Elhunyt Colin Cantwell, a Star Wars űrhajók megalkotója

Elhunyt Colin Cantwell, a Star Wars űrhajók megalkotója

A legendás szakembernek köszönhetjük a Halálcsillag és az X-szárnyú dizájnját is. 

Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban a digitális képalkotás technológiája még igencsak gyerekcipőben járt, ezért a filmesek praktikus trükkökkel vitték vászonra fantáziájuk szüleményeit, legyen szó épületekről, földöntúli szörnyekről, vagy csillagközi utazásra való űrhajókról. A manapság már leáldozóban lévő szakma nemrég vesztette el egyik legendás alakját, ugyanis a The Hollywood Reporter információi szerint 90 éves korában elhunyt Colin Cantwell, akinek olyan ikonikus járműveket köszönhetünk, mint a Csillagromboló, a Halálcsillag, vagy a TIE-vadászgép.

Cantwell eredetileg animációs szakon szerzett diplomát, később pedig a NASA, illetve a Jet Propulsion Laboratory szervezeteknél dolgozott és oktatási programokat készített, munkája csúcsán pedig részt vett az 1969-es holdraszállás közvetítésben is. Egy ilyen előélettel az álomgyár tárt karokkal fogadta a szakembert és egyik első speciális effektusos munkája a Stanley Kubrik rendezésében készült 2001: Űrodüsszeia. Ezt követően leszerződött a Star Wars filmhez, ahol nem csak az űrrepülők koncepcióját, de még C-3PO vázlatát is megalkotta. Érdekesség, hogy 1984-ben a Brit-filmakadémia díjra jelölte a Háborús játékok című film vizuális effektjei miatt. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Gaming - PS4 – generáció, amely még mindig aktívan formálja a játékipart (x)

Szponzorált cikk Bár a videojáték-ipar dinamikája gyors ütemben halad előre, a Sony PlayStation 4 platformja olyan mérföldkövet jelent, amely még évek múltán is meghatározza a játékkultúrát. A PS4 nemcsak eladási számaiban, hanem tartalmi kínálatában, technológiai stabilitásában és közösségi jelenlétében is kiemelkedő volt – és az is maradt. A konzol mai napig aktív ökoszisztémája lehetővé teszi, hogy játékosok milliói továbbra is magas színvonalon kapcsolódjanak be új vagy klasszikus címekbe – legyen szó kompetitív esport élményekről vagy történetközpontú kampányokról.

Közvetítések