A SEO, azaz a keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy egy weblap jobb pozícióba kerül a keresőoldal találati listáján.
Hirdetési költség nélkül, azaz organikusan növelhető vele a forgalom.
Keresőbarát jelzővel illethetjük a keresőre tökéletesen optimalizált oldalt, a felhasználói élmény megtartásával. Egy ilyen weboldal megtervezése és elkészítése összehangolt, komplett csapatmunkát igényel.
A SEO, mint komplex folyamat
A SEO keresőoptimalizálási fortélyok a weblap fejlesztésébe és a designba is beépíthetők. Mivel a legtöbben általában csak az első oldalon felhozott találatokat szokták megnézni, ezért rendkívül fontos, hogy rögtön megragadja oldalunk a látogatót.
Ha bő és minőségi tartalommal van a honlap ellátva, azzal bizalmat sugározhatunk. A látogató láthatja, hogy foglalkozunk oldalunkkal. Azt az üzenetet hordozza, hogy minden bizonnyal a termékünk vagy szolgáltatásunk is igényes és megbízható.
Az ügyfelek kezelésének módja is kiemelten nagy jelentőséggel bír. Ezt is tükrözi weboldalunk kommunikációs módja.
De mi is a SEO?
Alapvetően három részre oszthatjuk a SEO munkafolyamatokat. Létezik a technikai, az on-page, illetve az off-page SEO.
A technikai SEO célja, hogy a weboldal könnyen bejárható legyen, illetve nyújtson magas felhasználói élményt a látogatónak. Tehát első körben fel kell térképezni az oldal technikai felépítését.
A felhasználói élményt rontja például, ha lassú az oldal sebessége és a látogató bezárva azt visszatér a találati listához. Ma már alapkövetelménynek számít, hogy mobilbarát legyen egy oldal, ugyanis nagyon sokan nézik mobiltelefonról, sőt vannak, akik csak arról.
Az off-page SEO az oldalunkra mutató linkek menedzselését takarja. A linképítés segít a bizalom és a hitelesség kiépítésében.
Az on-page SEO a tartalmat optimalizálja. Ebbe beletartozik a kulcsszókutatástól kezdve a metaelemeken és leírásokon keresztül a tartalomszerkesztésig nagyon sok minden.
Mit szeret a Google?
Láthatjuk, hogy a jó helyezéshez nemcsak technikailag kiváló weboldal kell, hanem minőségi tartalom és olyan linkek, melyek az oldalunkra mutatnak. Ez a keresőoptimalizálás lényege.
A Google mindhárom szempont szerint vizsgálja a weboldalt. A rangsorolásnál figyelembe veszi az igényes tartalmat, hogy miről szól az oldal. Ezt tudja mérni abból például, hogy mennyi ideig maradnak a látogatók. Szerepe van a linképítés szempontjából is, mert mások akkor fognak az oldalukon a tiédre mutató linket elhelyezni, ha számukra is értékes tartalommal bír.
A Google nézi az oldalra mutató linkek mennyiségét és minőségét is. Ebből tudja megállapítani, mennyien hivatkoznak rá.
A felhasználói viselkedést is figyeli a Google. Elégedettek-e a látogatók az oldal felhasználói élményével? Senki nem szereti, ha túl lassan töltődik be az oldal. Igyekezzünk olyan honlapot létrehozni, ahol megtalálják az olvasók, amit keresnek.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!