Néhány év szünet után idén újra magyar nyelven került a képernyőkre a League of Legends legrangosabb eseménye, a Worlds 2021, amely egyből megdöntött számos hazai rekordot.
Több mint 20 adásnapon keresztül lehetett figyelemmel kísérni a legrangosabb e-sport verseny exkluzív, magyar nyelvű közvetítését az Esport1-en, sőt, hazánk egyik kiemelkedő játékosára, Vizicsacsira is több tízezer magyar szempár szegeződött, aki a PEACE csapatában érkezett a világbajnokságra.
Az október 5-től egészen november 6-ig tartó rendezvénysorozat legnagyobb kihívása természetesen idén is a szervezőn, avagy a Riot Games csapatán állt, hiszen a jelenleg is érvényben lévő korlátozások mellett úgy döntöttek, hogy nem Kínában szervezik meg, hanem inkább azon az Izlandon tartják meg, ahol idén már szerveztek egy nemzetközi versenyt, és amire biztos pontként támaszkodhattak.
Kanyarodjunk azonban vissza a magyar közvetítésre, amely elképesztő nézettségnek örvendett:
- Videónézéssel töltött percek száma: 33.968.239
- Összes megtekintés: 694.266
- Összes egyedi néző: 354.021
- Legnagyobb egyidejű nézőszám: 15.225
Ezzel nem csak az eddigi legnagyobb egyidejű nézőszámot sikerült elérni a hazai League of Legends szférában, de októberben, a Twitch felületén az esport2tv volt hazánkban a legnagyobb nézettséggel rendelkező csatorna. Ez is jól mutatja, hogy milyen óriási érdeklődés övezi a videojátékokat és az e-sportot hazánkban is.
Ez pedig nagyon jól bemutatja, hogy az online hirdetések között a Twitchen való megjelenés mekkora lehetőség a hirdetők és szponzorok számára. Az e-sport és gaming közvetítések az új generációk egyik kedvenc időtöltése, ugyanakkor a hirdetések még kiaknázatlan melegágya, hiszen számtalan módszerrel lehet akár logót, vagy terméket megjeleníteni egy adás keretein belül.
Vannak már olyan márkák, akik felismerték az e-sportban és az e-sport közvetítésekben rejlő lehetőséget. A League of Legends világbajnokság magyar közvetítését például az Erste Bank, a Foodpanda, a Red Bull és a Nissin támogatta.
Az Erste Csoport tavaly mutatkozott be az e-sportok világában, ahol a League of Legends Európa-bajnoksággal kötött partnerségének immáron második fejezetét ünnepli. Tavaly egy olyan kreatív reklámfilmmel rukkoltak elő, ahol a csúcsig tartó hosszú utat és a személyes küzdelmet mutatták be, amikkel az e-sport játékosok gyakran kell, hogy szembenézzenek:
Idei kisfilmjükkel pedig arra szeretnék ösztönözni a lelkes rajongókat és játékosokat, hogy továbbra is hagyják figyelmen kívül a szkeptikusokat, és higgyenek magukban, mint ahogy ők is hisznek az e-sportban.
A Red Bull már 2017 előtt is támogatta az e-sportot és az ebben tevékenykedőket, sőt, néhány éve már kifejezetten aktívan támogatják a hazai e-sport életet is. A Foodpanda remekül érzett rá arra, hogy az e-sport közvetítések célcsoportja egyezik a saját célcsoportjukkal, a Nissin pedig tudja, hogy ha gyorsan kell két meccs között egy kis energia, akkor a termékeik erre kiváló megoldást jelentenek.
Ezek a márkák már tudják, hogy érdemes az új hirdetési felületekre figyelni, és az egyik legnagyobb lehetőség napjainkban az új típusú médiamegjelenésekre a Twitchben van. 2022-ben is reméljük, hogy a magyar nyelvű LoL e-sport közvetítéseken köszönhetjük partnereinket.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!