Nézzük mit tartogat nekünk a Riot ebben a gigantikus frissítésben!
Ahhoz képest, hogy a Riot ezúttal nem egy igazi, rengeteg változtatással tömött új szezont ad nekünk, hanem csak egy "renoválást" ahogy ők említették, igazán gigantikus patch notes érkezett a 11.23-as frissítéshez, ami hivatalosan is lezárja a 11. szezont. Új sárkányok, tárgyak, rúnák és rendszerváltoztatások is érkeztek. Nem is húznám tovább a szót, nézzük mit hoz nekünk a 12. szezon előszezonja!
Objektív díjak
Az új szezon egyik legnagyobb rendszerszintű változtatása, hogy mostantól a vesztésre álló csapatok nem csak más hősök legyőzésével szerezhetnek extra pénzt, hanem objektumokkal is. Tehát innentől a tornyok, a sárkányok és a Baron Nashor is extra pénzt ad mindenkinek, ha éppen vesztésre állva sikerül legyőzni őket. A plusz pénzt érő objektumokat mindkét csapat láthatja a minimapon és csak akkor aktiválódnak, ha az egyik csapat elég nagy hátrányban van a másikhoz képest.
Az értük járó összeget a játék négy variánsból számolja ki: XP előny, Gold előny, Sárkány előny és Turret előny. Íme a számok nyersen:
- BARON & ELDER DRAGON: 500 gold
- DRAKES & RIFT HERALD: 500 gold
- OUTER TURRET: 250 gold
- INNER TURRET: 400 gold
- BASE TURRET: 400 gold
A hátrány mértékéhez képest ezek a számok növekedhetnek egészen plusz 60%-ig. A pontos összegeket mindkét csapat követheti a tab lenyomávásal, ahol a tornyok, sárkányok és baronok alatt jelzi majd egy pénzösszes, hogy a vesztésre álló csapat pontosan mennyit kap, ha sikerül legyőzniük az egyik objektívet.
Ezek a vérdíjjak 15 másodperccel a hátrányba kerüléstől aktiválódnak és a hátrány legyűrése után 15 másodpercig még megmaradnak. Ha az adott csapat éppen még üti a baront, sárkányt vagy tornyot amelyen plusz gold van, akkor a harc megszűnéséig a díj még életben marad.
Dzsungel változtatások
Megérkezett a két új sárkány, a Hextech Drake és Chemtech Drake, működésükről bővebben az alábbi cikkben olvashattok:
Felhősárkány erősítés:
12 végsőképesség-gyorsítás ⇒ +3,5% harcon kívüli mozgási sebesség, +3,5% lassítás-ellenállás
Suhanó Sutyerák:
Az első Suhanó sutyerák életereje 35%-kal csökkent, 80%-kal kevesebb TP-t ér, és a kisebb mérete is érzékelteti, hogy kevésbé fontos. (Megjegyzés: A 80%-kal csökkentett TP nem érinti a kezdő dzsungeltárgyak Vadász passzív hatásával szerzett bónusz TP-t.)
Új tárgyak
A mágusok, a tankok, a bruiserek és az orgyilkosok is új tárgyakat kapnak!
A MEGTÖRT KIRÁLYNŐ KORONÁJA
"A mágusok teljesen ki voltak szolgáltatva a hirtelen sebzést okozó ellenfeleiknek, és általában a csapatharcok ellenkező oldalán bujkáltak előlük, reménykedve, hogy a Stopperóra megvédi őket. Ez az új mitikus tárgy némi korai sebzés árán növeli az esélyüket az életben maradásra, különösen az elején, amikor még nincs kész Zhonya homokórája."
EGYENLEPEL
"A szívós támogatók rá voltak kényszerítve, hogy mindig ugyanazt a tárgyat (Az iron solarik medálja) használják, amely kizárólag a védelmüket növeli. Egy újabb mitikus tárgyat készítettünk számukra, amely inkább a támadó fellépést segíti, szemben a Medál hirtelen sebzés elleni védelmével."
AXIÓMAÍV
"Mielőtt erősítettük a Youmuu szellemkardját a 11.17-es frissítésben, az orgyilkosoknak nem volt túl sok lehetőségük képességgyorsítás szerzésére. Az Axiómaív egy új legendás tárgy, amely képességgyorsítással segíti, hogy a képességközpontú orgyilkosok tovább növelhessék az előnyüket."
ÁRNYÉKLÁNG
"A mágusok kevés támadótárgy közül válogathattak, különösen, ha egyszerűen csak a sebzésüket akarták növelni egy legendás tárggyal. Az Árnyéklánggal alaposan oda lehet pörkölni az ellenfeleknek, akik nagyot fognak nézni, ha pajzsokkal akarják kivédeni a sebzésedet."
KÖZELGŐ TÉL
"A manára éhes tankok számára elég kényelmetlenek az elhúzódó csapatharcok. De talán itt a gyógyír a gondjaikra. (Köszönjük, Wild Rift!)"
