Miért jönne minden értékteremtő cégnél jól a Lean menedzsment?

Miért jönne minden értékteremtő cégnél jól a Lean menedzsment?

Aki az üzleti világban mozgolódik, aligha kerülhette el ezt a szókapcsolatot, amelyet először a Toyota gyár vezetett be az 1950-es években szervezeti filozófiaként.

Az egész Lean menedzsment lényege egy hatalmas paradigmaváltás, amely a munkavállalókról a folyamatokra helyezte a hangsúlyt hibázás vagy nem megfelelő teljesítés esetén. Hogy ez még pontosabban mit is jelent, ezt vesszük górcső alá a mai cikkünkben.

A vállalkozás kulcsa a munkavállaló

Munkavállaló nélkül nincs vállalkozás, így érdemes rájuk úgy tekinteni, mint akik a cég legnagyobb értékét adják. Erre alapozza a Szinergia Kft. a folyamatmenedzsment és a Lean alapjai képzését is.

A Lean elméletben ugyanis ha valami nem működik jól, ott a hibát nem az emberben, hanem a folyamatban kell keresni. Ki kell menni a terepre, meg kell nézni, hogyan és miként zajlanak a folyamatok, és az emberek bevonásával értékelni kell a látottakat, valamint meg kell találni azt, hogyan lehet tökéletesíteni a folyamatot a jobb eredmény, a még pozitívabb ügyfélélmény elérésének érdekében.

A folyamatot mindig lehet javítani!

Szinte sosincs olyan, hogy tökéletes állapot, hiszen mindig minden változik, azonban ha odafigyelünk arra, hogy egy-egy hiba vagy veszteség esetén nem a munkavállalót tesszük felelőssé, akkor ezzel a filozófiai szemlélettel vagy módszerrel teljesen új eredményeket érhetünk el. Javulni fog a munkahelyi légkör, csökken az oly sok gondot okozó fluktuáció, és nem elhanyagolható szempont, de a termelékenység is növekedni fog. 

Ahogy már korábban említettük, ez nem egy egyszer elvégzendő feladat, ez egy szemlélet, amely szerint egy stabil, ámde dinamikus rendszert lehet felépíteni. Ehhez nyújthat segítséget az, hogy a középvezetőknek, a projektmenedzsereknek, folyamatfejlesztési csapattagoknak vagy egy-egy funkcionális terület képviselőinek lehetővé tesszük cégvezetőként, hogy részt vegyenek olyan képzésen, ahol el tudják sajátítani a folyamatmenedzsmentet, valamint a Lean szemlélet alapjait.

Minden cégnek ajánlott?

Sokan az gondolják, hogy a Lean menedzsmentet csak multikra vagy nagyvállalatokra lehet értelmezni, ez azonban nincs így. Minden olyan szervezet elkezdheti magáévá tenni ezt a pazarlást és tékozlást felszámoló személetet, aki értéket teremt, akinél a folyamat végén ott az ügyfélélmény.

Ha ugyanis megfelelően kerül beépítésre a Lean a szervezetbe, akkor az bizony az ügyfélélményen is jócskán lendíteni fog.

Óva intünk viszont mindenkit attól, hogy azt gondolja, egyik napról a másikra menni fog a váltás. Mindenképpen érdemes azzal számolni, hogy egy hosszú folyamat kezdete lesz egy folyamatmenedzsment képzés, amelyet aztán területről területre, folyamatról folyamatra lehet a működő szervezetbe implementálni, miközben a vezetők és a munkavállalók gondolkodását is némileg át kell alakítani, hogy ebben a rendszerben tudjon hatékonyan működni. Nem egyszerű munka, ugyanakkor a végeredmény kárpótolni fog mindenkit!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések