Hirdetés

Pont került a FIFA 21 script ügy végére: az EA bíróság előtt bizonyított

Úgy tűnik, hogy az EA SPORTS-nak sikerült tisztáznia magát egy régóta húzódó vád alól, bár ezt a rajongók egy nagy része alig hiszi majd el.

Hirdetés

Történt ugyanis, hogy a régóta pletyka szinten élő scripting - háttérben futó program alakítja a játékosok képességeit a mérkőzés eredményének manipulálása érdekében - miatt beperelték az EA Sportsot, és azt állították akkor, hogy a kiadó jogtalanul képes megváltoztatni a játékmenetet.

A FIFA rajongók már régóta megvannak győződve arról, hogy a FIFA-sorozat Ultimate Team módjában valóban létezik a scripting. Időközben több gyanúsan utaló jel is előkerült az internet mélyéről, és gyakorlatilag azonosították is a jelenséget, a programrészlet pedig nem más, mint a dinamikus nehézségi korrekció avagy angolul DDA. A FIFA játékosai szerint ez a „DDA” kód képes megváltoztatni az esélyeket, valamint a játékosok statisztikát. De ez továbbra is csak egy feltételezés, mivel bizonyítani senki sem tudta ezidáig, a fejlesztők pedig egyértelműen tagadták a meglétét.

2020 decemberében azonban egy pert zúdítottak az EA nyakába azért, mert úgy vélte három kanadai játékos, hogy a kiadó jogellenesen növeli a játék nehézségeit annak érdekében, hogy több Ultimate Team csomagot értékesítsenek. Ezt a pert most visszavonták - erősítette meg az EA, miután bemutatták a FIFA, Madden és az NHL Ultimate Team mérkőzésein használt „DDA” rendszerük belső működését a bíróság előtt.

"Részletes technikai információkat és hozzáférést biztosítottunk számukra, de még a fejlesztőinkkel is elbeszélgethettek, így pedig sikerült megerősíteni (ismét), hogy az Ultimate Team játékmódokban nincs DDA vagy script. A játék igazságosságának biztosítása kritikus szempont mindannyiunk számára itt az EA-nál. Igyekeztünk a lehető legegyértelműbbé tenni, hogy ez az elkötelezettség éppúgy vonatkozik ránk, mint a játékosainkra. Persze azt nem tagadjuk, hogy mi is rendelkezünk a DDA technológiával, de a fentebb említett játékokban ez nem található meg. Nyilvánosan többször is elmondtuk, hogy nem használunk olyan scripteket vagy dinamikus nehézségi korrekciót vagy bármi hasonlót, amely automatikusan befolyásolná a játék nehézségét a FIFA, a Madden és az NHL Ultimate Team mérkőzésein, mivel továbbra is a tisztességes játékot tartjuk a legfontosabbnak." - mondta március 4-én az EA SPORTS szóvivője.

A felperesek nem kommentálták az ítéletet. Egyébként a történet itt még nem ért véget, az EA-nak ugyanis még mindig van egy hosszú távú pere Franciaországban ugyancsak a scriptelés miatt. Korántsem ez az első eset, hogy az EA SPORTS-ot az Ultimate Team csomagjaival kapcsolatban beperelték. A kiadót "illegális" szerencsejáték-rendszer működtetésével vádolták Kanadában, és hasonló okok miatt Hollandiában és Franciaországban is 11,7 millió dollár értékű bírsággal sújtották. Egyelőre azonban kitart az EA és úgy tűnik sikerült bizonyítaniuk az igazukat.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés