LoL: A Riot most ledönt néhány mítoszt a játékelemzőkkel kapcsolatban

LoL: A Riot most ledönt néhány mítoszt a játékelemzőkkel kapcsolatban

Riot GalaxySmash elárult a munkájukról néhány részletet, amit sokan tévesen képzeltek el.

Gondolom nem mondok sok újat azzal, hogy a League of Legends világa rendkívül összetett, így minden változtatás óriási hatással lehet a játékra. Ennek kordában tartása a Játékelemzői csapat (GAT) feladata. Segítenek a tervezőknek megérteni, hogyan illeszkedik az új tartalmuk a LoL többi részéhez, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a céljaiknak. A tevékenységükről kering azonban néhány mítosz, amit most igyekeznek megdönteni.

1. mítosz: A GAT feladata az élő játék tesztelése.

A Game Analysis Team elsősorban a tervezési fázisban dolgozik, hogy már azelőtt rendben legyen minden, hogy az éles szerverekre bekerül. Példaként említik, hogy amikor a tervezők szerettek volna egy védekezésre alapuló mágus mítikus tárgyat, A megtört királynő koronáját, a GAT feladata volt, hogy olyan javaslatokat tegyen vele kapcsolatban, mint, „széles körben megérje megvásárolni", illetve, hogy „ne tüntesse el a mágusok azon gyengeségét, hogy törékenyek". 

Ezek az ajánlások már a korai szakaszban segítették a tervezőt abban, hogy a prototípusokat konkrétabb célokat szem előtt tartva készítse el. Később, amikor már megvolt a korai terv, teszteseteket generáltak, hogy segítsenek nekik megérteni a tárgy kockázatait és kimeneteit olyan módon, amire korábban talán nem számítottak. Ez nagy együttműködést igénylő folyamat, és gyakran sok cikluson mennek keresztül, mielőtt valami valaha is megjelenik!

2. mítosz: A GAT csak játékteszteléssel foglalkozik.

Bár a játéktesztelés egy nagy szeletét teszi ki a munkájuknak, annak megvannak a korlátai. Időbeli is, valamint előfordul, hogy két teszt nem ütközhet. Ilyenkor kénytelenek a meglévő adatokra támaszkodni. Amikor egy tervező egy új karakteren dolgozik, összevetik az adatokat a már meglévő társaikon, hogy viszonylag hasonló erősségűre tudják őket hangolni. Például amikor Qiyana fejlesztés alatt állt, megnézték a meglévő orgyilkosok sebzéseit, hogy kapjanak egy nagyjából becsült értéket, de azt is figyelembe vették, hogy az olyan hősök, mint Zed, egycélpontú burstképességgel rendelkeznek, míg Qiyana többnyire AoE-s. Táblázatokat használnak az összes adat összehasonlításához és megnézik, hogyan illeszkedik a játék egészéhez.

3. mítosz: Master vagy magasabb rang kell ahhoz, hogy csatlakozhass a csapathoz.

Többségében valóban magas szinten állnak, akik itt dolgoznak, ám ez nem követelmény. Annak az oka, hogy többségében mégis ez a tendencia látható, az az, hogy a munkához olyan képességek szükségesek, ami mély játéktudást igényel. A GAT tagjainak fontos, hogy tisztában legyenek a jelen és a múlt metáival, rengeteg információt gyorsan és pontosan dolgozzanak fel, valamint tudniuk kell sok szerepkörben és hőssel jól játszaniuk, és megérteni a működésüket.

A másik ok az, hogy sokszor olyan mechanikákat vagy optimalizációkat kell tesztelniük, amelyeket a magasan képzett játékosok nagyobb valószínűséggel használnak ki. Azonban a csapat tagjai nem ugyanabban jók. Például van aki a macrót látja át jobban, valaki a draftolás során kiemelkedő. Szeretnék a lehető legnagyobb területet lefedni, ahol kiemelkedő képességekkel rendelkeznek.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te így képzelted el a munkájukat?

  • 28 %
  • 50 %
  • 22 %

Közvetítések