Minden amit eddig tudunk a Riot League of Legends MMO-járól!

Minden amit eddig tudunk a Riot League of Legends MMO-járól!

Még több év eltelhet mire megjelenik a játék, azonban már most tűkön ülve várják a rajongók, mutatjuk, hogy mit tudunk eddig.

Gyakorlatilag a játék ősideje óta téma, hogy ez a Riot által felépített univerzum és Lore egyértelműen megérdemel egy MMORPG-t. Főleg olyan időszakban, amikor még mindig a 17 éves WoW a világ legnagyobb MMO-ja, a Blizzard pedig nem tesz érte sokat, hogy ez így is maradjon. Egyszerűen nincs még egy olyan minőségi alternatíva, mint a World of Warcraft. 2019-ben kiderült, hogy ezen szeretne változtatni a Riot is, azonban akkor még csak Marc Merrill húzta el előttünk a mézesmadzagot. 2020-ban, viszont halkan, de hivatalos bejelentették, hogy nekiálltak az MMO elkészítésének, azonban türelmet kérnek mert ez egy roppant hosszú fejlesztési időszak lesz. Épp emiatt sajnos pontos időpontot még nem tudunk mondani, jövőre én még biztosan nem várnám a játékot, azonban 2023-24 környékén már akár be is futhat a Riot eddigi talán legnagyobb munkája.

Nézzük is meg, hogy mit tudunk pontosan eddig a készülőben lévő MMO-ról.

Területek és a pálya

Szerencsére a területek kitalálásán nem kell sokat dolgoznia a Riotnak, hisz ahogy fentebb is említettem, a LoL már lerakta az alapköveket, például itt a teljes lista Runeterra legnagyobb területeiről:

  • Bandle City
  • Bilgewater
  • Demacia
  • Ionia
  • Ixtal
  • Noxus
  • Piltover
  • Shadow Isles
  • Shurima
  • Targon
  • The Freljord
  • The Void
  • Zaun

Zaunnal és Piltoverrel az Arcane-nek köszönhetően még mélyebben is megismerkedhettünk, így aztán fel lesz adva a lecke, hogy valóban grandiózus MMO-t építsenek a fejlesztők, amely még a sorozatnak is megpróbál megfelelni. Természetesen előfordulhat, hogy egyből a játék megjelenésekor nem lesz mind elérhető, a Void és a Shadow Isles például tökéletes kiegészítő zónának tűnhetnek, amelynek nem muszáj egyből a játékban lennie.

Mindemellett pedig afelől is biztosítottak minket a fejlesztők, hogy természetesen Runeterra lesz az alapja mindennek és a pálya is hasonlítani fog a most ismert térképre, amely így fest:

A classok

A pálya mellett a játékban elérhető classok azok, amelyek romba dönthetnek vagy felemelhetnek egy MMO-t. Talán ebben a legegyedibb a Blizzard és a WoW, a rengeteg választék mellett igazán kreatív kasztokat sikerült kreálniuk, hogy mindenki megtalálja a saját kedvencét, főleg a talent rendszernek köszönhetően. Valami hasonlót várunk majd a Riottól is, és ezúttal sem kell messzire menniük a jól bevált dolgoktól. Egy "Controller" class például kötelező és a talentfától függően, lehetne healer, enchanter vagy éppen egy CC gép, úgy nevezett elkapó.

Emellett a mágusokat, a tankokat, a Marksmaneket és az Orgyilkosokat is rengeteg alosztályra lehet bontani, így igen nagy választékra számíthatunk már a játék megjelenésekor is. Emellett viszont érdemes megemlíteni a fajokat is, amit megint csak a WoW kreált meg a legjobban. Ebben szerencsére vajmi kevés munkája lenne a Riotnak, hisz a LoL-ban szereplő karakterek már egy igen sokszínű csapatot alkotnak. Emberek, Yordle-k, Voidlények, Robotok vagy éppen különböző állatfajok is bekerülhetnek a játékba, efelől nincs kétség.

