A FIFA gátol minket a franchise bővítésében - állítja az EA Sports vezérigazgatója

A FIFA gátol minket a franchise bővítésében - állítja az EA Sports vezérigazgatója

Az Electronic Arts vezérigazgatójának, Andrew Wilsonnak a megjegyzései alapján úgy tűnik, hogy a FIFA 22 lehet az egyik, ha nem a legutolsó része a sorozatnak ezzel a névvel.

Ez a téma már egy ideje kering a médiában, hiszen néhány hónapja nyilvános vita zajlik a licenc-kizárólagosságról az EA és a FIFA között. Utóbbi szervezet kegyes volt eddig a redwoodi céggel, hiszen kizárólagos élvezői voltak a játék nevének jogait illetően. Az EA több, mint két évtizede hivhatja a szerződés révén FIFA-nak a franchise minden évben megjelenő aktuális epizódját, viszont ez most alaposan megváltozhat, a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség ugyanis megmakacsolta magát.

Egy 2021 októberében közzétett nyilatkozatból kiderült, hogy a kiadó átgondolja a sorozat átnevezésének lehetőségét. Azóta az EA SPORTS FC – korábbi játékokban használt márkajelzés – védjegyei már be vannak jegyeztetve Európában és az Egyesült Államokban. Az EA október 7-én közzétett sajtóközleményében a következőket mondta:

„Amikor előre tekintünk azt is megvizsgáljuk, hogy a futball játékainkat átnevezzük. Ez azt jelenti, hogy felülvizsgáljuk a FIFA-val kötött névjogokról szóló megállapodásunkat, amely elkülönül minden más hivatalos partnerségünktől és licencünktől a futballvilágban.”

Azóta a FIFA is bejelentette, hogy a jelenlegi megállapodásuk lezárása után egyetlen fejlesztő sem fogja tudni kihasználni ezt a nevet ilyen szinten. Bár egyébként nincs kizárva, hogy míg az Electronic Arts más címen folytathatja népszerű videójáték sorozatát, addig például a 2K Sports vagy egy másik stúdió felvehetné a FIFA nevet a megfelelő áron.

Február 23-án a VGC viszont már arról számolt be, hogy Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója 2021. novemberében tájékoztatta a személyzetet a helyzetről.

„Nagyszerű kapcsolatunk volt a FIFA-val az elmúlt 30 évben. Milliárdos értéket hoztunk létre… ez egyszerűen elképesztő. Létrehoztuk a bolygó egyik legnagyobb szórakozási lehetőségét. Azonban azt vitatnám és ez lehet egy kicsit elfogult tőlem, hogy a FIFA-márkának nagyobb jelentősége van videójátékként, mint futball irányító testületeként. Persze ezt nem vesszük természetesnek és igyekszünk nem arrogánsak lenni. Nagyon keményen dolgoztunk, hogy megpróbáljuk megértetni a FIFA-val mire van szükségünk a jövőben.”

A nyilatkozat egyik legszembetűnőbb része mégis Wilson megjegyzése volt a jelenlegi üzletről.

„Amikor a jövőbe tekintünk szeretnénk bővíteni a franchise-t és ironikus módon a FIFA-licenc valójában a gátja volt ennek.”

Azt ugye ne felejtsük el, hogy a FIFA négyévente 1 milliárd dollárt szeretne az EA SPORTS-tól, hogy folytassák jelenlegi együttműködésüket, miközben az akutális licenc a 2022-es katari világbajnokság után jár le.

Wilson kitért kifejezetten a világbajnokságra is:

„Amit a FIFA-tól kapunk egy világbajnokság nélküli esztendőben az a négy betű a borítón egy olyan világban, ahol a legtöbb ember már nem is látja ezeket, mert digitálisan vásárolja meg a játékot. Természetesen amikor éppen vb van, akkor hozzáférést kapunk a világbajnoksághoz és míg a globális futball tágabb kontextusában éves szinten egy világbajnokság fontos, de nem a legfontosabb. 300 másik licencünk van, ezek pedig képesek azt a tartalmat biztosítani számunkra, amellyel játékosaink mélyebben és a legtöbbet foglalkoznak.”

Ez megnyitja az ajtót más reklámpartnerek, például a Nike vagy az Adidas előtt, hogy tárgyalóasztalhoz üljenek az EA SPORTS-szal a jövőbeli megállapodásról, ami azt jelenti, hogy a sorozat nevének megváltoztatása minden eddiginél valószínűbbnek tűnik.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!