Neked megy a vevőszerzés?

Neked megy a vevőszerzés?

Marketinges berkekben számos olyan angol szó akad, mely ugyan nem kötődik szorosan a szótári jelentéséhez, mégis roppant fontos dolgot jelöl.

Profi marketingesek kapasból felkapják a fejüket a lead generálásra, és az igazán profi marketingesek pedig tudják, hogy lead generálása nélkül bármelyik vállalkozás hamar befuccsol.

De hogy mi is a lead és hogyan generáljuk? Miért fontos? Hol vannak a buktatói? Hogyan minősítsünk leadeket? Hol lehet a probléma a te cégedben?

Ugyan mindegyik kérdésről hosszú órákat lehetne beszélni, a Klikkmarketing csapata most mégis arra vállalkozott, hogy a lehető legtömörebben összefoglalják neked a fontos információkat.

De ki az a lead?

Egyszerűen fogalmazva az az ember vagy cég, aki érdeklődést mutat a vállalkozásod iránt. Persze aki tapasztalt vállalkozó, az tudja, hogy az érdeklődő még messze van a bevételtől, de mindenképpen fontos első lépés.

Akár olyan érdeklődőről van szó, aki valamelyik marketinges húzásunknak köszönhetően mutat érdeklődést felénk, és hírlevélre iratkozik fel, akár olyan, aki eggyel előrébb járva ajánlatot vagy visszahívást kér, a valóban potenciális vevő csak az lesz, akit mi is szeretnénk, hogy az legyen! Fontos megkülönböztetni őket, és fontos tudni, hogy mi az a folyamat, amely során az idegenből látogató, a látogatóból lead, a leadből vevő és a vevőből rajongó lesz.

Ha valamelyik, marketinget illető folyamat hibádzik, akkor az emberek/cégek nem tudják nálad bejárni ezt az utat. Az meg mindenkinek rossz, nem?

Hogyan generálj leadet?

Gyakori probléma a vállalkozások esetében, hogy nincs elegendő számú lead. Ilyenkor fontos lépés, hogy akár szakértőket bevonva feltérképezzük, hol györekerezhet a probléma.

  • Nincs elég látogató? Ilyenkor azt érdemes megnézni, hogy eleget kommunikál-e a cég, elgendő organikus elérése van-e, illetve hogy a hirdetései hogyan teljesítenek.
  • Nincs elég lead? Ilyenkor azt kell megvizsgálni, hogy a sok látogató hova tűnik? Nem elég jó az ajánlat? Valami nem stimmel a kapcsolatfelvételi űrlappal?
  • Nincs elég konverzió? Lehet, hogy van elegendő lead, de ha ők mégsem konvertálódnak vevővé, akkor ott bizony a sales folyamatokat érdemes górcső alá venni.
  • Nem vásárolnak újra? Ennél nagyobb pazarlás aligha van. Akit egyszer már megnyertél magadnak, ne engedd ki a kezeid közül. Ha nem működik az újra- vagy a keresztértékesítés, akkor ott érdemes nyomozni.

Láthatod hát, mennyire komplex folyamatról van szó, nem csoda, ha elveszel benne. Ha úgy érzed, jól jön a profi segítség, akkor lead generálás témában a Klikkmarketinget érdemes felkeresni.

Válassz stratégiát!

Azontúl, hogy roppant tudatosan és kritikus szemmel megvizsgálod a folyamataid, érdemes eldöntened, hogy a pásztázó stratégiát választod, és posztokat hirdetsz, amiknek a tartalmára felkapják az emberek a fejüket, vagy élsz a popup ablak és kuponajánlat kombó ősi módszerével élsz.

Bármelyiket is választod, kövesd nyomon a folyamatokat, hogy az idegeneket sikeresen átvezesd a birodalmad építőivé!

Kövess Minket!



Közvetítések