Félelemben tartja Janna, Karma és Ivern a felső ösvényt

Félelemben tartja Janna, Karma és Ivern a felső ösvényt

Az elmúlt pár hétben megjelent a felső ösvényen több támogató karakter is, idéző képességük is eléggé egyedi: Sujtás.

Aki nem ismerné egy korábbi cikkünkben már bemutattuk Janna működését a felső ösvényen, viszont a karakter és a játék stílus egyaránt elszabadult és rémálmokat idéz elő rengeteg játékosban.

 

A Stratégia

A stratégia két dolognak köszönhetően működik a jelenlegi metában, a minionok után járó fejpénz és a célpontok után járó fejpénz. Ezen interakciók előidézéshez folyamatosan elmozdulunk az ösvényről és a térkép többi pontján lévő csapattársakat segítjük. 

Minionok után járó fejpénz

A gyilkosságok után járó fejpénz elég egyszerűen működik, ha egy adott játékos sorozatosan írtja az ellenfeleit bónusz aranymennyiség jár majd érte, de másképpen is lehet fejpénzt generálni. Ha arany különbséget átlagban növelni tudjuk a csapatunk és az ellenfél között, úgy hogy minion lemaradással rendelkezünk. Maga a rendszer érdekessége az, hogy adott játékost nem az ellenfél oldalán szereplő  játékossal hasonlít össze, hanem mindenkivel.Ez azt jelenti, hogy ezen stratégia nem csak a játék korai szakaszában alkalmazható, hanem a mérkőzés egészében folyamatosan hiszen ezen mechanika kihasználásán alapul.

Célpontok után járó fejpénz

Itt természetesen nem kell külön magyarázat az egészhez, ha elmozdulunk az ösvényről gyakran, az ellenfelünknek lesz lehetősége tornyokat bontani ez fejpénzt jelent majd épületeken, sárkányon és hírnökön egyaránt.

Ezzel mondhatni átirányítjuk azon arany mennyiséget amit a felső ösvényen szereznénk a csapattársaink felé. A legnagyobb buktatója ezen stratégiának is megvan, ha nem sikerül ezen bónusz arany mennyiségeket begyűjteni a csapatunk iszonyat lemaradásban találhatja magát. Viszont a statisztikai oldalakon a Janna felsö ösvény 60%-hoz közeli győzelmi aránnyal rendelkezik és már nem csak ezt a karaktert láthatjuk. Elterjedt a Karma és Ivern is, illetve már a magasabb divízióban játszott mérkőzések nagyján ezen mechanikát alkalmazzák előszeretettel.

A Megoldás

Játékos szemszögből, ha találkoznánk ezen stratégiával rengeteg örszemet kell elhelyeznünk, hogy rálátást nyerjünk éppen merre szeretne rajta ütni az ellenfelünk, viszont sokan már az első szinten is elmozdulnak így ez könnyedén kijátszhatóvá válik. A legütőképesebb jelenleg, ha lemásoljuk a stratégiát és mi is egy támogató karaktert hozunk a felső ösvényre, így nem generálódik fejpénz se a minionok se a célpontok után szándékosan. 

Fejlesztői szemszögből pedig több megoldás is lehet,

  • Ellensúlyozni a miniok után járó fejpénzt úgy, hogy az alulteljesítő játékosok miatt nem jön létre a bónusz. Ez problémát jelenthet összességében azon játékosoknak, akik az ösvény fázis alatt normál stratégiával felülmúlják az ellenfelüket. Az erre készült képletet láthatjátok éppen.
  • Redukálni a mérkőzésen megvásárolható támogató tárgyak vásárlási számát. Ez azt jelentené, hogy kizárólagosan egy támogató tárgy lehet csapatonként, így egyértelművé válna az ki is az igazi támogató. Viszont frusztrációt okozhat, amennyiben támogatóként játszanánk és egy másik játékos gyorsabban vásárolna a mérkőzés kezdetén, ezzel ellehetetlenítve minket az arany szerzéstől.
  • Általános változtatások a célpontok után járó fejpénznek. Főképp ennek aktiválásával és kritériájával kapcsolatban, hasonlóan mint az első példánál lévő képletben, viszont itt továbbra is azon probléma állna fennt amit korábban említettünk. Az arany kifizetést is módosulhatna úgy, hogy azon játékosok akik nagyobb lemaradással bírnak több, akik pedig nincsenek lemaradva kevesebbet kapnának, ezzel elkerülve a jelenlegi aranytölcsér módszert. Arantölcsérnek nevezzük azt, amikor egy játékosba pumpálnak minden tapasztalati pontot és arany mennyiséget annak reményében, hogy a mérkőzésen gyilkosságok nélkül is elképesztően nagy előnyének köszönhetően megnyeri a mérkőzést.  

Bármelyik módszert is választja majd a Riot Games mindenképpen óvatosan kell eljárni, hiszen ha olyan döntés születik az büntetheti azon játékosokat a felső ösvényen akik egyszerűen csak dominánsabban játszanak az ellenfelüknél. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

 

Kövess Minket!