Hivatalosan is véget ért a szezon, megérkezett az előszezon hatalmas frissítése!

Hivatalosan is véget ért a szezon, megérkezett az előszezon hatalmas frissítése!

Nézzük mit tartogat nekünk a Riot ebben a gigantikus frissítésben!

Ahhoz képest, hogy a Riot ezúttal nem egy igazi, rengeteg változtatással tömött új szezont ad nekünk, hanem csak egy "renoválást" ahogy ők említették, igazán gigantikus patch notes érkezett a 11.23-as frissítéshez, ami hivatalosan is lezárja a 11. szezont. Új sárkányok, tárgyak, rúnák és rendszerváltoztatások is érkeztek. Nem is húznám tovább a szót, nézzük mit hoz nekünk a 12. szezon előszezonja!

Objektív díjak

Az új szezon egyik legnagyobb rendszerszintű változtatása, hogy mostantól a vesztésre álló csapatok nem csak más hősök legyőzésével szerezhetnek extra pénzt, hanem objektumokkal is. Tehát innentől a tornyok, a sárkányok és a Baron Nashor is extra pénzt ad mindenkinek, ha éppen vesztésre állva sikerül legyőzni őket. A plusz pénzt érő objektumokat mindkét csapat láthatja a minimapon és csak akkor aktiválódnak, ha az egyik csapat elég nagy hátrányban van a másikhoz képest.

Az értük járó összeget a játék négy variánsból számolja ki: XP előny, Gold előny, Sárkány előny és Turret előny. Íme a számok nyersen:

  • BARON & ELDER DRAGON: 500 gold
  • DRAKES & RIFT HERALD: 500 gold
  • OUTER TURRET: 250 gold
  • INNER TURRET: 400 gold
  • BASE TURRET: 400 gold

A hátrány mértékéhez képest ezek a számok növekedhetnek egészen plusz 60%-ig. A pontos összegeket mindkét csapat követheti a tab lenyomávásal, ahol a tornyok, sárkányok és baronok alatt jelzi majd egy pénzösszes, hogy a vesztésre álló csapat pontosan mennyit kap, ha sikerül legyőzniük az egyik objektívet.

Ezek a vérdíjjak 15 másodperccel a hátrányba kerüléstől aktiválódnak és a hátrány legyűrése után 15 másodpercig még megmaradnak. Ha az adott csapat éppen még üti a baront, sárkányt vagy tornyot amelyen plusz gold van, akkor a harc megszűnéséig a díj még életben marad.

Dzsungel változtatások

Megérkezett a két új sárkány, a Hextech Drake és Chemtech Drake, működésükről bővebben az alábbi cikkben olvashattok:

Felhősárkány erősítés:

12 végsőképesség-gyorsítás  +3,5% harcon kívüli mozgási sebesség, +3,5% lassítás-ellenállás

Suhanó Sutyerák:

Az első Suhanó sutyerák életereje 35%-kal csökkent, 80%-kal kevesebb TP-t ér, és a kisebb mérete is érzékelteti, hogy kevésbé fontos. (Megjegyzés: A 80%-kal csökkentett TP nem érinti a kezdő dzsungeltárgyak Vadász passzív hatásával szerzett bónusz TP-t.)

Új tárgyak

A mágusok, a tankok, a bruiserek és az orgyilkosok is új tárgyakat kapnak!

A MEGTÖRT KIRÁLYNŐ KORONÁJA

  

 "A mágusok teljesen ki voltak szolgáltatva a hirtelen sebzést okozó ellenfeleiknek, és általában a csapatharcok ellenkező oldalán bujkáltak előlük, reménykedve, hogy a Stopperóra megvédi őket. Ez az új mitikus tárgy némi korai sebzés árán növeli az esélyüket az életben maradásra, különösen az elején, amikor még nincs kész Zhonya homokórája."
- TELJES KÖLTSÉG: 2800 arany
- RECEPT: Az elveszett fejezet + Tűzkő + Varázskönyv + 265 arany
- VARÁZSERŐ: 70
- ÉLETERŐ: 250
- MANA: 600
- KÉPESSÉGGYORSÍTÁS: 20
- OLTALOM (PASSZÍV): Oltalom alatt állsz, és 75%-kal csökken minden téged érő sebzés. Az Oltalom a hősöktől elszenvedett sebzést követő 1,5 másodpercben aktív (40 másodperc töltési idő, újraindul, valahányszor megsebez egy ellenséges hős).
- TARTÁS (PASSZÍV): Az Oltalom hatása alatt, illetve a hatás megszűnte után 3 másodpercig 10–40 (a hős szintjétől függően) varázserőt biztosít.
- MITIKUS PASSZÍVAz összes többi legendás tárgy számára +1% mozgási sebességet és 8 varázserőt biztosít.

