A League of Legends világába új és szigorúbb büntetések is érkeznek, jobb lesz immár tényleg nem rosszalkodni!
A fejlesztők bekeményítenek azok ellen, akik a meccs közben tétlenkednek, vagy szándékosan, esetleg véletlenül sorozatosan elhagyják a játékokat.
Egy apró megjegyzés: a cikk során az inaktivitásra (a játék közbeni tétlenségre) és a (szándékos vagy véletlen) kilépésre egységesen inaktivitásként hivatkozunk.
Óriási hírként robbant, hogy a Riot szigorít a LeaverBuster rendszerén, illetve három fő pontban reformálja újjá saját, korábbi tematikáját, nézzük is hogy hogyan:
- További szintek kerülnek a büntetési rendszerbe, így azok, akik visszatérően inaktívak vagy kilépnek, új típusú büntetésekre számíthatnak.
- Új büntetéstípus érkezik a játékosok védelme érdekében a visszaeső szabálysértőkkel szemben.
- Továbbfejlesztik a viselkedés változását kiértékelő rendszert.
Új büntetéstípus
Eddig a várólistán megnövelt várakozási idővel büntették az inaktív játékosokat. A várólistán megnövelt várakozási idő azt jelenti, hogy a szabálysértő később kerülhet ismét játékba: amikor a Játék gombra kattintanak, ki kell várniuk egy rövid visszaszámlálást. Ennek célja a viselkedés átformálása. Az inaktív játékosok így megtapasztalhatják, milyen az, amikor vesztegetik az ember idejét, és kisebb eséllyel követik el később ugyanezt a szabálysértést. A többség esetében ez jól működik, de világszerte a játékosok körülbelül 9%-a rendszeresen inaktív vagy kilép a játékokból, és a megnövelt várakozási idő sem tántorítja el őket ettől.
Azonban azon játékosok számára akik sorozatosan ebbe a hibába esnek, avagy visszaesőnek minősülnek, új büntetéstípust vezetnek be: a várólistáról való kizárást, ami a gyakorlatban egy nagyon hosszú késleltetés. Várólistáról való kizárás esetén megjelenik egy felugró ablak, amely részletezi a büntetést, és a játékos semmilyen MOBA-várólistába nem léphet be.
"Ezzel a kizárással már nem azt üzenjük, hogy „ugye milyen rossz, ha az idődet vesztegetik?”, hanem ideiglenesen eltávolítjuk a játékost a játékosbázisból, hogy ne rontsa el mások szórakozását az inaktivitással. Ráadásul miután lejárt a várólistáról való kizárás, még egy maximálisra megnövelt várakozási idő is sújtja a szabálysértőt a várólistán, így a viselkedésformáló elem továbbra is megmarad, nem elég kibekkelni a kezdeti büntetést. A kizárás az összes MOBA-várólistára vonatkozik."
Itt azonban fontos kiemelni és megjegyezni, hogy a jelenleg nagyon magas büntetési osztályban lévő játékosokat a harmadik osztályba sorolják vissza, még mielőtt életbe lép a várólistáról való kizárás.
Osztály |
Kizárás a várólistáról |
Megnövelt várakozási idő a várólistán |
0. |
Nincs |
0 perc |
1. |
Nincs |
5 perc a következő 5 játékban |
2. |
Nincs |
10 perc a következő 5 játékban |
3. |
Nincs |
15 perc a következő 5 játékban |
4. (új osztály) |
1 nap |
15 perc a következő 5 játékban |
5. (új osztály) |
3 nap |
15 perc a következő 5 játékban |
6. (új osztály) |
7 nap |
15 perc a következő 5 játékban |
7. (új osztály) |
14 nap |
15 perc a következő 5 játékban |
Az osztályok rendszere nem időalapú. Csak úgy csökkentheti a játékos a büntetési osztályát, ha inaktivitás nélkül játszik végig meccseket… a büntetési osztály nem csökken magától idővel.
De mi volt a baj a mostanival?
"A meglévő rendszernek az volt a legnagyobb hibája, hogy ha egy játékos elért egy magasabb büntetési osztályt, onnan következetesen jó viselkedéssel is nehéz volt lejjebb kerülni."
Ezért egy kifinomultabb modellt szeretnének életbe léptetni ami több tényezőt is figyelembe vesz, így akik valóban jól viselkednek sokkal hamarabb térhetnek vissza a normális játékosok közé. A rendszer az inaktív játékosokat ugyanúgy érzékeli és a visszaeső szabálysértőket ugyanúgy büntetni fogja.
És ha elmegy az internetem?
"Ezek a változtatások tették lehetővé, hogy bevezethessük a várólistáról való kizárást, mivel immár biztosak lehetünk abban, hogy az adott játékos a konzisztens negatív viselkedése miatt került egy adott büntetési osztályba, nem pedig más okból, például a megbízhatatlan internetkapcsolat miatt, ami gyakori probléma egyes régiókban."
Mi várható még?
A fejlesztők természetesen nem dőlnek hátra, folytatják a rendszer megfigyelését és szükség esetén azt tovább finomítják. Az olyan további okokra is igyekeznek megoldást találni, mint amikor nehéz megfordítani az állást, vagy csatlakozási problémái vannak valakinek, esetleg a csapattársak bomlasztó viselkedése üti ki a biztosítékot.
Egy biztos, ezek óriási változtatások, melyek mindegyike azt a célt szolgálja, hogy a közösség kevésbé legyen bomlasztó és negatív viselkedésű.
Ha nemcsak olvasni szeretsz a LoL-ról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!