Vitasarok: Az

Vitasarok: Az "/all" csevegés kikapcsolása

A 11.21-es frissítéssel kikapcsolják az "/all" csevegést a meccskereséses várólistákon.

Gyökeres változtatás érkezik a soron következő frissítésben, ugyanis a fejlesztők kikapcsolják a csapatok közötti csevegés lehetőségét a játékban.

(A cikk a szerző egyéni, szubjektív véleményét tartalmazza!)

A Riot Games igyekszik odafigyelni a közösség hangjára, annak viselkedésére, és úgy vette észre hogy az új büntetőosztályok bevezetésre ellenére is nagyon nagy a toxicitás, a negatív viselkedés, a sértegetés és a rágalmazás a játékon belül, sőt, elmondásuk alapján egyre növekvőbb az ebből fakadó probléma mértéke.

Hosszú távon természetesen azon dolgoznak, hogy ez ne legyen akadály és az ilyen magatartással rendelkező játékosok megkapják büntetésüket egytől egyig, de azonnali változtatásként és gyors kézifékként ez lett az átmeneti megoldás, hogy kikapcsolják a /all chatet.

Fontos itt kiemelni, hogy kizárólag a chat lesz kikapcsolva. A csapatok közötti kommunikációban továbbra is megmaradnak a hangulatjelek és a hősismereti villogtatások, így ha csak ellenfelünk ki nem kapcsolta, azzal továbbra is lehet idegesíteni őket. Milyen jó is lesz majd amikor elhunyt testünkön spammelik a random emote-okat és hősismereteket hogy szellemi fölényüket kifejezzék.

Természetesen a szövetséges csapattársak továbbra is megbeszélhetik taktikájukat, vagy azt hogy már megint a dzsungeles a hibás, hiszen az ő csevegési lehetőségük továbbra is érintetlen marad.

Igen, a fejlesztők is tudják - sőt, még a supportról is vannak pletykák - hogy a csapaton belül is rengeteg kys és egyéb jelző hangzik el, főleg amikor PistikeHunter69420 a ranked promo során próbál ki egy új hőst mert kinyitott rá egy skint, vagy mert épp mégsem scale-el az a Yasuo 0/10-ben. A Riot viszont úgy érzi, hogy a csapaton belüli csevegés fontosabb szerepet játszik a csapat koordinálásában, így a negatív esetek ellenére is több értéket ad a játékhoz.

A fejlesztők pedig az alábbi gondolattal zárták az erről szóló cikküket:

"Tudjuk, hogy ezzel csalódást okozunk azoknak, akik meg szeretnék dicsérni az ösvényen szembejövő ellenfelük hőskinézetét, vagy táncos mulatságra invitálnák a társaikat Baron vermében. Azonban úgy hisszük, hogy megéri kompromisszumot kötnünk, ha ezzel visszaszoríthatjuk a meccseken az „/all” csevegés által generált, egyre növekvő negativitást."

Házon belül sincs egyetértés

És most jön a feketeleves, hiszen a döntés nem csak a közösséget osztotta meg, de a Riotnak dolgozó alkalmazottak, vagy ex-alkalmazottak is kimondták, hogy nem értenek egyet a döntéssel. Riot EarthSlug tweetelt egyet a dologról, miszerint:

"Nem szeretem a Riot más csapatainak döntését kritizálni, de nem hiszem, hogy ez a helyes döntés. Persze minden /all csevegés lehet toxikus, és én magam is több negatívat tapasztaltam mint jót, de a játékok nagy százalékában a játék iránti élvezetem felülmúl minden rosszat. Szomorú vagyok emiatt."

A tweetet azóta azonban törölték, feltehetően érkezett egy belső kérés annak eltávolítására, reméljük a Rioter megúszta maximum egy elbeszélgetéssel.

Egy másik, a Játékostámogatásnál dolgozó forrás közvetlen nyilatkozata, hogy ez sokat nem fog segíteni az extrém toxicitáson, mert az esetek 90%-ában a csapaton belül történik a kys, a retard, a sima beszólogatások meg a fennmaradó 10%, az ment az all chatben, csak az nyilván látványosabb.

A közösség hangja

Twitteren több topic is létrejött már ezzel kapcsolatban, valaki honor levelhez kötné az all chat használatának lehetőségét, míg mások úgy vélik, hogy ez pont hogy nem megoldja a problémát, hanem csak még több feszültséget szül és feje tetejére állítja a dolgokat.

Viszont érdemes elgondolkozni azon esetek számán, amikor tényleg normális, értelmes kommunikáció ment az all chaten és összemérni azokkal amikor csak a fröcsögés és a sárdobálás. Személy szerint azt gondolom, hogy azok a leghangosabbak most az eset kapcsán többségben, akik a legnagyobb toxicitással rendelkeznek, mert vérszemet kaptak hogy az egyetlen játékszerüket elveszik.

Bár nem tudom, hogy ezen túl honnan fogom személy szerint magam is tudni hogy élettelen vagyok 1100-as szint felett, ha az ellenfél nem károghat érte szét.

Ti mit gondoltok az esetről? Jó döntés volt? Esetleg hiányozni fog?

Ha nemcsak olvasni szeretsz a LoL-ról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

(Borítókép: Riot Games)

Kövess Minket!