Márkaépítés saját kivitelezésben, mégis profin, 7 egyszerű lépésben

Márkaépítés saját kivitelezésben, mégis profin, 7 egyszerű lépésben

A márkaépítés nem könnyű feladat, nagy adag szakmai tudás, de legfőképp megfelelő stratégia szükséges hozzá, ezért sokan bele sem mernek vágni maguk, és forrás hiányában kiszervezni sem tudják.

Egy jól felépített brand képes kiemelni a terméket vagy szolgáltatást a tömegből és előnyhöz juttatni a céget a versenytársakhoz képest.  

A márka nemcsak egy felismerhető logó, név vagy szlogen, hanem jóval több annál, hiszen mindenhol ott van, használjuk, mégsem kézzel fogható, tulajdonképpen egy kép, ami az emberek fejében él az adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Hogy kell kinéznie? Hogyan kell megtervezni? Mitől lesz sikeres? Mutatjuk a  legegyszerűbb módját!

Hogyan kezdjen neki a brandépítésnek?

A webáruház bérlés segítséget jelenthet kezdő vállalkozások számára, hiszen a gyors, azonnal használható és jól felépített rendszer révén nem kevés idő- és anyagi ráfordítást spórol meg Önnek. A márka kiépítése, felfuttatása komoly marketingstratégiát igényel mind a B2B, mind a B2C területén még abban az esetben is, ha a cég által forgalmazott termékek ismertek és irántuk nagy a kereslet. 

Egy márka kapcsán elsőként a márkanév és a logó kitalálása jut sokak eszébe, azonban praktikus lehet, ha ezt piackutatás, a célközönség, célcsoport beazonosítása előzi meg. A versenytársak beazonosítása is fontos, kihagyhatatlan lépés. Egyszerű, könnyen kivitelezhető feladat, jó támpontot adhatnak hozzá a keresési eredmények, valamint a közösségi média felületek, különböző fórumok. Fontos lépés a követőkkel szembeni kommunikáció, jó ötlet lehet egy szavazás vagy kérdőív közzététele, kitöltetése a vélemények, tapasztalatok, szokások megismerése érdekében, majd azok elemzése. Meg kell vizsgálni a termék, szolgáltatás eladhatóságát, vagyis azt, kinek a legkönnyebb értékesíteni. Ezek képezik annak az alapját, hogy hogyan tud a saját márkával betörni a piacra.

A különbözőség előny is lehet

A márkaépítés legnehezebb feladata annak közlése a potenciális vásárlókkal, hogy miért éppen azt a terméket vagy szolgáltatást válasszák, amivel Ön rendelkezik. Melyek azok a lényeges tulajdonságok, előnyök, amelyek hangsúlyt kell, hogy kapjanak, és amelyek hosszú távon is a márka érdekét szolgálják. 

A márkanév megalkotása hatással lesz a logóra, a domainnévre és a teljes marketingre, a jövőre is, így érdemes alaposan megfontolni, átgondolni.

Egy jól megalkotott, fülbemászó, rövid, frappáns vagy vicces, esetleg meghökkentő, a termékekhez, szolgáltatásokhoz, valamint a célcsoporthoz passzoló szlogen is hasznos lehet az arculat szempontjából. 

A márka kialakítása

A márka vizuális megjelenítése, a céglogó és az arculat fontos elemek, amelyekben a színeknek és a tipográfiának nagy szerep jut. Érdemes szakemberre bízni a megtervezését.

A márkának mind a megjelenésekben, mind a kommunikációban jelentős szerep jut, amelyben fontos a következetesség, akár új üzleti ötlet megvalósításáról, akár egy meglévő márka újratervezéséről, frissítéséről van szó.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések