Esportmilla interjú: “Az e-sport támogatása befektetés a jövő technológiai sportágába”

Esportmilla interjú: “Az e-sport támogatása befektetés a jövő technológiai sportágába”

Az Országos Gaming Expo záróeseménye a hétvégén zajlik Budapesten. A rendezvény főszervezője az Egymillióan a magyar esportért Egyesület (Esportmilla), elnökével, Biró Balázzsal beszélgettünk az eseményről, a videójátékos közösségről és az e-sport elmúlt 6 évéről.

Az Esportmilla a hazai videójátékos közösség egyik meghatározó szereplőjeként az e-sport aktivitásairól vált ismertté. Az OGEX némileg kilóg a korábbi évek hardcore e-sport eseményeinek sorából. Hogyan jött az ötlet és mi volt a célotok vele?

Az elmúlt járványügyi időszak sokban megváltoztatta az életünket: 2020-ban teljesen leállította a videójátékos rendezvények piacát, 2021-ben megtapasztaltuk a hibrid rendezvények kihívásokkal teli világát. Így a kimaradt évek után arra gondoltunk, hogy itt az ideje, hogy a pandémia után felrázzuk a helyi közösségeket. Az Országos Gaming Expo rendezvénysorozat egy új kezdeményezés, melynek célja, hogy közelebb hozza a hazai videójátékos és e-sport közösséget országszerte. A rendezvényen igyekeztünk kompakt módon a helyi adottságokra és szereplőkre is figyelemmel lehetőséget biztosítani az elmúlt idők főként online élményei után, az élő kapcsolódásra a gaming területén. A kilátogatók találkozhattak ismert gamer influencerekkel és e-sportolókkal, kipróbálhatták magukat különböző videojátékokban, társasjátékokban, amatőr szimulátorversenyben, tesztelhették tudásukat videójátékos kompetencia felmérésben, és digitális és fizikai  sport aktivitásokban. De az e-sport sem hiányzott az OGEX eseményéről, ugyanis egyedülálló 20 várost érintő területi FIFA22 versenyen bizonyíthattak a legjobb hazai virtuális labdarúgók. A 20 városi verseny győztese pedig a budapesti országos Nagydöntőben csap össze a hétvégén. 

A rendezvénysorozat február közepén indult és 18 megyeszékhely érintése után érkezett Budapestre. Milyen kihívásokkal találkoztatok a roadshow során? 

18 nagyváros, több mint 50 ezer km, 100 játékállomás, nagyjából 50 fős állandó üzemeltető személyzet, influencerek és hostessek, valamint a háttérben dolgozó kollégák, hétről hétre rengeteget tettek azért, hogy megvalósuljanak ezek a rendezvények. A heti 3 eseményt egy 21 fős stáb építette, akiknek nem kisebb kihívást kellett teljesíteniük, mint egyik napról a másikra felépíteni, lebontani és egy következő helyszínen újból felépíteni az OGEX-karaván újabb állomását. Igyekeztünk minden helyszínen ugyanolyan minőségben megjelenni, ezért több rendezvényelem és aktivitás állandó programként volt jelen. Emellett minden városban próbáltuk a helyi gamer és e-sport közösségeket is bemutatni, így a Magyar E-sport Szövetség tagjai és lokális egyesületek, szervezetek is komoly részt vállaltak az Országos Gaming Expoból.

Az elmúlt másfél hónapban körbejártátok Magyarországot. Mi volt az országjárás tapasztalata számotokra?

Nagyon tömény és élményekkel teli volt az elmúlt másfél hónap: a pandémiás időszakban indultunk el, de szerencsére időközben a járványügyi korlátozásokat feloldották, ez tagadhatatlanul kedvezett számunkra és érezhetően nőtt a helyszíni jelenlét. Az OGEX turnéja közben épp a keleti országrészben jártunk, amikor a szomszédban zajló tragikus események hatására megindult a menekültáradat. Így testközelből találkoztunk a hazájukat elhagyni kényszerülő családokkal. Ilyenkor önkéntelenül is elgondolkodik az ember, hogy milyen szerencsés helyzetben vagyunk itt Magyarországon, ahol békében és biztonságban élhetünk és fegyverropogást maximum a lövöldözős játékokban hallunk.

Ha kellemesebb élményekre fókuszálok, akkor a legfontosabb tapasztalás és egyben pozitív visszajelzés is volt számunkra, hogy milyen hálás a közönség. Jól érzékeltük, hogy a videojátékos és játék élmények igazán sok embert lázba tudnak hozni egy-egy megyeszékhelyen. Külön öröm volt látni, hogy sokan családosan látogattak ki a rendezvényre. 

Átkanyarodva a hétvégi budapesti kétnapos záró eseményre. Miért érdemes kilátogatni, mit láthatnak az érdeklődők?

Az OGEX budapesti állomásán a korábbi eseményekhez hasonlóan kipróbálhatók a legnépszerűbb e-sport videójátékok, készségfelmérőn kiderül, hogy ki milyen szintet érhet el a versenyszerű játékokban. A több száz játékállomás mellett szimulátorok, VR-játékok, Star Wars kiállítás és a rengeteg társasjáték színesíti a programot. A színpadon egész nap beszélgetések, cosplay bemutatók, kvíz, közös játékok várják a közönséget, melynek műsorvezetője a népszerű influenszer, Kiss Imi. A vendégek a hazai gamer és videós világ legismertebb arcai: itt lesz Unfield, Isti, Kovács Zsolti, IceBlueBird, ZsDav, DoggyAndy, Owen McKendry, ZSomac, Dave a KD csapatból, Avid is Odd, Danna, Yeahunter és Molnargabo. Freestyle FC bemutató, játékok, beszélgetések és kvíz, cosplay bemutató, tudatos gamer fejtágító színesítik az amúgy is változatos színpadi programokat. Persze nincs OGEX e-sport nélkül! Végéhez ér az országos FIFA bajnokság, amely a budapesti záróeseményen élőben zajlik, helyszíni játékos jelenléttel, közönséggel. A nagydöntő győztese 350 000 forinttal és egy Noblechairs Epic gamer székkel gazdagodik majd. A motorsport szerelmesei pedig a Gran Turismo Sport döntőn és amatőr bajnokságon szurkolhatnak a legjobb játékosoknak. A rendezvény záróeseménye a K&H Az Év E-sportolója díjátadó gála, amely 2 év után újra élőben zajlik. A helyszínre kilátogatókat egy igazi különlegesség is várja: a PC Guru magazin jubileumi kiadványa (30 éves a magazin), amely csak az Országos Gaming Expo állomásain elérhető. Retró tartalmak, visszaemlékezések mellett számos izgalmas, mai téma várja a PC Guru régi és leendő olvasóit.

Ha jók az információink, a hétvége az OGEX rendezvényének első napja évforduló is az Egyesület életében, 6 éve munkálkodtok. Ha visszatekintesz, hogy látod az elmúlt időszakot? Hogy értékelnéd?

Jók az értesülések, valóban 6 éve működik az Egymillióan a magyar esportért Egyesület, mely az alapítás óta jelentős eredményeket tud felmutatni. Főbb célkitűzéseinket elértük, az elektronikus sportot behoztuk a köztudatba, társadalmi témává tettük. Megalakult a Magyar E-sport Szövetség és elindult a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság. A magyar állam támogatásának köszönhetően útjára indítottuk hazánk és a régió egyik legnagyobb nemzetközi e-sport rendezvényét a V4 Future Sports Festivalt és idén az OGEX révén a helyi videójátékos közösségeket is sikeresen megszólítottuk. Ahogy felidézem az elmúlt 6 év történéseit, egészen álomszerű a fejlődés. Egyben örömteli látni, hogy az iparági szereplők mellett, Magyarország kormánya is felismerte az e-sportban lévő potenciált és segítette törekvéseinket. Úgy vélem, hogy ez nagyon fontos lépés, mert a terület támogatása befektetés a jövő technológiai sportágába.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!