A keresőoptimalizálás témaköre olyan szerteágazó és széleskörű, hogy röviden bemutatni nem is lehet, cikkünk célja annyi, hogy felhívja a figyelmet a SEO fontosságára, és képbe hozzon bizonyos alapfogalmakat illetően.
A keresőoptimalizálás tulajdonképpen egy weboldalon végzett minden olyan tevékenység, amely a keresőmotorokat és rajtuk keresztül a problémáikra választ kereső felhasználókat minél jobban kiszolgálja. Mik azok a keresőmotorok, mi a szerepük a SEO-ban? Miért fontos a Google rangsorolás? Hogyan juthatsz a találati lista tetejére? Ezekre és hasonló kérdésekre kerestük a választ a keresőoptimalizálás kapcsán.
Mi a SEO?
Az online marketing részeként a keresőoptimalizálás segítségével a weboldal-tulajdonosok a saját céljaiknak megfelelően segítik a keresőmotorok munkáját, a SEO eszközeinek optimális alkalmazásával hatékonyan befolyásolhatják a relevanciát és a népszerűséget.
A keresőmotorok a keresésekre releváns találatokat adnak a felhasználók számára. A relevancia kérdése összetett, egyrészt a megfelelő kulcsszavakra épül, másrészt több száz tényező szabja meg, ezeket építik be a bonyolult algoritmusba. A rangsorolási tényezők egy része ismert, más része titkos, azonban a Google egyértelműen a felhasználók problémáinak megoldását tűzte ki célul, így a robotok a minőségi tartalmakat keresik, majd rangsorolják a népszerűségük szerint.
A Google és más keresőmotorok szerepe
A keresőmotorok a könnyebb kereshetőség érdekében - hivatkozásokon keresztül - feltérképezik, elemzik és indexelik a weben lévő oldalakat, dokumentumokat, híreket, videókat, médiafájlokat, majd rangsorolt találati listát jelenítenek meg a keresésekre.
A feltérképezés és indexelés folyamatos, így biztosított, hogy az új tartalmak is bekerülhessenek a gyűjteménybe.
A találati listára a relevancia, a hasznosság és a népszerűség, valamint a Google algoritmus egyéb szempontjai alapján lehet felkerülni. Értelemszerűen minél előrébb kerül a weboldalad a listában, annál több felhasználó számára jeleníti meg a Google az egyes keresésekre releváns találatként, vagyis annál nagyobb esélyed van profitot realizálni a látogatásokból.
Mi kell a sikeres SEO-hoz?
Bár a keresőmotorok készítik a rangsorolást, a tartalmakat mégis célszerű a felhasználók, és nem a robotok számára írni.
Alapvető követelmények, amelyeknek meg kell felelnie egy weboldalnak:
- Felépítése legyen átlátható, lehetőleg tartalmazzon aloldalakat.
- Tartalmazzon szöveges linkeket.
- Legyen hasznos információkban gazdag.
- Tartalmazza a kulcsszavaidat, amelyek illeszkedjenek a felhasználók kereséseihez. A helyes kulcsszavakról, a kiválasztásról szintén egy cikket lehetne írni.
- Az oldalak világosan és pontosan írják le a tartalmadat.
Amennyiben jól csinálod, a SEO költséghatékony eszköz, amely közvetlenül az organikus találatokból hoz potenciális vevőket azáltal, hogy a tartalmaid választ adnak a felhasználók kérdéseire.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!