Raidek és az MMO végjáték

Az egyik legújabb MMO, az Amazon által gyártott New World egészen elképesztő játék lett, azonban szerény véleményem szerint egyetlen dolgon csúszott el, az pedig nem más, mint a végjátékban elérhető tartalom. Megcsinálhatod minden idők legszebb és legösszetettebb MMO-ját végjáték nélkül az első hónapban meg fog halni a játékod. Mindezt ismét a WoW csinálja a legjobban, ugyanis nem csak rengeteg 20-30-40 személyes raid kerül be a játékba, de kellőképpen meg is jutalmaz, ha minden héten nekimész, ezzel pedig a játék gyakorlatilag sosem lesz unalmas és mindig van mit csinálni, hogy a lehető legjobb geart érjük el. Ebbe mondjuk nagyban beletartoznak a Mythic Dungeon-ök is, arra is hatalmas szüksége lehet a LoL MMO-jának is. A legjobbtól nem szégyen egy-két dolgot másolni, így reméljük ezzel nem lesz probléma.

A reményre leginkább az adhat okot, hogy Greg Street, a játék vezető producere elmondta, hogy a legnagyobb hangsúlyt a raidekre fektetik majd, ugyanis az ő szemében ezen áll vagy bukik a siker. Ha pedig nem sikerült minőségi játékvégi tartalmat készíteniük akkor "roppant szomorú lesz".

"Mindenki aki ismer engem a WoW fejlesztői napjaimból tudja, hogy imádom a Dungeonöket és a Raideket, mint játékos" - tette hozzá Street, aki valóban egészen 2008-tól 2013-ig dolgozott a Blizzardnál, amit gyakorlatilag a WoW aranyéveinek hívhatunk.

Így tehát bízhatunk abban, hogy Greg Street mindent megtesz azért, hogy egy igazán jó MMO-t készítsenek, a kérdés pedig már az, hogy vajon kik lesznek az ikonikus bossok a LoL MMO raidek világában.

A fekete leves: "Nem mindenki fogja szeretni ezt a játékot"

Nemrég, a Riot szokásos óvatosságával figyelmeztetett, hogy nem mindenki szereti majd ezt az MMO-t. Mindezt pedig nem bánják, nem egy olyan játékot szeretnének készíteni, ami mindenkinek megfelel, de senkinek sem tökéletesen.

"Egy dolog amit mondhatok az MMORPG-ről, hogy nem fog mindenki mindent szeretni benne." - mondta ismét, Greg Street, akit ti leginkább Ghostcrawlerként ismerhettek. "Olyan döntéseket fogunk hozni, amivel nem mindenki ért egyet, a játékosok mást akarnak egy-egy játékban, és ezzel semmi probléma nincs. Valakinek tetszeni fog, valakinek pedig nem és rengeteg hibát fogunk elkövetni, de készek vagyunk a változtatásra, ha a dizájnnal vagy a tartalommal nem érjük el a célunkat."

 

Egyelőre tehát ez minden, amit tudunk a játékról, személyes véleményként viszont annyit hozzátennék, hogy a League of Legends megjelenése óta elkészített, filmek, sorozatok vagy éppen játékok mind-mind hatalmas sikert arattak és eddig nem igazán tudott hibázni a fejlesztő és kreatív csapat ilyen szempontból. Így úgy érzem nincs mitől félnünk, a játék jó lesz, már csak a türelem és a megértésre van szükség ahhoz, hogy egyszer mi is kipróbálhassuk!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



League of Legends - Vizicsacsi volt midese nyerte az EMEA Masters-t

Letarolta az EMEA Masters teljes mezőnyét Tristan Schrage és az Eintracht Spandau. A német alakulat midesét a League of Legends közösség valószínűleg inkább a játékos nevén ismeri, ő ugyanis nem más, mint PowerOfEvil, Vizicsacsi egykori középső ösvényese.