A top lanerek úgy érzik, hogy ismét tönkrement az ösvény és csak supportokkal nyerhetnek, de vajon mindezt a Riot kreálta véletlenül vagy mindenféleképpen létrejött volna ez a meta?
Szeretném rögtön kijelenteni a cikk legelején, hogy több, mint egy évtizede játszom már a játékkal, természetesen kisebb-nagyobb kihagyásokkal. Ezen időszak gyakorlatilag 75%-át a felső ösvényen töltöttem, sokak szerint igazi mazochistaként. Persze valóban nem volt mindig felhőtlen ott a helyzet, gondoljunk csak a tank Fizz vagy éppen a Triforce Alistar hónapjaira, amikor tényleg legalább annyira élvezetes volt a felső ösvényen boxolni ellenfeleddel, mint egy szöges ágyon feküdni. Azonban még Soraka és Tahm Kench ámokfutásánál is maradtam a helyemen, sőt még a gyémánt divízióból is sikerült feljebb jutnom ebben az időszakban. Persze ehhez két fontos lépésre volt szükség. Az első, hogy én is meghajoljak a metának és játsszam ezeket a hősöket, de talán ami még fontosabb volt, hogy megtanuljam counter-elni őket, ha véletlenül én húztam a rövidebbet a hősválasztásnál.
Épp ezért egy fikarcnyit sem lep meg a top lane jelenlegi helyzete. Sőt, inkább azon gondolkoztam el, hogy miért nem történt meg már mindez hamarabb. Persze a válasz igen egyszerű: a teleport változtatása volt az utolsó csepp sok játékosnál, így inkább a roam mellett tették le a voksukat. Most már Janna, Soraka, Lulu, Ivern de még akár Twitch is tökéletes top laner lehet, méghozzá úgy, hogy inkább nem játssza a felső ösvényt, hanem minél hamarabb elkezdi körbejárni a pályát dzsungelese és támogató csapattársával együtt. Mindez gyakorlatilag azt eredményezi, hogy 12 év alatt akkora kört mentünk, hogy visszatértünk a gyökerekhez, azon belül is a DotA-hoz. Ugyanis érdemes tudni, hogy a DotA 2-ben jelenleg is az a meta, hogy a pályán 3 carry és 2 support játszik, mivel az ottani dzsungel nem elég ahhoz, hogy külön szerepet kapjon. Ez egy kicsit más itt a LoL-ban, azonban a 3 carry és 2 support elosztás itt is csodásan működik. Mivel három ösvény van, ezért az nem tud ellátni öt játékost. Erre rögtön az elején rájöttek az igazi veteránok és ezért született meg a támogató pozíció. Azonban mióta a dzsungelesek sem farmolgathatnak nyugodtan, folyamatos gankekre és párharcokra van szükség, így érzésem szerintem nem is a Riot, hanem a folyamatos fejlődés idézte elő azt, hogy a roamoló top lanerek a legerősebbek jelenleg.
Persze mindez nem jelenti azt, hogy az Aatrox és Sion kedvelő játékosoknak most le kell nyelnie a békát és innentől a lehető legcukibb karakterekkel kell játszaniuk a felső ösvényen. Csupán csak alkalmazkodni kell ahhoz a metához, amit jelenleg a közösség diktál. Választhatunk igazán kemény hősöket, mint Shen és Pantheon, azonban a végkifejlet ugyanaz: minél hamarabb és minél többször hagyd el a lane-edet a csapatod érdekében.
Ugyanakkor viszont mindezt még a fejlesztők sem látják át, ugyanis a hamarosan érkező support top lanerekre mért nerf csak tünetkezelés, nem a meta gyökerét alakítja át. Igazi útkereszteződéshez ért a Riot, az ő kezükben van a döntés, hogy hagyják-e szabadon burjánzani a metát vagy úgy döntenek, hogy visszaállítanak mindent a régibe és ismét semmi haszna nem lesz a top lanereknek azon kívül, hogy 20 percig püföljék egymást.
Nektek tetszik ez a roamolós meta vagy inkább maradjon minden a régi?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!