Játékteszt: Marvel's Guardians of the Galaxy

Játékteszt: Marvel's Guardians of the Galaxy

Kipróbáltuk, leteszteltük, és röviden: megszerettük.

A Marvel's Marvel's Guardians of the Galaxy 2021. október 26-án jelent meg PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch és PC platformokra.

Megérkezett a várva várt újabb Marveles videójáték, a Marvel’s Avangers után, amiben most Peter Quill főszereplésével és csapatával kell megmentenünk a galaxist. Ez egy egyjátékos, leginkább történetre koncentráló akció játék, és ismerve a Galaxis Őrzőit, és hogy milyen szórakozottak tudnak lenni, talán nem is meglepő, hogy őket felhasználva készítettek egy akciódús játékot az Eidos-Montréál csapata. Ők főként a Deus Ex- játékokkal váltak korábban ismertté.

Ismerős, ugyan akkor valami új

A történet, amit a játék elmesél egy teljesen önálló történet a Marvel Moziverzumától, és nem is helyezhető bele az idővonalába. Az elmesélt történet ugyan egyedi, de a képregényekből és a mozivászonról is már ismert elemekkel találkozhatunk benne. Ilyenek például a Lélekkő megjelenése vagy akár Thanos megjelenése, vagy Adam Warlock, akit korábban A galaxis őrzői vol. 2. stáblista utáni jelenetében említettek éppen csak meg. Sőt a Tudástér által irányított űrkutyával, Cosmoval is találkozhatunk.

A játék maga igen csak bővelkedik nem csak a fanoknak kedvező jelentekkel, de a karakterek háttértörténetébe is betekintést nyerhetünk, ami néhol igen csak szívszorító is lehet. Ezekre vagy átvezetők tárják elénk, vagy különböző olyan megtalálható elemekből tudhatunk meg, akik nem csak a játékot szeretik élvezni, hanem a kis olvasnivalótól sem riadnak vissza, vagy a kis Petert bemutató visszaemlékezésekből, ahol még akár a gyerekszobáját is bejárhatjuk, vagy édesanyját is egy kicsit jobban megismerhetjük.

A történet, a filmekhez is hűen, ugyan mélyebb lelki vizeken is evezget, de igen gyermekbarát módon téve azt, a jól ismert humoros és néha igen csak szórakoztató részeket egyáltalán nem hanyagolva, de anélkül talán nem is lenne igazi Marvel. Akik pedig igazán Marveles kontentből szeretne csemegézni, annak van lehetősége a Tudástérben különböző szerencsejátékokat kipróbálni, vagy akár a helyi különféle lényekkel megismerkedni, vagy éppen bejárni a Nova Corps hajóit. Egy múzeumot is megtudunk látogatni, ami nem máshoz mint Taneleer Tivan-hoz, vagyis a Gyűjtöhöz tartózik. Ezt a szerepet mondhatni mi magunk is betölthetjük, ugyanis vannak tárgyak, amiket mi magunk is gyűjthetünk a különböző küldetések alatt, és a karakterekhez egyedi módon kapcsolódnak, ezzel több háttértörténeti szálat is akár megtudhatunk.

A 16 fejezetben elmesélt történet alatt Űrlord - vagy Starlord - űrhajója mellett 10 különböző nagyobb helyszínt barangolhatunk be, ilyen például a korábban említett Tudástér (Avagy Knowhere), a tősgyökeres Marvel fanoknak a Loki sorozatban is felntűnt Lamentis, sőt még Drax elméje is ide tartozik. A helyszínek felfedezése során, amiket egészen szabadon be lehet járni, több, egészen pontosan 40 öltözetet gyűjthetünk össze Őrzőinhez, ha igazán ügyesek vagyunk és körülnézünk. Ezek mellett a fejlesztéshez szükséges nyersanyagokat is így szerezhetjük be, vagy az említett dialógusokat is megnyitó tárgyakat.

A barangolások és küldetések közben az egész játékban rengeteg dialógust hallgathatunk végig, amiket remekül csinálnak a szinkronszínészek. Szinte sosem áll meg a beszéd, folyamatosan hallgathatjuk a különféle poénos megszólalásokat és Mordály - Rocket - a filmekben is jellemző beszólásai sem maradtak ki. Ezek nagyon sokat tesznek a játék szórakoztató hangulatához. Nem csak egymáshoz intéznek folyamatosan valamit, de még néha hozzánk is intéznek egy-két csípős megjegyzést, azzal kapcsolatban amit épp csinálunk esetleg nem csinálunk.
Válaszható opciókból sincs hiány, amik ugyan a játék végkimenetelét nem, de a köztes eseményeket megváltoztathatjuk és variálhatjuk.

A sok változatos helyszín azonban nem jár együtt túl ennyi különböző ellenféllel, amik talán a sokadik feltűnésüknél már akár túl egyszerűen is legyőzhetőek. A harcok során azonban Őrzőink képességeit többféleképpen is kombózhatjuk, kipróbálhatunk különböző stratégiákat velük. Quill végső képessége még érdekesebbé teheti a harcokat, ugyanis walkmanjét bekapcsolva akár a Final Countdownra is apríthatjuk az ellenséget, mint ahogy a Galaxis Őrzői filmekben is több jelenetet is valamilyen retro dallal fűszereztek meg.

Ha pedig harc...

Minden karakterünk négy speciális képességgel rendelkezik és képesség pontokkal oldhatjuk fel őket a játék során, ezek közösen kerülnek felhasználásra, mi dönthetjük el melyiket szeretnénk előbb, mert mondjuk azt tartjuk hasznosabbnak a harcban, van ami azonban csakis a történetben elért ponton oldódik fel. A játékban alapvetően Petert irányítjuk, vele repkedhetünk a levegőben, onnan lövöldözhetünk az ellenségre, de még közelharcban is megmutathatjuk mit tudunk. A többiek is velünk harcolnak, őket azonban egy mesterséges intelligencia irányítja, viszont az említett képességeiket, mi tudjuk velük elsütni, ahogy nekünk jól esik. Például Mordály (Rocket) gravitációs gránát képességével több ellenséget is egy helyre húzhatunk, majd Quill területre ható lövéseivel könnyebben ki is végezhetjük őket.

Perkekkel még változatosabbá tették a játékot, amiket főszereplőnknek tudunk feloldani, ebből is van 15 darabunk. Ezek között megtalálható lassított dodgeolás, életerő vagy pajzs százalékos növelése, vagy akár amivel egy területen belül láthatjuk merre találhatóak a nyersanyagok. Mindezek mellett a fejlesztők a szórakoztatás magasabb fokának elérése végett különféle gyorskivégzésekkel fűszerezték meg a harcokat, amiket különböző jol megnyomott gombkombinációkkal tudunk aktiválni. Ezek függhetnek attól, közel, vagy távol harci támadásról van szó, vagy akár, hogy van a épp mellettünk egy társunk.

Bugok és egyéb problémáktól ez a játék sem mentes, és biztosan a platformoktól, amiken elérhető is nagyban függenek ezeknek a megjelenési esélyei, vagy változatai. Lehet szó, akár fagyásról, vagy bizonyos harcokat nem bír feldolgozni, esetleg egy checkpoint nem működik rendesen, a terepbe ragad bele karakterünk, vagy akár az ellenfél is. Azt is jól át kell gondolnunk, hogy mielőtt elkezdenénk a játékot a grafikai beállításoknál mire fektetjük a hangsúlyt, mert az is sokat változtathat a teljesítményen, hogy minőséget az egekbe állítjuk e, amivel ugyan gyönyörű képet kapunk, viszont az átvezető videók, vagy harcok során akadozást észlelhetünk.

Röviden összefoglalva

Pozitívum a rengeteg párbeszéd, és a remek szinkron, az iszonyatosan látványos űrbéli helyszínek és persze az érdekes és szórakoztató harcrendszer. Az egyedi és érdekes sztori, amit kitaláltak az alkotók. Negatívuma pedig a bugok, amik még javításra szorulnak, és a kelleténél gyakrabban ismétlődő ellenségek, amikre talán ráférne egy repertoár bővítés.

Ha nemcsak olvasni szeretsz az általános gaming tartalmakról, hanem néznél is közvetítéseket, akkor mindenképp kapcsold be az EsportGuru adásait!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!