HÁRMASTÉL
- RECEPT: Ezt a tárgyat a Közelgő tél fejlesztésével lehet létrehozni a Manatöltés maximális 360 bónusz manájának elérésekor.Tankok tárgyai
A TERMÉSZET EREJE: Mostantól 70 varázsellenállást szerezhetünk a tárggyal. A passzívja is megváltozott, mostantól az ellenséges hősöktől elszenvedett varázssebzés 5 másodpercre egy Állhatatos jelzőt biztosít (legfeljebb 6 jelzőig). Az ellenfelek bénító hatásai további 2 jelzőt adnak. Amíg pedig 6 Állhatatos jelződ van, 20%-kal csökken a téged érő varázssebzés, és 10%-kal nagyobb a mozgási sebességed.
LOVAGI ESKÜ: Gyengítették a tárgy alap életerő regenerálódását 300%-ról 150%-ra, emellett pedig a passzívja is kapott némi változtatást:
ÁLDOZAT (PASSZÍV): Amikor a Méltó szövetséges a közeledben tartózkodik, az általa elszenvedett sebzés 10%-át átveszed, és a hősöknek okozott sebzésének 8%-át életerőként nyered vissza. Ha az életereje 30% alá csökken, az általa elszenvedett sebzés 20%-át átveszed.
Végül pedig még három tárgy lett olcsóbb vagy éppen drágább: A légió égisze mostantól csak 1400 arany, a Vízköpő Sziklavértje mostantól csak 3200 arany, míg az Iron Solarik medáljának összeállítási költsége 200-ról 300-ra emelkedett.
A mágusok tárgyai
ÖRÖK FAGY: Mostantól jóval olcsóbban, 2800-ért szerezhetjük be ezt a tárgyat, a receptből kikerült a Pusztitó Pálca, helyette egy Varázskönyv érkezett az összerakás ára pedig 250-ről 265-re emelkedett. Emiatt természetesen 10-zel kevesebb varázserőt kapunk és 15 helyett csak 10-et biztosít a további legendás tárgyak számára.
DÉMONI ÖLELÉS: A varázserő itt is 10-zel csökkent, az életerő viszont 350-ről 450-re emelkedett.
ARKANGYAL PÁLCÁJA: Változott egy kicst a tárgy receptje, mostantól nem egy Varázskönyv és egy Feleslegesen nagy pálca kell a megépítéséhez, hanem egy Tűzkő és egy Pusztitó pálca, ahhoz pedig hogy az ár továbbra is 3000 maradjon, mostantól 915 arany helyett 950 kell a megépítéséhez. Emiatt 65-ről 60-ra csökkent a tárgy által adott Varázserő, ellenben kapunk plusz 200 életerőt és a tárgy passzívja mostantól nem Varázserőt biztosít a manánk alapján, hanem képességgyorsítást.
Szeráf ölelése: A felfejlesztett tárgyban mostantól kapunk még 250 életerőt, 65 Varázserő helyett 80-at kapunk, természetesen a passzív itt is megváltozik, emellett pedig a fejlesztett tárgy passzívja is változik a következő módon: 5%-kal (+ 100 varázserőnként 2,5%-kal) megnöveli a maximális manádat. ⇒ A felhasznált mana 40%-át életerőként kapod vissza, varázslásonként legfeljebb 25–50 (+10% varázserő) életerőt. A kapcsolható varázslatok ugyanennyit gyógyítanak másodpercenként.
KOZMIKUS HAJTÓMŰ: Ennek a tárgynak is megváltozik a receptje: Pokoli kódex + Tűzkő + Rubinkristály + 865 arany ⇒ Pokoli kódex + Éteri lidércfény + Rubinkristály + 850 arany. Emiatt egy kicsit kevesebb Varázserőt, de több életerőt kapunk, a képességgyorsítás is megnövekszik 20-ról 30-ra, ráadásul még 5% mozgási sebességet is ad. A tárgy passzívja a következőképpen változik meg:
VARÁZSTÁNC (PASSZÍV): Ha legalább 160 varázserőd van, 20 képességgyorsítást és 20 mozgási sebességet kapsz. ⇒ Ha sikerül egy hőst 3 különböző támadással vagy varázslattal eltalálni, 20% mozgási sebességre (amely fokozatosan 10%-ra csökken) és 40 varázserőre teszel szert a harc végéig.
HORIZONT: Ismét egy receptváltoztatás eszközölt a Riot: Hextech generátor + Feleslegesen nagy pálca + 700 arany ⇒ Hextech generátor + Pokoli kódex + 1050 arany. Ennek köszönhetően a varázserő 115-ről 85-re csökken, cserébe viszont pluszt 150 életerőt és 15 képességyorsítást kapunk
AZ ÜRESSÉG BOTJA: Ahogy azt már megszokhattuk a recept itt is megváltozott, szerencsére viszont csak az összerakás összege, ami 700-ról 800-ra nőtt. Továbbá 70-ről 65-re csökkentették a tárgyból kapott varázserőt is, de a varázstörés 40-ről 45%-ra nőtt.
