Cikksorozatunk következő állomása a szurdok legrövidebb ösvényére kalauzol el minket és megvizsgáljuk azon egyediségeket, amiket ezen pozíción találhatunk.
A középső ösvényen két kimagasló osztályról tudunk beszélni, Varázslók és Orgyilkosok. Ezen kategóriákat is besoroljuk több kisebb alosztályba és a mitikus tárgyak szerepe is befolyásolja azt, hogyan különböztetjük meg őket.
Középső ösvény - Varázslók és Orgyilkosok
Egy Witcher regény címe is lehetne, viszont a League of Legends-ben ezen két főosztály alapján különböztetjük majd meg a játék stílust ami igényli az ösvény ismeretét. Kezdésként a Varázslók rengeteg szeretetet kaptak a 2022-es Előszezon során, A Megtört Királynő Koronája, Árnyékláng és átdolgozások az Istennő Könnycseppje kapcsán visszahozott több karaktert is a mélységből és képesek így már felvenni a versenyt az Orgyilkosokkal szemben, akik az előző szezon metáját dominálták és a Lethal Tempo testvéreket, Yasuo és Yone képében. Felmerülhet bennünk az a kérdés, hogyan kapcsolódik ez a cikk sorozatunkhoz? Ez leginkább a Varázsló alosztályhoz és a választott mitikus tárgyhoz illik. Alosztályokkal kezdve Burst Mage-k, mint Annie és Syndra arra fokúszálnak rá, hogy egy célpontot tüntetnek el a szurdokból mielőtt még részesei lehetnének a csapatharcoknak. Battlemagek mint Viktor és Vladimir, akik rövidebb hatótávolsággal rendelkeznek, de több DPS-t tudnak nyújtani. Végül az Artillery Mage-k, mint Xerath és Vel’koz, a piszkálódás mesterei és befejező művészei az alacsony életerővel menekülő hősök számára.
Ezen alosztályok tudatában, beszéljünk a Mitikus tárgyakról is. A középső ösvényen négy opció közül tudnak választani a játékosok: Luden Vihara, Liandry Kínja, Örökfagy és a Megtört Királynő Koronája.
- A Ludent legtöbb alkalommal a Burst és Artillery Mage-k választják a nagyobb sebzés kiosztás érdekében és ezen felül mozgási sebességgel is látja el őket, annak érdekében, hogy eliszkolhassanak a veszély markaiból
- A Liandry kínja leggyakrabban a Battlemage kategóriával rendelkező karaktereken fordul elő, de más Mágusok repertoárjában is előfordulhat több tank ellenében. Az életerő alapján alapuló égetés elképesztően hasznos tud lenni olyan karaktereken mint Malzahar vagy Swain
- Az Örökfagy, egy aktív használati aspektussal is rendelkezik, ez egy sugarat lő ki a használója előtt és azon célpontok, akiket a sugár epicentrumában talál el földbe gyökereznek, míg a szélén álló hősöket, pedig lassítani fogja. A tárgy elképesztően effektíven működik olyan hősök kezében, akik le tudják készíteni a biztos tömegirányításra a célpontokat, Ahri, Twisted Fate, Sylas és Veigar a legjobbak erre
- Végül, a Megtört Királynő Koronája egy válasz tárgyként készült az Orgyilkosok ellen, a Korona passzívja csökkenti az érkező sebzést 75%-al és pajzzsal látja el viselőjét. Ez az effektus képes megállítani teljesen egy burst kombót és másfél másodpercig sebezhetetlenné teszi a játékost. A tárgy népszerűségét mutatja, hogy Ezreal és Kai’sa, az alsó ösvényen is elkezdte építeni
Miután a tárgyakat átrágtuk ideje belevetni magunkat az alosztályokba.
- A Burst Mage-k notorikusan ismertek a Flash + Delete kombóról és a szurdokban lévő bokrok campeléséről. Gyakran mozdulnak ki a frontvonalba, annak érdekében, hogy harcokat kezdeményezzenek vagy a neutral objective-k esetén oldalról érkezve találják meg az utat hátsó sorokban lévő karakterhez
- Az Artillery Mage-k komfortosan használják ki a csapatukat mind védfal a csapat harcok során, itt megbújva piszkálják az ellenfeleiket és képesek a carry karakterek rossz pozicionálását büntetni
- A Battlemage hősök képesek bárhol megtalálni a lehetőségeket az ellenfelük büntetésére és valamilyen defenzív eszközzel is rendelkeznek, ami miatt büntetni is nehezebb őket. Az ilyen képességek Vladimir tócsája, Viktor gravitációs mezeje és Malzahar varázs pajzsa
Az alosztályok ismeretével már hozzárendelt mitikus tárggyal lévő kombinációk végtelen mezejét érdemes megfejteni. A Luden esetében, egy olyan piszkálódó játékstílust használhatunk, amivel egy nagyobb pofon után biztonságosan ki tudjuk használni a mozgási sebesség bónuszt és visszatérhetünk a csapatunk biztonsági vonalába. Az Örökfaggyal, izolált célpontok büntetésével és egy plusz eszközzel a menekülésben bírunk. A Liandry pedig, elhúzódó csapat harcok során kifizetődőnek látszik. A Korona megfelelő agresszivitást biztosít az Orgyilkosok ellenébe és engedélyezi az all-int mielőtt még a csapatunk megérkezik. A középső ösvényes Mágusok számára a pozicionálás elképesztően fontos, meghatározza az alosztály és a tárgyak effektusa is, érdemes ezen szempontokat figyelembe venni mielőtt még a csapat harcokra kerülne sor.
Térjünk át az Orgyilkosokra, ezen karakterek egészen egyszerű céllal érkeznek a mérkőzésekre, a legnagyobb értékű carry megtalálása és levadászása az összecsapás során. Mobilitással és elkerüléssel rendelkezni az előrenyomulás és visszavonulásban egyaránt, a királynői és királyai a torony alá érkezéseknek. Amennyiben egy Orgyilkosra előnyre tesz szert, elképesztően látványos hatása lesz az adott mérkőzésre, hiszen alap képességeivel tünteti el a játékosokat a szurdokban, ezen hősök a csapat harcok során az első pár másodpercben akár aktívan, akár passzívan kezdeményezhetnek.
Tárgyak tekintetében, az Orgyilkosoknak nincs annyi egyedi lehetősége mint a Mágusok számára, röviden “még több sebzés” az ami tárgyként terítéken lehet a lövészek számára. Az Éj Kardja és a Higany Selyemöv, szóba jöhet mint defenzivítást biztosító opciók. Az első tárgy kitűnően működik célzott képességű csapatok ellen, elkerülve így a tömegirányító képességek tárházát. A Selyemöv a legjobb választás a célzott és irányított CC ellenében ha ez carry karaktereken található, mint egy Malzahar.
Ezenfelül még egy tipp, amivel elősegíthetjük azt, hogy a dzsungler könnyebb rajtaütési lehetőségekkel bírjon. Ha éppen közelít valamelyik oldalról a segítség, próbáljunk meg az ellentétes irányba pozícionálni, ezzel az ellenfelünk megpróbál majd hatótávolságon kívül maradni és egyenesen az épp rajtaütni készülő csapattársunk markába rohan, ezzel növelhető a rajtaütés sikeressége. A legrövidebb ösvényen játszunk, így nem kell aggódnunk a távolság miatt, amennyiben érkezik a gank lesz rá lehetőségünk és időnk.
A középső ösvényes cikk végére is értünk, következőleg a lövészekről lesz majd szó!
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!