Először a konzoljátékosoknál vizsgálják meg a szerverek hatékonyságát, a siker alapján pedig akár a PC szerverekkel is foglalkoznak majd.
A játékfejlesztés világában számos olyan veszélyforrás van, mely a szóban forgó cím stabilitását fenyegeti. Rengeteg igénye van a játékosoknak, amelyeknek egyszerre megfelelni nem egy könnyű feladat, de az is tény, hogyha bármelyik is alul teljesít, az súlyos problémákhoz vezethet a játékmenet tekintetében. Az egyik rémálom a csalók mellett a magas ping. Ha a játékosoknak szerveroldali okokból magas -vagy még rosszabb, ha egymástól drasztikusan eltérő pingje van- az idővel elégedetlen felhasználókat termelhet ki. Azonban nem olyan egyszerű dolog kontinens szinten konzisztens pinget biztosítani a játékosoknak, nagyon költséges dolog ez, a PUBG Corp. viszont mindent megtesz a különbségek minimalizálására.
[Console] The NA server location test is now underway as we gather data and work towards determining which location performs best for players.
— PUBG Support (@PUBG_Support) November 20, 2020
Read our announcement below for full details.https://t.co/u7dAB6sONH
A történet elsősorban az NA és EU konzoljátékosokat érinti, viszont ha a tesztek sikerrel járnak, nem zárják ki a PC szerverek hasonló újragondolását sem. Az amerikai szervereket Dallasból Virginiába költöztették, ugyanis rengeteg DDoS támadást kaptak, ami instabillá tette a hálózatot. Virginia viszont egyáltalán nem kedvezett a nyugati parton lévő játékosoknak, ennek érdekében pedig az elmúlt napokban teszteltek néhány, az USA közepéhez közelebbi térséget. A helyzet Európában is hasonló, Frankfurtból Írországba tették át a szervereket, melynek következtében rengeteg visszajelzést kaptak a játékosoktól a csatlakozás minőségének romlását illetően.
A játékosok üzenetei nyomán keresik azokat a városokat, amelyek a legideálisabb csatlakozást nyújtják, így minimalizálva a ping mértékét. Hozzátettek még néhány technikai érdekességet is, például hogy nem tudnak bárhova szervert tenni, ahova ők szeretnének, ugyanis külső szerverszolgáltatókkal dolgoznak, amiből igyekeznek eggyel, vagy minél kevesebbel együttműködni, a több céggel való együttműködés ugyanis költséges és bonyolult a szolgáltatók különféle szerverkörnyezete miatt, ahhoz pedig, hogy a játék és a szerver harmóniában éljenek együtt, komoly fejlesztői munkára van szükség.
Te milyen pinggel játszol a játékokban?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!