August 7, 2020
The upside (and why we're doing it) is that build flexibility is dramatically better and there are more choices around haste vs non haste builds.
Hogy az új rendszer milyen lesz, egyelőre nem tudjuk megmondani. A koncepció egyelőre érdekesen hangzik, de most még úgy néz ki, hogy a Riot megadta a kihívást, amire Vandiril nemsokára azt mondja, "hogy nem lehet elérni a 100%-ot? Na akkor várjatok egy picit!"
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!