Hiába módosítottak rengeteget ezen a területen a mostani patchben, még több finomhangolásra szükség van.
Szerdán hajnalban élesedett a 12.14-es LoL-frissítés, amelyben az összes támogatóknak készült tárgyat átalakították úgy, hogy kevesebbet bónuszt adjanak a gyógyító és pajzsoló hatásoknak. Néhány héttel ezelőtt a Grievous Wounds (Súlyos seb) hatáshoz nyúltak a fejlesztők oly módon, hogy ne legyen minden esetben kötelező ezeknek a tárgyaknak a megvásárlása. Riot Phroxzon legújabb bejegyzésében (QGT, Quick Gameplay Thoughts) elmagyarázta, hogy ezek a komoly és játékmenetet alapjaiban megváltoztató döntések miért jöhettek létre, valamint kitért arra is, hogy milyen gyógyítással kapcsolatos módosítások érkezhetnek még a jövőben.
Általános gondolatok a gyógyításról
A fejlesztők is tisztában vannak vele, hogy összességében frusztráló játszani azok ellen a hősök ellen, akik folyamatosan töltik vissza a saját vagy más hős életerejét. Nehéz megtalálni azt az ösvényt, amelyen még nem csap át túlságosan OP-ba a hirtelen nagy gyógyítás (Kayn, Aatrox) vagy épp a végtelenig elnyújtható HP-töltés (Soraka). Mindig kell, hogy legyen ellenjáték, amely miatt kénytelenek voltak módosításokra a 12.10-es patch élesítése után.
Két oldalról lehet megközelíteni a gyógyítást. Egyiken ott vannak azok a hősök, akik gyakorlatilag ebből élnek. Ebbe a kategóriába sorolható Aatrox, Soraka, Dr. Mundo, Red Kayn stb. A másik csapat, akik bár rendelkeznek gyógyítással, nem ez adja a hős esszenciáját (Nami, Ahri, Irelia). A legnehezebb, hogy megtalálják azt a mennyiséget, ami már túl sok gyógyításnak tekinthető. Az egészséges játékmenet miatt figyelni kell a képességeket, a tárgyakat, az Óceán sárkány erősítéseit, a Sújtások után kapott gyógyítást, szóval mindent. Nem egyszerű a programozók munkája, de igyekeznek mindenkinek megfelelni.
Grievous Wounds debuff, avagy a Súlyos seb hatás
A Riot arra törekedett, hogy csak akkor érje meg a játékosoknak Morellonomicont, Chempunk Chainswordot és más Grievous Wounds-képességgel rendelkező tárgyakat megvásárolni, ha az ellenfélben legalább két olyan karakter van, amelyik komolyabb gyógyításra képes. Ez a debuff elengedhetetlen, hogy a végtelen gyógyítással rendelkező összeállítások ne működhessenek, de emellett az is cél volt, hogy ne legyen kötelező a tárgyakat megvásárolni akár már a mérkőzések elején csak egy karakter miatt.
A jövőben folyamatosan érkeznek majd finomhangolások a gyógyítások kapcsán, amelyek igyekeznek megfelelni a játékegyensúlyért felelős csapat és az idézők elvárásainak is.