A következő évtizedben a vállalatok többségénél főként az Y és a Z generáció tagjai fognak dolgozni.
A cégek különösen nyitottak a fiatalok érkezésére, tekintve a digitális tudásukat, megtartani őket azonban jóval nehezebb. A generációs különbségek leginkább a munkahelyi preferenciákban mutatkoznak meg.
Az újabb generáció kerüli az elavult technológiát
Az Y és a Z generációba tartozók más elvárásokkal rendelkeznek, mint a régebbi generációk tagjai. Náluk kiemelten fontos, hogy a munkakörülmények rugalmasak legyenek. A napi feladatokat pedig modern eszközök révén láthassák el. Egy elavult technológia megnehezíti az egész cég életét, és sokkal több időt és energiát emészt fel. Emellett nem segíti a munkavállalói elköteleződést sem.
Ennek kiküszöbölésére nyújtanak ideális megoldást a CHEQ funkciói, melyek által a vezetőség és a munkavállalók közötti szakadék könnyedén áthidalható. Az irányítható belső kommunikáció és az automatizált folyamatok mind gördülékenyebbé teszik a munkavégzést. Ezáltal pedig nő a dolgozói elégedettség, valamint az elköteleződés mértéke.
A fiatalok egyedül úgy tarthatók meg, ha biztosított számukra a digitális eszközök általi modern munkavégzés, a kétirányú, hatékony kommunikáció. Fontos továbbá, hogy a tudásanyagokhoz folyamatosan hozzáférhessenek, képezhessék magukat.
A vállalkozások sikere érdekében tehát szükséges nagyobb hangsúlyt fektetni a digitalizációra, és a belső folyamatok átalakítására.
Digitális kommunikáció által megtartható az új generáció
A cégeknek alkalmazkodniuk kell az eltérő munkahelyi elvárásokhoz, a digitális belső kommunikáció által sokkal hatékonyabb lehet az információáramlás. Kiküszöbölhetők a félreértések, és elkerülhetők a pletykák. Célzottan elérhetők a dolgozók, bárhol tartózkodnak is, hiszen a CHEQ használható bármely eszközön, telefonon, tableten, laptopon.
A HR területéről is jelentős mértékű terhek vehetők le. A hivatalos dokumentumok online kiküldésével idő és energia spórolható, nem szükséges sorban állni, várakozni. A munkavállalók gyorsan, biztonságosan elérhetik a bérpapírjaikat és egyéb dokumentumaikat. Ez már önmagában is motiváló, de vegyük hozzá még a szabadság kéréseket, betegség bejelentéseket, melyek könnyedén, gyorsan intézhetők a digitális megoldás révén.
A fiatal generáció korrekt, hiteles, nyílt kommunikációt preferál. Emellett fontos számukra az átláthatóság és a tervezhetőség. A hiányos információkból fakadó nézeteltérések jelentősen mérgezik a munkahelyi légkört, másrészt nehezítik a hatékony munkavégzést.
Y és Z generáció megtartása
A vállalatok jövője nagyrészt a dolgozókon múlik, ezért létfontosságúak a megtartásukra irányuló változtatások, illetve a vezetőség nyitottsága a modern megoldások iránt.
A fiatalok körében alapelvárás, hogy a vezetőség támogató, megbízható és elérhető legyen. A kétirányú belső kommunikáció nem csupán a hatékonyságot növeli, hanem segíti a dolgozói elköteleződést is.