A jelenlegi algoritmus nem teljesít megfelelően, ezért a Riot Games változtatásokat eszközök a dinamikus pozíciónépszerűség és automatikus csapatfeltöltés területén.
A League of Legends mérkőzései átlagosan 25-30 percig tartanak, azonban egy-egy összecsapásra nem csak ennyi időt kell rászánniuk a játékosokat. A sorbanállási idő, a tiltási és választási fázis, valamint a töltési idő akár meg is duplázhatja a meccshosszt, vagyis könnyedén el lehet tölteni akár egy órát is a gép előtt, miközben csak egyetlen meccs zajlott le. A Riot Games szerente ezeken az "üres időkön" csökkenteni azzal, hogy továbbfejlesztik az autofill algoritmusukat.
Hány játékban van jelenleg autofill, azaz automatikus csapatfeltöltés?
A Riot Games hivatalos statisztikái szerint az összes mérkőzésből átlagosan 2-5%-ban az autofill megoldást kénytelen választani a rendszer. Ennek oka, hogy a pozíciónépszerűség számítási módja még mindig nem működik megfelelően. A tervek szerint ez a 2-5% lecsökkenhet 0,6%-ra, ami azt eredményezheti, hogy a mérkőzések várakozási ideje 10%-kal redukálódhat.
Ezzel párhuzamosan dolgoznak a fejlesztők azon, hogy a csapatok közötti egyensúly még inkább megvalósulhasson. Hiába premade-ek szerepelnek mindkét oldalon, valamiért a rendszer még mindig nem tudja belőni az erőviszonyokat. Végül, de nem utolsó sorban a kék és vörös oldali elosztást próbálják megoldani a riotosok. Mivel összességében a kék oldalnak van egy minimális előnye, ezért a háttérben futó algoritmusok jelenleg az erősebb MMR-es csapatot teszik a vörös oldalra. A frissítések következtében azonban a kék és vörös oldalak előnye és hátránya folyamatosan változik, ezért dinamikusabban szeretnének korrigálni ezen a területen.
Ha nemcsak olvasni szeretsz a LoL-ról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!