Mik az offenzív és defenzív játékstílus közötti különbségek League of Legendsben? Nézzük meg!
A támadás és védekezés visszanyúlik az ősidőkbe, a harcászattól egészen a sportokig és a videojátékokon keresztül napjainkban előfordul a stratégia külömbség. Viszont, nem azért vagyunk itt, hogy történelem leckéket vegyünk hanem, hogy tanuljunk a League of Legendsről.
Mi az offenzív játékstílus?
A Power Creep jelenség a League of Legends legnagyobb problémája az elmúlt időszakban, ezért nehezebb is valamivel definiálni azt, hogy mi számít offenzív játékstílusnak és az agresszívitásra több ponton is számíthatunk egy mérkőzésen belül, így azt jelen esetben az offenzív karakterek a játék korai szakaszában aktívak és gyilkosságokra, torony pálcézatokra pályáznak.
Egy rövid listában összeszedtük ezen jellemzői az offenzív játékstílus paradigmának.
- Erőfölénnyel rendelkeznek az ösvényen 1-6 szint között
- Aktív a korai szakaszban a térkép több pontján és remekül párbajozik a cél pontokért
- Hatalmas erőre tesz szert az első tárgy vagy mitikus vásárlás esetén
- Nagyobb alap sebzéssel bír, míg a skálázódó számai gyengébbek
- Képességei a korai cseréket és torony alá érkezéseket használja
- Általánosságban nagyobb mobilitással rendelkezik
- Fontosabb számára a farm és gyilkosságokból származó arany mintsem a macro objektívek
Egy listába összedtük azon karakter osztályokat akik ezen játék stílusba tartoznak
- Orgyilkosok : Magas sebzés, magas mobilitás, gyenge védelmi értékek és nehézkes a CC ellenében
- Burst Mage : Magas single target sebzés, kitűnően játszik a rálátás megszüntetésével és nehezen bírkózik meg a sebzés elnyelő defenzív tárgyak esetén az ellenféllel
- Divers : Átlagnál magasabb mobilitás és sebzés, cserébe kevés defenzív stat, könnyedén érkezik be torony alá és ki is egyaránt
- Catchers : Remekül választani ki és izolálnak egy célpontot, egyedi mobilitással rendelkeznek a nagyobb pick pressure érdekében
Mi a defenzív játékstílus?
Amennyiben valaki teljesen elsajátítja ezt a fajta stílust, akkor a saját szintjén lévő problémákat sokkal egyszerűbben veszi észre. Ez annak köszönhető, hogy az agresszív szituációban is megtaláljuk a karaktereink tökéletes helyét, pozícióját és szerepét egyaránt. Rengeteg hős ezen kategórián belül, jobban teljesít a játék végső szakaszaira mint az agresszív társai, ezért bizonyos alkalmak esetén nagyobb hangsúlyt fektetünk a középső és végső játék szakaszokra.
Itt is összeszedtük a jellemvonások paradigmáját
- Kevésbé aktívak a játék korai szakaszában, kivéve ha ellenválasztásról van szó
- Kettő vagy három tárgy esetén van hatalmas erő növekedése és szintben 11-nél várható
- Több kábítással, CC-vel vagy utility-vel rendelkezik
- Képességei döntésre kényszerítik az offenzív karaktereket (rizikó vs jutalom) vagy általánosságban elkerülve ezen szituációkat
- Alacsonyabb mobilitással rendelkeznek cserébe a diszruptív játékstílusért
- Jobban értékeli a csapat harcokat mintsem az ösvény fázis dominanciáját
- Erőforrás igénylő és macro orientált
Természetesen ide is tartoznak karakter osztályok amik az alábbiak
- Tank : Defenzív statokkal rendelkező, nagy CC képességekkel bíró karakterek, akik a kezdeményezésben és a védelemben is megállják a helyüket
- Controllers : A premier gyógyító, pajzsoló és védelmet nyújtó támogató osztály
- Skirmishers : Offenzívitással rendelkeznek, mégis valamilyen egyedi defenzív képességük is van ami miatt nehezebb elbánni velük
- Control mage : Olyan karakterek akik piszkálódással vagy nagyobb sebzéssel bírnak, mégis rendelkeznek egyedi zónázási lehetőségekkel defenzív vagy DPS szempontjából
Melyiket érdemes játszani?
Teljesen szubjektív, hiszen a meta folyamatos változása miatt, az egyik frissítésben még a defenzív osztály az ami elképesztően népszerű mint az Enchanter-rek, akik főleg ellenválasztést és elkapók ellen működnek remekül. A következő héten pedig, lehetséges orgyilkosok lehetnek a dominánsak, akik eltörlik a lövészeket.
Arra bátorítok mindenkit, hogy a saját képességeinek számbavétele alapján vegye alapul a döntést. Mennyi döntés hozatalban vagyunk annyira magabiztosak, hogy képesek legyünk minden momentumban kontrollálni a mérkőzést. Ha úgy érzed, micro alapú döntéseket és összecsapásokat jobban átlátsz, akkor offenzivitásra kijelölt karaktereket játsz, mint Irelia vagy Katarina. Ha ezen micro döntések lassabban játszódnak le vagy az érték alapú játék a favorít, akkor olyan hősök mint Anniva vagy Poppy jobban kézre állnak majd. Általánosságban a defenzív karaktereknek “egyszerűbb” képesség tára van, így kevesebb kombó az amire egyszerre kell figyeljünk és a macro döntéseink lesznek kifizetődőbbek, ezért is olvashattátok korábban, hogy ez a játékstílus kiismerése nagyobb átláthatóságok kinál a mesterének.
A hősök létrehozásának a fejlesztői csapat részéről az alapelv, ezt ebben a cikkben ti is megismerhettétek és megértésével közelebb kerülhettek az alapvető League of Legends értelmezéséhez is. Ezen információk gyakorlati használatával pedig, irány a szurdok!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!