Hogyan lehet megnövelni a kosárértéket?

Hogyan lehet megnövelni a kosárértéket?

Webáruház-tulajdonosként feltétlenül törekedni kell a kosárérték növelésére a siker érdekében.

Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb tanácsokat arra vonatkozóan, hogy mire kell figyelni az AOV, vagyis az átlagos kosárérték megnöveléséhez. Érdemes alkalmazni a cikkben említett lehetőségeket.

Az átlagos kosárérték azt mutatja meg, hogy a vásárlók mekkora összeget költöttek el a webshopban. A kosárérték növelésével meg lehet próbálkozni egyedül is, de jó megoldás lehet a marketing kiszervezés. A növeléshez érdemes pop-up vagy landoló oldal segítségével felhívni a vásárlók figyelmét a kedvezményekre. Ezek az akciók kerülhetnek például a kosárhoz, a pénztárhoz, az adott termék oldalára vagy pedig a köszönethez.

Milyen termékeket árul az adott webshop, és milyen a célközönsége?

Továbbá növelhető a kosárérték upsell, downsell, cross-sell alkalmazásával, illetve az árak növelésével. Honnan lehet tudni, hogy melyik a jó választás? Természetesen teszteléssel és kísérletezéssel. Nagyban befolyásolja azt, hogy melyik változatot érdemes alkalmazni, hogy milyen termékeket árul az adott webshop és milyen a célközönsége.

A cross-sell arra ad lehetőséget, hogy a vásárló számára felkínálható legyen a kiválasztott termék mellett a kiegészítő is. Vagyis ezeket csupán egyetlen kattintással meg lehessen vásárolni. Azonban a termék és a kiegészítő nem lehetnek jóval drágábbak a csomagban. A vásárlónak azt kell éreznie, hogy minimális ráfizetéssel sokkal jobban jár.

Upsell és downsell ajánlatok - mire jók pontosan ezek a lehetőségek?

Az upsell ajánlat lényege, hogy a megvásárolni kívánt termék helyett magasabb árú változatot kell ajánlani. Azonban fontos, hogy ne legyen sokkal drágább, mint az eredetileg kiválasztott termék, de valamivel adjon többet. Például legyen nagyobb a kiszerelése.

A downsell akkor hasznos, ha a vevő szeretné elhagyni a webáruházat úgy, hogy nem vásárol. Ebben az esetben megjelenik a downsell ajánlat, ami arra ösztönzi, hogy legalább egy olcsóbb terméket szerezzen be, mielőtt elhagyja az oldalt.

A kommunikáció során mindig hangsúlyozni kell a termék minőségét

A Post Purchase Upsell segítségével újra lehet értékesíteni a korábban már megvásárolt terméket. Azonban az újabb vásárlások során árengedményt érdemes biztosítani. Ez elsőre talán furcsának tűnik, de abba kell belegondolni, hogy ennek az ajánlatnak a célközönsége nemcsak a konkrét személy, hanem az ismerősei és a barátai.

Ha valaki úgy szeretné növelni a kosárértéket, hogy ármódosítást alkalmaz, körültekintőnek kell lennie. A kommunikáció során feltétlenül hangsúlyozni kell a termékek minőségét. Azt az érzést kell kelteni az érdeklődőben, hogy a webáruházban talált termék prémium minőséget képvisel és piacvezető. Kiváló választásnak bizonyul, mindenképpen érdemes legalább egyet beszerezni belőle. Nem érdemes lemaradni erről a remek lehetőségről.

Kövess Minket!



Közvetítések