Hogy jelenthet szintlépést a CRM használata egy cégen belül a marketing, az ügyfélszerzés, az ügyfélkezelés, a projektmenedzsment vagy akár a számlázás folyamatait tekintve?
Miért kulcsfontosságú lépni ebbe az irányba?
Ezeket a kérdéseket nézzük meg és mindent megteszünk, hogy rávilágítsunk a CRM használatából fakadó elképesztő potenciálra.
CRM segítségével látványos szintlépés valósítható meg a projektkezelés terén
Beleértve ebbe természetesen a feladatok kiosztásának és kezelésének a rendbetételét is. Nincs többé olyan, hogy egy feladatnak nincs felelőse, hogy nem találjuk a hozzá kapcsolódó határidőket és dokumentációt.
Modern CRM rendszert használva a vállalkozás működését érintő valamennyi projekt és feladat egy helyen lesz kezelhető. Gyakorlatilag olyannyira profivá teszi mindez a projektmenedzsment működését a cégen belül, ahogy az korábban csak a multiknál volt elképzelhető.
Persze ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen a CRM egyik legnagyobb hozzáadott értéke, hogy a bevételtermelésben is egyértelmű eredmények jelentkeznek.
CRM segítségével az értékesítés, a marketing és az ügyfélkezelés is optimalizálható
Méghozzá a cég méretétől, valamint az érdeklődők és az ügyfelek számától teljesen függetlenül. Ehhez mindössze egyszer érdemes alaposan megtervezni és a marketing automatizálás szoftvereként működő CRM-be implementálni a folyamatokat.
Záros határidőn belül jó eséllyel már látszani fog, hogy a CRM bevezetésébe invesztált minden egyes perc, illetve forint kifizetődő marketing tevékenységként fog hasznosulni, mérhető eredményeket hozva a konyhára.
A CRM segít abban, hogy a vállalkozás jól fizető ügyfeleket gyűjtsön, ne csak érdeklődőket generáljon. Majd ezután az ügyfélszolgálat feladatainak optimalizálásán keresztül ezekből a vásárlókból visszatérő vevők formálhatók.
További szegmensek, ahol megtérülő befektetés a CRM
Fejlett és felhasználóbarát CRM-et használni főként a folyamatok optimalizálása miatt éri meg. Klasszikus példa erre a számlázás gyakorlata, ami számos cégnél emészt fel indokolatlanul sok kapacitást.
CRM-et használva és azt testre szabva nagyságrendekkel lehet gyorsabb a számlakiállítás úgy, hogy közben a kintlévőség-kezelés is automatizálttá válhat. A CRM használata tehát egyet jelent azzal, hogy átlátható, automatizálható, könnyen kezelhető folyamatok működjenek a cégben.
Nem ritka eset, hogy egy vagy akár több munkatárs bérét is sikerül megtakarítani, mindössze ennek az egy praktikus és felhasználóbarát szoftvernek a használatán keresztül. Ez pedig egyet jelent a gyakorlatban azzal, hogy a tartósan hatékony vállalati működés, ezáltal a hosszú távú növekedés alapjait rakjuk le.