Egy jól használt Yuumival sok hőst verhetetlenné varázsolsz.
Yuumi a League of Legends világának talán legmegosztóbb hőse. A varázskönyvön utazó kismacska már 2019. május 14. óta velünk van, mégis ez a három és fél év sem volt elég arra, hogy a közösség teljesen elfogadja vagy megszokja. Ez különleges mechanikájának köszönhető, miszerint célozhatatlan, és így sebezhetetlen, amíg valamelyik szövetségeséhez csatlakozik. Az ő neve kerül az egyik legtöbbször elő abban a beszélgetésben, hogy mely chamiont kéne törölni a játékból. Azonban nem csak alacsonyabb szintű játékosok vélekednek így, profik szájából is elhangzott már ez a kérés a Riot irányába.
Nem csoda, egy hatékony hősről beszélünk, a világbajnokság fő eseményén is rengetegszer, 55 alkalommal bannolták, mindössze 8-szor tudták elhozni, akkor mindig győztesen került ki a meccsből. Azonban a látszat ellenére nem egy egyszerű hős, jól kell megtalálni azokat a pillanatokat, amikor leszállunk vele a szövetségesről egy alaptámadás miatt, hogy manát nyerjünk vissza, vagy csapattársat váltunk, hogy mindig azt segítsük, akivel a legtöbbet nyerheti a csapat. A rangsorolt meccseken jelenleg nem teljesít különösebben jól, az op.gg adatai alapján a 12.18-as patchben 46,75%-ban győzött platinum és afelett, a 12.19-ben ez 46,92%-ra növekedett, míg a jelenlegi patchben ez 46,64%, bár hozzá kell tenni, hogy hihetetlenül magas, 39,53% tiltási és 11,25% választási aránya van, tehát nagyon népszerű, és ez frissítések óta mindig így van.
Egy enchanter supportról beszélünk, aki pajzzsal, gyógyítással és cc-vel védi lövészét az ösvényén, emellett passzívan adaptív erőt biztosít vele. A szövetségesváltást vagy az alaptámadások időzítését jól kell megválasztanunk, mert egyedül nagyon törékeny, pillanatok alatt meghal, 1v1-ben teljesen kiszolgáltatott. Így mindig a csapattal kell mozognia.
Képességsorrend, Idézői varázslat
Mivel ritkán mászkálsz egyedül, teljesen felesleges flasht hoznod Yuumira. A healcsökkentés és a plusz sebzés miatt válaszd az ignite-ot, valamint szituációtól függően a Kifárasztást, vagy a Gyógyítást. Amennyiben az ADC már Healt hozott, neked nem érdemes, mert a másodiknak már felére csökken a hatékonysága egy időtartamon belül. A képességsorrend esetében az alábbi a legnépszerűbb:
Rúna
A pajzs és a piszkálódás miatt az elsődleges rúna az Aery megidézése, amelyet a Manaáramlás öve, a Transzcendencia és a Perzselő tűz követ. Az első kettő is a képességhasználatban segít, utóbbi a poke-olásnál ad extra sebzést. Másodlagos rúnaként érdemes a Lélekjelenlétet választani, amely kiiktatás során 15% manát tölt vissza, valamint az ellenséges hősnek okozott sebzés manaregenerálódást biztosít. Mivel alacsony életerejű, törékeny champről beszélünk, utoljára érdemes a Levágást választani, amely szintén bónusz sebzést biztosít.
Tárgyak
Kezdésnek két Életerőitalt és a Bűbájtolvaj pengéjét vásárold meg. A potikat időnként elhagyják a játékosok, de azért nem árt, ha a korai szinteken rendelkezünk néhánnyal. Cipőnek az Ioniai fénycipő a legnépszerűbb, de a Varázslók cipője is gyakori választás. Előbbi a töltési időt csökkenti, utóbbi a sebzést növeli. Mitikus tárgya a Holdkőmegújító, majd második tárgya a Vegytech rohasztó. Ez a sorrend a legtöbb esetben megegyezik. Ezután az Áradás botját érdemes választani, a kiiktatásoktól függően egy korábban megszerzett Fekete pecsétet alakítsd át Mejai léleklopójává vagy vásárold meg Mikael áldását. Ötödik vagy hatodik tárgynak már nyugodtan vedd meg a Hívők tömjénjét további sebzésért, gyógyításért és pajzserőért. Amennyiben a csapatod kevés őrszemet helyez le, nem árt, ha utolsó tárgynak az Éber őrszemkő mellett teszed le a voksodat, amely három Ellenőrző őrszemet képes tárolni.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!