Kire férne rá egy frissítés szerinted?
Időről-időre frissítésre szorulnak a hősök. Rövid idő alatt rengeteget fejlődnek a játékok, ez igaz a League of Legendsre is, így az idősebb champek elavultá válnak. Van aki teljes ráncfelvarrást kap, de előfordul olyan is, hogy csak egy-egy képességét kell modernizálni, vagy átláthatóbbá varázsolni. Az ilyen módosítások javítják a játékmenet kiszámíthatóságát, átláthatóságát, a grafika minőségét, mindemellett pedig hangsúlyozzák a hősök tematikáját és közelebb hozzák őket a játékosokhoz.
A fejlesztőknek könnyebb dolguk van ilyen esetben, mert a folyamat jóval gyorsabb. Így szabadabban válaszhatjak ki, mely hős legyen a következő.
A választás megkönnyítéséhez megfogalmaztak pár irányelvet:
- Elsődleges: játékmenetbeli gondok (például pontatlan vagy hiányzó találatjelzők), az évek során problémássá vált vizuális effektusok, illetve hibás vizuális kommunikáció kijavítása (mást sugall, mint amit tesz)
- Másodlagos: a játékmenet átláthatóságának növelése (mennyire láthatóak a képességek), vizuális zaj csökkentése (a sok felesleges részlettel teli textúrák letisztultabbá tétele), a varázslatok kinézetének finomítása (ne legyenek túl fényesek vagy túl nehezen láthatók)
- Harmadlagos: tematikai hűség növelése (például az Üresség-hős legyen „ürességesebb")
A kitűzött célokat fontossági sorrend szerint osztályozták, tehát a játékmenet átláthatósága mindig fontosabb a tematikai hűségnél, és a vizuális effektusok frissítésekor mindig kiemelt feladat a pontatlan találati felületek kijavítása.
Felállítottak egy rendszert, ami alapján valósítják meg a teljes folyamatot.
- Kiválasztják a frissítésre szoruló hőst.
- Ha kiválasztották a hőst, a vizuáliseffektus-tervező elkezd dolgozni az alap kinézeten. A megvalósítási folyamat során folyamatos a kommunikáció a tervező, a frissítésért felelős csapat tagjai és a Riot vizuális effektusokon dolgozó teljes gárdája között. Hangzástervezők, játéktervezők és más szakemberek is beszállnak a folyamatba. Bár jellemzően egy tervező dolgozik a frissítéseken, az egész csapat részt vesz a munkában, különösen a visszajelzéseikkel.
- Ha az alapkinézet elkészült és jóváhagyták, a vizuáliseffektus-tervező nekilát a többi kinézetnek. Az összes kinézetre át kell vezetni az alap kinézeten végrehajtott változtatásokat. A régebbi kinézeteken jellemzően többet kell dolgozni, mint az újabb, modern változatokon.
- Ezután mindent elküldenek tesztelésre, ahol kiszúrják az esetleges hiányosságokat és hibákat.
- A hibák kijavítása után megjelenik a frissítés a PBE-ben. Ilyenkor gyakran közzétesznek egy rövid videót Redditen vagy a közösségi médiában, és visszajelzéseket kérnek a játékosoktól.
- Próbálják a lehető legtöbb visszajelzést begyűjteni, folyamatosan figyelik a Twittert, a YouTube-ot, illetve a League of Legends és LeaguePBE Reddit-aloldalakat.
- Végül megjelenik a vizuális effektusok frissítése az élő szerveren. Ha ezután derül fény valamilyen hibára, általában a következő frissítésbe be szokott kerülni a javítás.
Amennyiben neked is van valamilyen észrevételed, szívesen fogadják az építőjellegű hozzászólásokat, ötleteket. Amennyiben megvalósítható, szerintük is jó öltet, akkor meg is fogadják a játékosok tanácsait is.
Te küldtél már nekik ötleteket és tanácsokat?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!