TFT-kisokos – A tempó

TFT-kisokos – A tempó

Mit is jelent, hogy a lobbi ütemében vagy akár a tempó előtt vagyunk egy-egy meccsen?

A Teamfight Tactics alapvetően nem tűnik túlságosan bonyolultnak. A különböző szettekben szereplő figurákat és szinergiákat meg lehet tanulni, lehet használni metaelemző oldalakat, hogy az ember mindig a legjobb győzelmi rátával rendelkező kompozíciókat pörgesse és persze a lehető legjobb tárgy kombinációkat is meg lehet keresni. Ezek az infók ugyan a frissítésekkel folyamatosan változnak, de mivel megvannak a statisztikák, fel lehet rá készülni. Ezzel szemben vannak olyan mechanikák, amikről kevesebb szó esik, de ha valaki a legmagasabb rangokra tör, akkor muszáj megérteni. Ezek közül pedig az egyik a tempó.

Minden meccsnek van egy üteme. Ez leginkább arról szól, hogy a játékosok mikor lépnek szinteket, mikor pakolnak fel új figurákat a pástra, mikor aktiválnak ezzel szinergiákat és ezzel mit is érnek el. Az alapvető tudás, hogy a sorozatos kör győzelmek és vereségek extra aranyat hoznak nekünk, ezért főleg a játék elején érdemes az egyikre vagy a másikra játszani. Nyilván győzni sokkal jobb, mert azon kívül, hogy folyamatosan jön az extra arany, még az életerőnkből sem veszítünk. De a sorozatos vereségek is tudnak segíteni, mert ezzel megvan a prió a forgótárnál (carousel) és mivel a pástunk sem kerül sokba vélhetően, nagyon hamar fel lehet érni 50 aranyra. De azt fontos tudni, hogy a vereségekkel miatt mindig egy vagy több lépéssel a lobby mögött leszünk. Gyakorlatilag feláldozzuk a jelenlegi tempónkat azért, hogy később mi kerüljünk lépéselőnybe.

A példa kedvéért, ha a 3-1-es körig sikeresen felmegy az ember 50 aranyra és sikerül fenntartani egy sorozatot, akkor 3-2-vel lehet 6-os szintre lépni, 3-5-nél 7-re, ha pedig az életerőnk engedi akkor 4-2 kiadja a 8-at. Ezek a pontok azok, ahol ideális a szintlépés, amit persze a körülmények nagyon is befolyásolnak. Ez pedig az a pillanat, amikor a tempó realitása becsattan. Főleg magasabb rangokon a játékosok ismerik a metát és általában azt is tudják, hogy milyen tárgyakat kell használniuk, sőt a pozicionálásuk is többé-kevésbé jó. Ha pedig elkapnak egy közepesen erős kezdést, akkor abban a pillanatban nyomást helyeznek a többiekre. Ugyan a 2. stage során még nem veszít az ember sok életerőt, akkor sem ha az ellenfél 4:0 vagy 5:0 arányban győz akkor sem. De az itt bekapott sebzés összeadódik és lehet egyszer csak ott találjuk magunkat, hogy egy elbukott kör és egyből boldog tulajdonosai vagyunk egy 8. helynek.

Diamond szint felett a játékosok tudják, hogy egy győzelmi széria milyen sokat ér. Viszont azt a szériát fenn kell tartani. Agresszívan kell tolni a szintlépéseket, akár a fennt említett pontok előtt lehet magasabb szintekre jutni és ezzel sokkal hamarabb lehet olyan figurákhoz jutni, amiket csak magasabb százalékokkal pörgethet ki az ember. Ez a tempó szempontjából nagyon fontos, hiszen a többiek elől vesszük ki figurákat. Ha pedig a többi páston már ott van mondjuk két kétcsillagos Idas, akkor az esélyek, hogy nekünk is meglesz, egyre alacsonyabbak. Viszont, ha mégis ragaszkodunk az elgondolásunkhoz, akkor nagyon gyorsan megint a 8. helyen találjuk magunkat. Az egy általános jó tanács, hogy be kell bankolni 50 aranyat és után ezt az összeget érdemes fenntartani és csak az afeletti résszel gazdálkodni. Viszont, amikor megpróbálunk a többiek előtt szintezni, akkor ez majdnem lehetetlen. Ha mondjuk 3-1-en megyünk hatot és 3-3 körül hetet, akkor ott bizony mindig 10-20 arany körül csörög majd a bankban maximum. De ezzel együtt az extra pénz, ami a sorozatos győzelmekből jön, kiadja a különbözetet. A szintlépésekkel pedig azt érjük el, hogy a pástunkon egyre több figura figyel majd, ami azt is magával hozza, hogy bizony a sebzés, amit a kis legendáknak viszünk be, egyre jobban fáj.

Augmentek

Ha tempó, akkor az Augmenteket nem lehet kihagyni, hiszen a 2-1-es választás sokszor eldönti, hogy győzni akarunk egymás után vagy inkább a vereséget választjuk. A Trade Sector, a Cursed Crown vagy egy Think Fast arról szól, hogy minél könnyebben meginduljunk, hiszen vagy egyből extra figurákat pakolhatunk a pástra vagy két esetleg három csillagos egységeket tudunk felvonultatni. Ezzel szemben a Calculated Loss vagy a Cluttered Mind arra sarkall, hogy vereségekkel kezdjük a játékot.

Konklúzió

Tartani a tempót másokkal a lobbiban vagy akár diktálni azt, nem túl egyszerű. De ennél is fontosabb, hogy tudjuk mi a tempó. Ehhez pedig folyamatosan nézni kell a többiek felállását. Ha már megvan a fejben egy formálódó kompozíció, akkor nagyon gyorsan meg kell találni azt is, hogy van-e más, aki szintén ezen az úton akar elindulni. Az ő tempójuk bizony közvetlen hatással lesz a mi meccsünkre, mert vélhetően ugyanazon figurákra vadásznak. Itt pedig bejön a felderítés fontossága, mert a 3. stage az, ahol azért már majdnem muszáj eldönteni, hogy mi is lesz a végső csapat, amivel játszani akarunk. Ha pedig két vagy több embernél például ott egy Neeko 2 vagy több Shi Oh Yu akkor bizony itt az ideje a pivotnak, mert a legjobb esetben talán meglesz egy negyedik hely, de legtöbbször a 3 ember ugyanazon felállással kézen fogva megy a hatodik, hetedik és nyolcadik helyért.

Viszont, ha a másik oldal ugyan már megválasztotta a szinergiáit és figuráit, de még csak egyes szintű egységei vannak, akkor nincs veszve semmi, lehet szintezni és amikor megvannak a legjobb oddsok akkor lehet elverni az aranyat. Itt viszont bejön egy kis matek, amit a legmagasabb szinten már használni kell. Nagyjából tudni kell, hogy mennyi arany kell a csapatunkhoz. Illetve azt is figyelembe kell venni, hogy hányszor kell átlagosan dobni azért, hogy megtaláljuk amit keresünk. Ebben számítanak az esélyek, amiket a játék ad a szintünk alapján, a különböző figurák száma alapján és persze a kint lévő darabok után. Ezt a rendelkezésre álló idő alatt szinte lehetetlen kiszámolni, de sok játék után már készségként menni fog.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések