Sose találod ki, melyik ország válik épp a következő e-sport nagyhatalommá

Sose találod ki, melyik ország válik épp a következő e-sport nagyhatalommá

A mobil e-sportok térnyerése nagyhatalommá tehet országokat.

Magyarországon viszonylag kicsi az a réteg, aki kimondottan mobil e-sport játékokkal játszik és versenyszerűen e-sportol a telefonján, még annak ellenére is, hogy a 10 milliós országban az okostelefon penetráció bőven 100% felett van, egyes kutatások szerint 11 millió mobileszköz jut a hazai lakosságra. Elérhetőnek tehát elérhetőek a mobil e-sportot, versenyek tekintetében azonban néhányat leszámítva (mint pl. a V4-es Clash Royale torna) csak el-elvétve találkozni kimondottan mobilosokat célzó aktivitásokkal. Pedig vannak jó PUBG mobile játékosaink is, és egyre több olyan játék van, ami kimondottan ezt a szegmenst célozza, gondoljunk csak arra, hogy pl. a Teamfight Tactics is elérhető mobilon, de most jön a kimondottan okoseszközökre tervezett LoL, a Wild Rift is.

Van azonban egy ország, amit a mobilos játékok térnyerése tett nagyhatalommá, ez pedig India. Egy friss kutatás szerint 10-ből közel 7, indiai városban lakó ember játszik valamilyen mobiljátékkal, toronymagasan ez a legnépszerűbb kategória az országban. A kutatás kitér arra is, hogy a játékosok 82%-a átlagosan 10 órát játszik egy héten az okostelefonján, 16% pedig még ennél is többet. A felmérés arra is rákérdezett, hogy melyik platformon követik a leginkább a játékokat az indiaiak, itt a legnépszerűbbnek a Youtube Gaming bizonyult, amely egyre inkább úgy tűnik, hogy a mobil e-sportok és a mobilos játékok közvetítésében találja meg a saját piaci rését a nagy streaming platform háborúban. 

Ennek ellenére, ha India eddigi e-sport eredményeit nézzük, a világ top 50 országába is alig fért be, egyelőre. A legeredményesebb indiai játékos a 34 éves Pentala Harikrishna, aki internetes sakkversenyekkel nyert csak idén 24.250 dollárt eddig, de a 2. és 3. helyezett is sakkozásból érte el a legjobb eredményeket az Esportsearnings.com adatbázisa szerint.

Figyelembe véve azonban, hogy India lakossága megközelíti a 1,5 milliárdot, az elkövetkező években nem lennénk meglepve, ha sok tehetséges mobil e-sport játékos kerülne ki az országból. Nem véletlen az se, hogy a nagy versenyszervezők, mint pl. az ESL, is egyre közelebbről vizsgálják az indiai piacot. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te játszol mobil e-sport játékokkal?

  • 22 %
  • 78 %
Üzlet - A belső motiváció ereje

Sokan azt gondolják, hogy a fizetés a legerősebb motiváció a munkahelyen. De vajon miért van az, hogy egy jó csapat, izgalmas feladat vagy fejlődési lehetőség sokkal hosszabb távon tartja lelkesnek az embereket, mint bármilyen béremelés? Az agilis módszertan egyik legfontosabb tanulsága, hogy a belső hajtóerő sokkal erősebb lehet, mint az anyagi ösztönzés. Nézzük meg, hogy működik ez az agilitás terén!

Üzlet - A méz és annak glikémiás indexe: tények és félreértések

A méz hosszú idők óta fontos szerepet játszik az emberi táplálkozásban, de még ma is gyakran alakulnak ki félreértések vele kapcsolatban, főleg az egészségügy területén. Legutóbb például egy televíziós műsorban azt sugallták, hogy a méz glikémiás indexe miatt kerülnünk kellene. De valóban van valami igazság ebben, vagy csak félreértelmezett adatokra támaszkodnak az aggályok?

Közvetítések