EGYENLEPEL

 "A szívós támogatók rá voltak kényszerítve, hogy mindig ugyanazt a tárgyat (Az iron solarik medálja) használják, amely kizárólag a védelmüket növeli. Egy újabb mitikus tárgyat készítettünk számukra, amely inkább a támadó fellépést segíti, szemben a Medál hirtelen sebzés elleni védelmével."
- TELJES KÖLTSÉG: 2500 arany
- RECEPT: Tűzkő + A légió égisze + 300 arany
- ÉLETERŐ: 200
- KÉPESSÉGGYORSÍTÁS: 20
- PÁNCÉL: 30
- VARÁZSELLENÁLLÁS: 30
- UTÓIZZÁS: Egy hős mozgásképtelenné tétele után vagy mozgásképtelenség elszenvedésekor a célpont és minden hozzá közeli ellenfél Bűnbánatot tanúsít, és 5 másodpercig 12%-kal nagyobb sebzést szenvednek el.
- MITIKUS PASSZÍV: Az összes többi legendás tárgy számára 5 páncélt és 5 varázsellenállást biztosít.

AXIÓMAÍV

 "Mielőtt erősítettük a Youmuu szellemkardját a 11.17-es frissítésben, az orgyilkosoknak nem volt túl sok lehetőségük képességgyorsítás szerzésére. Az Axiómaív egy új legendás tárgy, amely képességgyorsítással segíti, hogy a képességközpontú orgyilkosok tovább növelhessék az előnyüket."
- TELJES KÖLTSÉG: 3000 arany
- RECEPT: Fogazott tőr + Caulfield harci pörölye + 800 arany
- SEBZÉS: 55
- KÉPESSÉGGYORSÍTÁS: 25
- HALÁLOSSÁG: 10
- LÖKET (PASSZÍV): Ha egy ellenséges hős legfeljebb 3 másodperccel azután hal meg, hogy megsebezted, 25%-kal csökken a végső képességed teljes töltési ideje.

ÁRNYÉKLÁNG

 "A mágusok kevés támadótárgy közül válogathattak, különösen, ha egyszerűen csak a sebzésüket akarták növelni egy legendás tárggyal. Az Árnyéklánggal alaposan oda lehet pörkölni az ellenfeleknek, akik nagyot fognak nézni, ha pajzsokkal akarják kivédeni a sebzésedet."
- TELJES KÖLTSÉG: 3000 arany
- RECEPT: Hextech generátor + Feleslegesen nagy pálca + 700 arany
- VARÁZSERŐ: 100
- ÉLETERŐ: 200
- PARÁZSVIRÁG (PASSZÍV): A hősöknek okozott sebzésre 10–20 varázstörés vonatkozik, a célpont aktuális életerejétől függően. (A maximális érték 1000 vagy kevesebb életerő, a minimális pedig 2500 vagy több életerő esetén érvényes.) Ha a célpontra nemrég pajzsot alkalmaztak, mindig a maximális varázstörés érvényesül.

KÖZELGŐ TÉL

 
"A manára éhes tankok számára elég kényelmetlenek az elhúzódó csapatharcok. De talán itt a gyógyír a gondjaikra. (Köszönjük, Wild Rift!)" 
- TELJES KÖLTSÉG: 2600 arany
- RECEPT: Istennő könnycseppje + Tűzkő + Rubinkristály + 1000 arany- ÉLETERŐ: 400
- MANA: 500
- KÉPESSÉGGYORSÍTÁS: 15
- BÁMULAT (PASSZÍV): A mana 8%-ával egyenlő bónusz életerőt biztosít.
- MANATÖLTÉS (PASSZÍV): Amikor eltalálsz egy célpontot valamelyik képességeddel vagy alaptámadásoddal, felhasználsz egy töltetet, és 3 bónusz manát kapsz (ha a célpont hős, kétszer annyit). Legfeljebb 360 manát biztosít, amelynek összegyűjtése után a Hármastél tárggyá alakul át.

