Üzlet: Mekkorák a legnagyobb e-sportszervezetek a klasszikus sportcsapatokhoz képest?

Üzlet: Mekkorák a legnagyobb e-sportszervezetek a klasszikus sportcsapatokhoz képest?

Érdekes összehasonlítás készült a legnagyobb sportcsapatok és e-sportszervezetek értékeiről.

A Visual Capitalist oldala összehasonlította, hogy a legnagyobb egyesült államokbeli major sportokban érdekelt franchise-ok mennyivel nagyobbak, mint a top e-sportcsapatok. Az NBA, NFL, MLB és NHL hatalmas múltra tekint vissza, óriási pénzek mozognak ezekben a ligákban. A legnagyobb fizetéseket, szerződéseket és befektetéseket az NFL-ben kell keresni, a világ legértékesebb e-sportklubja, a Dallas Cowboys 5,5 milliárd dolláros értékével kiemelkedik a többiek közül.

Mennyit érnek a top major amerikai csapatok?

  • NFL: A legértékesebb liga az amerikai futball köré épül, a medián 2,9 milliárd dollárra rúg
  • NBA: A profi kosárlabdában is hatalmas összegek mozognak, 1,76 milliárd dollár körül mozog a medián
  • MLB: Nem sokkal marad le a baseball a kosárlabda mögött, a mediánérték 1,63 milliárd dollár
  • NHL: Jelentős a lemaradása a jégkorongnak, az NHL-ben a medián 520 millió dollár

Négy e-sportszervezet értékesebb jelenleg, mint két NHL csapat, a Florida Panthers és az Arizona Coyotes.

Mennyit érnek a legnagyobb  e-sportszervezetek?

Az élen az amerikai klubok sorakoznak fel, élen a Team SoloMiddel, amely jelenleg a legértékesebb e-sport franchise a világon.

  • TSM: 410 millió dollár
  • Cloud9: 350 millió dollár
  • Team Liquid: 310 millió dollár
  • FaZe Clan: 305 millió dollár
  • 100 Thieves: 190 millió dollár
  • Gen.G: 185 millió dollár
  • Enthusiast Gaming: 180 millió dollár
  • G2 Esports: 175 millió dollár
  • NRG Esports: 155 millió dollár
  • T1: 150 millió dollár

Ki kell emelni, hogy a TeamSoloMid értékét jelentősen megdobja a Blitz alkalmazás, amelyet rengetegen használnak világszerte. A C9 és a Gen.G nem ezen a néven fut az Overwatch League-ben, ugyanis előbbi alá tartozik a London Spitfire, utóbbi a Seoul Dyansty csapatát fogja össze felülről. Bár érződik, hogy egyre nagyobbak az e-sportszervezetek, vannak olyan mutatók, amelyekben nem tudják megverni még a klasszikus sportklubokat. A TSM értéke hiába több 100+ millió dollárral, mint az Arizona Coyotes csapatáé, a 2020-as becsült árbevétele utóbbinak közel 50 millió dollárral nagyobb (95 millió dollár > 45 millió dollár). 

Az elemzések rámutatnak arra, hogy a legnagyobb e-sportcsapatok a bevételek jelentős hányadát olyan területekről érkeznek, ami nem közvetlenül az e-sporthoz kapcsolódik. A milliárdos különbségek egyre csökkennek, egyelőre azon dolgozik az e-sportiparág, hogy a dollármilliók is eltűnjenek a két világ között.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te követed valamelyik major ligát?

Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések