LoL: Sokan túl erősnek tartják a legendás tárgyat, mégsem nerfeli a Riot

LoL: Sokan túl erősnek tartják a legendás tárgyat, mégsem nerfeli a Riot

Az elmúlt hetekben megkerülhetetlen szereplője volt a tárgy a győzelemre éhes összeállításoknak.

Vissza kell tekerni az idő kerekét egészen 2022. február 1-jéig, amikor a 12.3-as frissítésben a Riot Games úgy döntött, hogy itt az ideje átalakítani a Death's Dance-t (Haláltáncot). A bruiser hősöknek már a mini-rework előtt is több esetben felmerülhetett opcióként a legendás tárgy megvásárlása, de a népszerűségben bekövetkezett robbanást a passzív képesség átalakítása jelentette. Azóta megkerülhetetlen a Death's Dance a Solo Queue és profi metában, a közösség szerint talán túlságosan is bőkezűen bántak a buffokkal a fejlesztők.

Mi változott a Death's Dance kapcsán 12.3-as frissítésben?

Gyakorlatilag teljesen átalakították a passzív képességet, ami így sokkal használhatóbbá tette a tárgyat.

  • Teljes költség 3100 aranyról 3300 aranyra növekedett
  • Ignore Pain által elraktározott sebzés 15% távolsági/35% közelharciról 10% távolsági/30% közelharcira csökkent
  • Az Ignore Pain már mágikus sebzésre is triggerelődik
  • A bónusz AD és nem a max HP alapján kap vissza életerőt a hős, ha részt vett 3 másodpercen belül egy ellenség kiiktatásában

Hiába kell ugyanazokból az alkotóelemekből összerakni a Death's Dance-t, a mágikus sebzés elraktározása megnyitotta a lehetőségeket a bruiserek számára, hogy gyakorlatilag minden ellenséges kompozíció ellen megvásárolják. A burst sebzés jelentős részét negligálni tudja a passzív, így "overkillelni" kell azt a hőst, amelyiken elkészült a Deaths' Dance. Ameddig azon töri az ellenség a fejét, hogy milyen módon okozzon több sebzést a szükségesnél, beleszólhat a harc menetébe egy-két extra pajzs és gyógyítás, amelyek megfordíthatják a csata alakulását.

Milyen számokat hoz a Death's Dance a jelenlegi rangsorolt meccseken?

A League of Items adatai alapján 83,86%-ban pickelik a tárgyat, a győzelmi aránya 57%-on pihen. Legtöbbször Lee Sin, Aatrox, Xin Zhao, Olaf és Riven irányítói döntenek úgy, hogy a Death's Dance lehet az egyik tárgy a sikerhez vezető úton. Ezekre a bruiserekre második befejezett tárgynak szokták megvásárolni, amely mutatja, hogy mekkora prioritással is rendelkezik. Pusztán a statisztikából nehéz kiindulni, de a Riot Games többnyire nem elégedett azzal, ha egy-egy item ekkora teret hódít a mérkőzéseken.

A Death's Dance jelenlegi helyzetével kapcsolatban RiotAugust is megosztotta véleményét.

„A meccsek későbbi szakaszában vásárolt tárgyak összességében nagyobb győzelmi aránnyal rendelkeznek, ugyanis nagyobb eséllyel állsz nyerésre, ha meg tudsz engedni magadnak egy sokadik befejezett tárgyat. A DD választási arányával kapcsolatban fontos kiemelni, hogy olyan karaktereken látható főleg, amelyek amúgy is nagy népszerűségnek örvendenek (pl. Lee Sin). Egy tárgy erejét úgy lehet a megállapítani, ha összehasonlítják ugyanazokon a hősökön, ugyanazokon a slotokon szereplő tárgyakkal. Emellett érdemes figyelni arra, hogy mennyibe kerül egy tárgy (a drágább többnyire jobb győzelmi aránnyal rendelkezik), mikor választják counterelésre (ebben az esetben azért erős, mert kifejezetten az ellenfélre reagálnak vele) és mikor használják snowballozásra (korán megvett tárgy nagy előnyben még nagyobb előnyt jelent)." - mutatott rá a kritikus pontokra RiotAugust.

Szerintetek jó helyzetben van most a Death's Dance, vagy kéne nerfelnie a Riotnak?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Szerinted nerfelni kéne a Haláltáncot?

League of Legends - Kifejezetten sótlan változtatást kap Ornn

A hegymély lángja nem egyszer csalt már mosolyt az arcunkra vagy volt késő esti Discord kvízek alapja egyedi tárgyneveivel, de a következő frissítéssel úgy tűnik ezt is elveszi majd tőlünk a Riot.