HÁRMASTÉL

- RECEPT: Ezt a tárgyat a Közelgő tél fejlesztésével lehet létrehozni a Manatöltés maximális 360 bónusz manájának elérésekor.
- ÉLETERŐ: 400
- MANA: 860
- KÉPESSÉGGYORSÍTÁS: 15
- BÁMULAT (PASSZÍV): A mana 8%-ával egyenlő bónusz életerőt biztosít.
- ÖRÖKKÉVALÓ (PASSZÍV): Ellenséges hősök lelassítása (csak közelharcos hősök) vagy mozgásképtelenné tétele esetén az aktuális mana 3%-át felhasználva egy sebzést elnyelő pajzsot hoz létre 3 másodpercre, amely 100–200 (plusz az aktuális mana 5%-a) sebzést nyel el (8 másodperces töltési idő). A pajzs ereje 80%-kal megnő, ha egynél több ellenfél van a közelben.

Tankok tárgyai

BAMI PARAZSA: Mostantól könnyebb lesz vele a minionok írtása, ugyanis kivégzi azokat is, akik meghalnának a tárgy viselőjének következő támadásába.
FAGYOS TŰZ KESZTYŰ: HÓCSAPDA (PASSZÍV): Az alaptámadások egy fagyos területet hoznak létre, amely lassítja az ellenfeleket.  Az alaptámadások 1,5 másodpercre egy fagyos területet hoznak létre, amely 20–100 (plusz a maximális életerő 0,5%-a) varázssebzést okoz a területen tartózkodó ellenfeleknek. A területen áthaladó ellenfelek lelassulnak (a lassítási arány és a töltési idők változatlanok maradnak).

TURBÓ VEGYI TANK: - TÚLTÖLTŐDÉS (AKTÍV): Változatlan marad- ÚJRATÖLTÉS (PASSZÍV): Mozgással és sebzés okozásával töltheted fel a Vegyi tankot. 100 jelző elérésekor a következő alaptámadás 40–120 (plusz a maximális életerő 1%-a + a mozgási sebesség 3%-a) varázssebzést okoz minden közeli ellenfélnek (minionok ellen 25%-kal, dzsungelszörnyek ellen 175%-kal erősebb).- ÉGŐ ÁLDOZAT (PASSZÍV) ELTÁVOLÍTVA: Sebzés elszenvedésekor vagy okozásakor varázssebzést okoz a közeli ellenfeleknek.- MITIKUS PASSZÍV: Felerősíti az összes többi legendás tárgyadat, 5 képességgyorsítást és 50 életerőt biztosítva.
NAPTŰZ ÉGISZ: Egy kevéssel több páncélt és varázsellenállást biztosít, emellett pedig ahogy a Turbó Vegyi Tank, mostantól ez a tárgy is plusz 50 életerőt ad minden legendás tárgyadnak.
MÉLYSÉGI MASZK: Változik a recepet, mostantól egy Tűzkő + Kisértetkámzsa + 650 aranyból építhetjük meg a tárgyat. Emiatt plusz 50 életerőt, 10 képességgyorsítást és 60 helyett csak 30 varázsellenállást ad majd. Végül, de nem utolsó sorban a passzívja is megváltozott:
ELMÚLÁS (PASSZÍV): Az ellenséges hősök mozgásképtelenné tétele 5 másodpercre 15%-kal növeli az általuk elszenvedett sebzést.  Megátkozza a közeli ellenséges hősöket, akiknek a varázsellenállása 5 + a bónusz életerő 1%-ával egyenlő mértékben csökken (legfeljebb 20 ponttal). Minden elátkozott ellenfél után 7 varázsellenállásra teszel szert.