DORAN GYŰRŰJE: SZIPOLYOZÁS (PASSZÍV): Egy egység meggyilkolása 6 manát tölt vissza. Ha nem szerezhetsz manát, 3 életerőt tölt vissza. ⇒ Másodpercenként 0,75 életerőt tölt vissza. Az ellenséges hősöknek okozott sebzés 10 másodpercre másodpercenként 1,25 manára növeli az értéket. Ha nem szerezhetsz manát, az érték 50%-ával egyenlő életerőt tölt vissza.
HEXTECH GENERÁTOR: Ismét receptváltozás: Varázskönyv + Varázskönyv + 180 arany ⇒ Varázskönyv + Rubinkristály + 215 arany. Emellett a varázserő 40-ről 25-re csökken, azonban 150 életerővel többet kapunk majd a tárgyból.
HEXTECH RAKÉTAÖV: Az ára változatlan marad, azonban a recept ismét változik: Rubinkristály + Hextech generátor + Pusztító pálca + 900 arany ⇒ Varázskönyv + Hextech generátor + Pusztító pálca + 865 arany.
AZ ÉJI ARATÓ: Nem fogjátok kitalálni, ismét receptváltozás történt ennél a tárgynál is: Rubinkristály + Hextech generátor + Pusztító pálca + 900 arany ⇒ Varázskönyv + Hextech generátor + Pusztító pálca + 865 arany.
Lethality tárgyak
DRAKTHARR ÁRNYKARDJA: A tárgy mostantól 100 arannyal olcsóbb lesz, ami az összeállítási árban látszik majd meg. Emellett pedig a közelharci hősöknek mostantól még érdemesebb lesz megvenni a tárgyat, ugyanis 65 (+25% bónusz sebzés) helyett mostantól 70 (+30% bónusz sebzést) ad a tárgy.
HOLDFOGYATKOZÁS: Ismét ugyanaz történt, mint a Draktharral, egy kicsit olcsóbb lett ami megint csak a végső összeállításban látszik majd meg. Emellett újra a közelharcos hősöké a szerep, a passzív töltési idő 8 másodperccel ⇒ 6 másodperccel csökken.
A PORTYÁZÓ KARMA: 100 aranyat innen is lefarag a Riot és némi erősítést is kapott a tárgy: HOMOKKARMOLÁS (AKTÍV) A roham 65 (+25% bónusz sebzés) fizikai sebzést ⇒ 75 (+30% bónusz sebzés) fizikai sebzést okoz a célpontnak (minden más változatlan marad).
YOUMUU SZELLEMKARDJA: Ez az egyetlen orgyilkos tárgy, ami 100 arannyal drágább lett.
Rúnák
ELSŐ CSAPÁS:
"Az Első csapás az Ihlet rúnaág új kiemelt rúnája, amely jelentősen erősíti a sebzésed, és sok aranyat is ad, ha eltalálsz egy ellenséges hőst, mielőtt ő találna el téged, de ha ő talál be először, semmit sem kapsz. Remek tárgynak bizonyult a távolból tüzelő hősök és az orgyilkosok számára a játéktesztek során, és örömmel láttuk, ahogy kísérleteztetek vele! A tervezése további részleteiről itt olvashatsz."
A prototípus: Omnikő teljesen kikerült a játékból.
FAGYOS ERŐSÍTÉS:
"Néhány hős arra használta a Fagyos erősítés Fagysugarát, hogy az ellenfeleket a tömegirányító hatásával meggátolja az irányított lövéseik elsütésében, így biztosítva a szuper képességkombinációt, ami – bár okos ötlet volt – nem felel meg az eredeti elképzeléseinknek. A frissített verzió anélkül lesz csábító lehetőség a tankok és bizonyos bűvölők számára, hogy elvenné a játéktudás kifejezésének lehetőségét. Szerintünk kifejezetten hasznos lesz a szövetségesek védelmezésére, illetve a nagy támadások erősítésére."
HALÁLOS IRAM:
"A lövészek számára elérhető kiemelt rúnák kissé unalmasak voltak. A Pengezápor azonnali támadásisebesség-növelést, a Halálos iram egy késleltetett támadásisebesség-növelést, az Előrenyomulás pedig egy késleltetett sebzésnövelést okozott. A Halálos iram a hasonló győzelmi arány ellenére is a legnépszerűtlenebb volt ezek közül. Ezt azt jelenti, hogy vagy túlságosan rétegtárgy volt, vagy kevésbé volt kielégítő a használata, vagy esetleg mindkettő. Letisztultabbá tesszük a Halálos iram a legjobb növekedő erejű tárgyként betöltött szerepét, amely beszerzése idővel megtérül, és támadási hatótávot is adunk hozzá, hogy még egyedibbé tegyük."
Egyéb
Végül, de nem utolsó sorban hamarosan visszatér az Ultimate Spellbook, ahol új hősöket is kipróbálhattok majd. Caitlyn, Jayce és Jinx megkapta a ráncfelvarrásukat, míg az All chat kikapcsolása sikeresnek bizonyult, így ott ahol eddig kikapcsolták, továbbra sem lesz elérhető a későbbiekben pedig további régiókba sem lesz elérhető az ellenféllel való beszélgetés.
A szezon végi jutalmakat december 15-ig osztják majd ki, így addig nincs okunk a pánikra, legyetek türelemmel.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!