Hatalmas rekord: Sikerült a másodpercenkénti több, mint 1 millió GB-os adatátvitel

Hatalmas rekord: Sikerült a másodpercenkénti több, mint 1 millió GB-os adatátvitel

Óriási áttörést hajt végre egy kutatócsoport egy olyan számítógépes chip megtervezésével, amely képes egy másodperc alatt szinte teljes internetes forgalmat továbbítani.

A száloptikán keresztüli adatátvitelben jelentős áttörést ért el egy kutatócsoport, amely egyetlen számítógépes chip segítségével egy másodperc alatt 1,84 pebit adatot tudott egyik eszközről átküldeni egy másikra. Ez az áttörés a mobiltechnológiától kezdve egészen a felhőalapú játékszolgáltatásokig, mint például az Xbox Game Pass, mindenre hatással lehet. Ez nagyjából kétszer annyi adatot jelent, mint amennyit egyébként az internetes forgalom termel, vagyis ha el szeretnénk képzelni, akkor körülbelül másodpercenként 230 millió fényképletöltésre kell gondolni. Az olyan szolgáltatások, mint az Xbox Game Pass, ilyesfajta adatátvitelt használnak annak érdekében, hogy a játékosok az interneten keresztül játszhassanak videojátékokat egy szerveren.

Asbjorn Arvad Jorgensen a koppenhágai Dán Műszaki Egyetemen működött együtt svéd és japán kutatókkal a fotonikus chip-technológia bevezetése érdekében. Ez a kialakítás lehetővé teszi az optikai komponensek számára, hogy közvetlenül a számítógépes chipekbe építsék be őket, így pedig képesek több ezer külön csatornára osztani az adatfolyamot. Ahogy a videójátékok grafikailag egyre igényesebbé válnak, a felhőalapú játékokhoz olyan összetevőkre lesz szükség, amelyek gyorsan és hatékonyan képesek nagy mennyiségű adatot továbbítani. Nemrég például bejelentették, hogy az Xbox Game Pass elérhetővé válik a Meta Quest 2-n. Ha a jövőben népszerűvé válik a virtuális valóság felhőalapú játéka, hatalmas mennyiségű adatátvitelre lesz szükség a megfelelő élmény kialakításához.

Jelenleg az adatátviteli sebesség felső határa körülbelül olyan 10,66 petabit másodpercenként, miközben Jorgensenék felfedezésének szépsége az, hogy extrém átviteli sebességet tesz lehetővé miniatürizált alkatrészek használatával. A jelenlegi berendezések, amelyek ilyen átviteli sebességre képesek, hatalmasak. Az új technológiával viszont be lehet törni a nagy sebességű adatátvitelre képes hordozható eszközök piacára is. Erre már csak azért is szükség lesz, mivel az olyan eszközök, mint a hamarosan megjelenő Razer Edge, a felhőalapú játékokra támaszkodnak, ezért minél gyorsabb adatátviteli képességre lesz szükségük.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!