A TERMÉSZET EREJE: Mostantól 70 varázsellenállást szerezhetünk a tárggyal. A passzívja is megváltozott, mostantól az ellenséges hősöktől elszenvedett varázssebzés 5 másodpercre egy Állhatatos jelzőt biztosít (legfeljebb 6 jelzőig). Az ellenfelek bénító hatásai további 2 jelzőt adnak. Amíg pedig 6 Állhatatos jelződ van, 20%-kal csökken a téged érő varázssebzés, és 10%-kal nagyobb a mozgási sebességed.


LOVAGI ESKÜ: Gyengítették a tárgy alap életerő regenerálódását 300%-ról 150%-ra, emellett pedig a passzívja is kapott némi változtatást:
ÁLDOZAT (PASSZÍV): Amikor a Méltó szövetséges a közeledben tartózkodik, az általa elszenvedett sebzés 10%-át átveszed, és a hősöknek okozott sebzésének 8%-át életerőként nyered vissza. Ha az életereje 30% alá csökken, az általa elszenvedett sebzés 20%-át átveszed.

Végül pedig még három tárgy lett olcsóbb vagy éppen drágább: A légió égisze mostantól csak 1400 arany, a Vízköpő Sziklavértje mostantól csak 3200 arany, míg az Iron Solarik medáljának összeállítási költsége 200-ról 300-ra emelkedett.

A mágusok tárgyai

ÖRÖK FAGY: Mostantól jóval olcsóbban, 2800-ért szerezhetjük be ezt a tárgyat, a receptből kikerült a Pusztitó Pálca, helyette egy Varázskönyv érkezett az összerakás ára pedig 250-ről 265-re emelkedett. Emiatt természetesen 10-zel kevesebb varázserőt kapunk és 15 helyett csak 10-et biztosít a további legendás tárgyak számára.

DÉMONI ÖLELÉS: A varázserő itt is 10-zel csökkent, az életerő viszont 350-ről 450-re emelkedett.

ARKANGYAL PÁLCÁJA: Változott egy kicst a tárgy receptje, mostantól nem egy Varázskönyv és egy Feleslegesen nagy pálca kell a megépítéséhez, hanem egy Tűzkő és egy Pusztitó pálca, ahhoz pedig hogy az ár továbbra is 3000 maradjon, mostantól 915 arany helyett 950 kell a megépítéséhez. Emiatt 65-ről 60-ra csökkent a tárgy által adott Varázserő, ellenben kapunk plusz 200 életerőt és a tárgy passzívja mostantól nem Varázserőt biztosít a manánk alapján, hanem képességgyorsítást.

Szeráf ölelése: A felfejlesztett tárgyban mostantól kapunk még 250 életerőt, 65 Varázserő helyett 80-at kapunk, természetesen a passzív itt is megváltozik, emellett pedig a fejlesztett tárgy passzívja is változik a következő módon: 5%-kal (+ 100 varázserőnként 2,5%-kal) megnöveli a maximális manádat.  A felhasznált mana 40%-át életerőként kapod vissza, varázslásonként legfeljebb 25–50 (+10% varázserő) életerőt. A kapcsolható varázslatok ugyanennyit gyógyítanak másodpercenként.

KOZMIKUS HAJTÓMŰ: Ennek a tárgynak is megváltozik a receptje: Pokoli kódex + Tűzkő + Rubinkristály + 865 arany  Pokoli kódex + Éteri lidércfény + Rubinkristály + 850 arany. Emiatt egy kicsit kevesebb Varázserőt, de több életerőt kapunk, a képességgyorsítás is megnövekszik 20-ról 30-ra, ráadásul még 5% mozgási sebességet is ad. A tárgy passzívja a következőképpen változik meg:

VARÁZSTÁNC (PASSZÍV): Ha legalább 160 varázserőd van, 20 képességgyorsítást és 20 mozgási sebességet kapsz.  Ha sikerül egy hőst 3 különböző támadással vagy varázslattal eltalálni, 20% mozgási sebességre (amely fokozatosan 10%-ra csökken) és 40 varázserőre teszel szert a harc végéig.

HORIZONT: Ismét egy receptváltoztatás eszközölt a Riot: Hextech generátor + Feleslegesen nagy pálca + 700 arany  Hextech generátor + Pokoli kódex + 1050 arany. Ennek köszönhetően a varázserő 115-ről 85-re csökken, cserébe viszont pluszt 150 életerőt és 15 képességyorsítást kapunk

AZ ÜRESSÉG BOTJA: Ahogy azt már megszokhattuk a recept itt is megváltozott, szerencsére viszont csak az összerakás összege, ami 700-ról 800-ra nőtt. Továbbá 70-ről 65-re csökkentették a tárgyból kapott varázserőt is, de a varázstörés 40-ről 45%-ra nőtt.

DORAN GYŰRŰJE: SZIPOLYOZÁS (PASSZÍV): Egy egység meggyilkolása 6 manát tölt vissza. Ha nem szerezhetsz manát, 3 életerőt tölt vissza.  Másodpercenként 0,75 életerőt tölt vissza. Az ellenséges hősöknek okozott sebzés 10 másodpercre másodpercenként 1,25 manára növeli az értéket. Ha nem szerezhetsz manát, az érték 50%-ával egyenlő életerőt tölt vissza.

HEXTECH GENERÁTOR: Ismét receptváltozás: Varázskönyv + Varázskönyv + 180 arany  Varázskönyv + Rubinkristály + 215 arany. Emellett a varázserő 40-ről 25-re csökken, azonban 150 életerővel többet kapunk majd a tárgyból.

HEXTECH RAKÉTAÖV: Az ára változatlan marad, azonban a recept ismét változik: Rubinkristály + Hextech generátor + Pusztító pálca + 900 arany  Varázskönyv + Hextech generátor + Pusztító pálca + 865 arany.

AZ ÉJI ARATÓ: Nem fogjátok kitalálni, ismét receptváltozás történt ennél a tárgynál is: Rubinkristály + Hextech generátor + Pusztító pálca + 900 arany  Varázskönyv + Hextech generátor + Pusztító pálca + 865 arany.

Lethality tárgyak

DRAKTHARR ÁRNYKARDJA: A tárgy mostantól 100 arannyal olcsóbb lesz, ami az összeállítási árban látszik majd meg. Emellett pedig a közelharci hősöknek mostantól még érdemesebb lesz megvenni a tárgyat, ugyanis 65 (+25% bónusz sebzés) helyett mostantól 70 (+30% bónusz sebzést) ad a tárgy. 

HOLDFOGYATKOZÁS: Ismét ugyanaz történt, mint a Draktharral, egy kicsit olcsóbb lett ami megint csak a végső összeállításban látszik majd meg. Emellett újra a közelharcos hősöké a szerep, a passzív töltési idő 8 másodperccel  6 másodperccel csökken.

A PORTYÁZÓ KARMA: 100 aranyat innen is lefarag a Riot és némi erősítést is kapott a tárgy: HOMOKKARMOLÁS (AKTÍV) A roham 65 (+25% bónusz sebzés) fizikai sebzést  75 (+30% bónusz sebzés) fizikai sebzést okoz a célpontnak (minden más változatlan marad).

YOUMUU SZELLEMKARDJA: Ez az egyetlen orgyilkos tárgy, ami 100 arannyal drágább lett.

Rúnák

ELSŐ CSAPÁS:

 "Az Első csapás az Ihlet rúnaág új kiemelt rúnája, amely jelentősen erősíti a sebzésed, és sok aranyat is ad, ha eltalálsz egy ellenséges hőst, mielőtt ő találna el téged, de ha ő talál be először, semmit sem kapsz. Remek tárgynak bizonyult a távolból tüzelő hősök és az orgyilkosok számára a játéktesztek során, és örömmel láttuk, ahogy kísérleteztetek vele! A tervezése további részleteiről itt olvashatsz."
- ELSŐ CSAPÁS (PASSZÍV): A hősök elleni harc első 0,25 másodpercében az ellenséges hősök elleni alaptámadások és képességek 5 aranyat adnak, és 3 másodpercre megkapod az Első csapás hatást, amely 10% bónusz sebzést okoz a hősöknek, és az okozott bónusz sebzés 100%-át (távolsági harcosok esetében 70%-át) aranyként kapod meg. 25–15 másodperc töltési idő (az 1–18. szinten)
- NEM ELSŐ CSAPÁS: Ha az ellenfél talál el először, az Első csapás bónuszok biztosítása nélkül kezd töltődni. (A Bansheek fátylával ellentétben a további sebzések hatására nem indul újra a töltési idő.)

A prototípus: Omnikő teljesen kikerült a játékból.

FAGYOS ERŐSÍTÉS:

 "Néhány hős arra használta a Fagyos erősítés Fagysugarát, hogy az ellenfeleket a tömegirányító hatásával meggátolja az irányított lövéseik elsütésében, így biztosítva a szuper képességkombinációt, ami – bár okos ötlet volt – nem felel meg az eredeti elképzeléseinknek. A frissített verzió anélkül lesz csábító lehetőség a tankok és bizonyos bűvölők számára, hogy elvenné a játéktudás kifejezésének lehetőségét. Szerintünk kifejezetten hasznos lesz a szövetségesek védelmezésére, illetve a nagy támadások erősítésére." 
FAGYOS ERŐSÍTÉS (PASSZÍV): Az alaptámadások találatkor bizonyos időközönként lassítják az ellenséges hősöket.  Egy ellenséges hős mozgásképtelenné tételekor 3 fagyos sugár tör ki az áldozatból feléd és más közeli hősök irányába, így néhány másodpercre fagyos sávok jönnek létre, amelyek 35%-kal (10%-os gyógyításonként és pajzserőnként +5%-kal) (100 varázserőnként +2%-kal) (100 bónusz varázssebzésenként +2%-kal) lelassítják az ellenfeleket, és 15%-kal csökkentik a szövetségeseidnek okozott sebzésüket (ez rád nem vonatkozik). A fagyos sávok 3 (plusz a mozgásképtelenné tevő hatás végső időtartamának 100%-a) másodpercig tartanak ki.
ELTÁVOLÍTVA: Fagysugár (Passzív) Amikor egy tárgy aktív hatásával lassítasz le egy ellenséges hőst, egy fagyos sáv jön létre, amely lelassítja az ellenfeleket.

HALÁLOS IRAM:


 "A lövészek számára elérhető kiemelt rúnák kissé unalmasak voltak. A Pengezápor azonnali támadásisebesség-növelést, a Halálos iram egy késleltetett támadásisebesség-növelést, az Előrenyomulás pedig egy késleltetett sebzésnövelést okozott. A Halálos iram a hasonló győzelmi arány ellenére is a legnépszerűtlenebb volt ezek közül. Ezt azt jelenti, hogy vagy túlságosan rétegtárgy volt, vagy kevésbé volt kielégítő a használata, vagy esetleg mindkettő. Letisztultabbá tesszük a Halálos iram a legjobb növekedő erejű tárgyként betöltött szerepét, amely beszerzése idővel megtérül, és támadási hatótávot is adunk hozzá, hogy még egyedibbé tegyük."
ELTÁVOLÍTVA: Halálos Iram (Passzív) Egy ellenséges hős megsebzése után 1,5 másodperccel bónusz támadási sebességet kapsz, és a maximális támadási sebességed 3 másodpercre megnő. A hatás aktív állapotában egy ellenséges hős megtámadásakor az ideje 6 másodpercre nyúlik.
ÚJ HALÁLOS IRAM (PASSZÍV): 6 másodpercre (közelharcosok esetén 15%-kal/távolsági harcosok esetén 5%-kal) megnő a támadási sebességed, amikor legalább egy ellenséges hőst sikerül eltalálni minden automatikus támadással. Ez a hatás legfeljebb 6 alkalommal halmozódik. Maximális számú jelző esetén (közelharcosok esetén 50-nel/távolsági harcosok esetén 100-zal) megnő a támadási hatótáv is, és a támadási sebesség felső határa 2,5-ről 10-re módosul.

Egyéb

Végül, de nem utolsó sorban hamarosan visszatér az Ultimate Spellbook, ahol új hősöket is kipróbálhattok majd. Caitlyn, Jayce és Jinx megkapta a ráncfelvarrásukat, míg az All chat kikapcsolása sikeresnek bizonyult, így ott ahol eddig kikapcsolták, továbbra sem lesz elérhető a későbbiekben pedig további régiókba sem lesz elérhető az ellenféllel való beszélgetés.

A szezon végi jutalmakat december 15-ig osztják majd ki, így addig nincs okunk a pánikra, legyetek türelemmel.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések